Citat:
Tråden berör något oerhört skrämmande och obehagligt med hur människan hjärntvättats. Som jag brukar säga, feminismen som idé utgår ju bara utifrån kvinnligt perspektiv; dvs gällande uppfattningar, känslor och behov. Jag förstår trådstartarens poäng, att de män som väljs bort för kärlek och sex (hur det nu går ihop med patriarkat osv är en annan diskussion) därefter inte har någonstans att ta vägen. Självklart - enligt min uppfattning - borde dessa kunna köpa sig närhet och sex. Helt enkelt eftersom det är ett så pass starkt mänskligt behov. För om vi vänder på det, och anser att det inte är en rättighet med sex (vilket förstås är sant), så måste vi börja vara ärliga kring urskiljning och medföljande konsekvenser. Man kan inte få allt som man själv vill och ändå tror att alla som inte får det mår fint och ser på en med kärleksfulla ögon.
Om man gräver i det är bordeller och prostitution förstås en oerhört komplicerad och svår fråga. Men om vi ser oss alla som människor, så vet åtminstonDu vill ha ett dekadent skitsamhälle där e jag att det tyvärr finns många män som aldrig ens får röra en kvinna. Ska vi titta på och skaka på axlarna när dessa begår självmord eller blir totalaggressiva?
Så allting blir i slutändan en fråga om medmänsklighet ur olika perspektiv. Ska vi forma medborgarna efter olika samhällsidéer (t ex att alltid se sexbehov ur kvinnans perspektiv) eller ska vi ses oss alla som människor och försöka forma samhället efter det?
Om man gräver i det är bordeller och prostitution förstås en oerhört komplicerad och svår fråga. Men om vi ser oss alla som människor, så vet åtminstonDu vill ha ett dekadent skitsamhälle där e jag att det tyvärr finns många män som aldrig ens får röra en kvinna. Ska vi titta på och skaka på axlarna när dessa begår självmord eller blir totalaggressiva?
Så allting blir i slutändan en fråga om medmänsklighet ur olika perspektiv. Ska vi forma medborgarna efter olika samhällsidéer (t ex att alltid se sexbehov ur kvinnans perspektiv) eller ska vi ses oss alla som människor och försöka forma samhället efter det?
Själv tycker jag mest att horor späder på dekadensen i ett samhälle. Vidrigt. Finns gott om svaga horkarlar som bra vill "tömma" på beställning. Självklart ska vi inte legalisera prostitution utan snarare se till att den försvinner från landet.
Den övertydliga sexualiseringen i media är till för att fördumma folket. Nästa år står Madonna och Miley Cyrus och pullar fittan med en mikrofon på scen och folket jublar som aldrig förr. Så j*vla smutsigt och fördummande är det på väg att bli. Lite OT sry.
Mvh