2013-11-01, 17:03
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Tråden berör något oerhört skrämmande och obehagligt med hur människan hjärntvättats. Som jag brukar säga, feminismen som idé utgår ju bara utifrån kvinnligt perspektiv; dvs gällande uppfattningar, känslor och behov. Jag förstår trådstartarens poäng, att de män som väljs bort för kärlek och sex (hur det nu går ihop med patriarkat osv är en annan diskussion) därefter inte har någonstans att ta vägen. Självklart - enligt min uppfattning - borde dessa kunna köpa sig närhet och sex. Helt enkelt eftersom det är ett så pass starkt mänskligt behov. För om vi vänder på det, och anser att det inte är en rättighet med sex (vilket förstås är sant), så måste vi börja vara ärliga kring urskiljning och medföljande konsekvenser. Man kan inte få allt som man själv vill och ändå tror att alla som inte får det mår fint och ser på en med kärleksfulla ögon.

Om man gräver i det är bordeller och prostitution förstås en oerhört komplicerad och svår fråga. Men om vi ser oss alla som människor, så vet åtminstonDu vill ha ett dekadent skitsamhälle där e jag att det tyvärr finns många män som aldrig ens får röra en kvinna. Ska vi titta på och skaka på axlarna när dessa begår självmord eller blir totalaggressiva?
Så allting blir i slutändan en fråga om medmänsklighet ur olika perspektiv. Ska vi forma medborgarna efter olika samhällsidéer (t ex att alltid se sexbehov ur kvinnans perspektiv) eller ska vi ses oss alla som människor och försöka forma samhället efter det?

Själv tycker jag mest att horor späder på dekadensen i ett samhälle. Vidrigt. Finns gott om svaga horkarlar som bra vill "tömma" på beställning. Självklart ska vi inte legalisera prostitution utan snarare se till att den försvinner från landet.

Den övertydliga sexualiseringen i media är till för att fördumma folket. Nästa år står Madonna och Miley Cyrus och pullar fittan med en mikrofon på scen och folket jublar som aldrig förr. Så j*vla smutsigt och fördummande är det på väg att bli. Lite OT sry.

Mvh
Citera
2013-11-01, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Du läser dåligt. Jag är kärleksfull och anser att det är en självklart att det ska finnas bordeller om det räddar liv. Vad tycker du?

En prostituerads arbetsuppgift är att tillfredsställa kunden, så är det. Precis som en vårdare inom hemtjänsten torkar andras skit som en del av arbetet. Ska vi låta våra gamla ruttna och dö också därför att arbetet är "äckligt"? Det du skriver går inte ihop på något plan. Tyvärr.

Du jämför alltså att ta hand om gamla människor som att dagligen få någon främlings kön uppkört i underlivet eller i halsen 20 ggr/ per dag?

Vilket hade du föredragit?
Citera
2013-11-01, 17:08
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Du menar vi ska acceptera att vissa människor ska få lov ha sex på andra människors bekostnad.

Du förutsätter också i ett svep att alla kvinnor får sex, precis så som de vill ha det. Och att bara få män får det. Är ju inte helt korrekt. Så vad gör vi med alla kvinnor som inte får sex? 73 åriga Agda utan tänder och 169 kg övervikt? Hon gillar släta, unga och blonda 16 åringar helst. Ska vi tillfredställa hennes behov också? Så vilka söner ska ställa upp för henne hade ni tänk er?

Den som säljer sex bör rimligtvis vara över 18, eller 20.

Annars ser jag inte större problem med att Agda får lite ungtupp.
Citera
2013-11-01, 17:09
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Du jämför alltså att ta hand om gamla människor som att dagligen få någon främlings kön uppkört i underlivet eller i halsen 20 ggr/ per dag?

Låter som vilken porrskådis som helst.
Citera
2013-11-01, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Jo, kära ni, vart ska en man ta vägen? Kvinnor får ju hela samhället för sig och män inte får någonting. Det sälj dildos tom på Apoteket. Varför säljs det inga lösvaginor då? Nu har man tom förbjudit att sälja porrtidningar på ICA. Det är fruktansvärt att se hur män blir behandlade som grisar i det här landet. Så javla orättvisst som det går. Vad blir nästa steget då? Förbjuda att vara en man?

Nu är det så här att män har också behov och det är inte bara kvinnor som behöver kärlek, män också behöver ta vägen någonstans och det enda rätta som jag skulle göra i det här läget, legalisera prostitution och öppna en massa bordeller så att alla män blir nöjda. Lite rättvisan skadar inte. Vad sägs om det?

Det är ingen större risk att köpa en hora. Du får inget hårt straff heller om du är så klumpig att du åker dit, så länge hon är över 18. Som en trafikbot.

Fast naturligtvis borde man få köpa sexuella tjänster av folk som själva vill sälja.
Citera
2013-11-01, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Den som säljer sex bör rimligtvis vara över 18, eller 20.

Annars ser jag inte större problem med att Agda får lite ungtupp.

Och om nu ingen ungtupp vill detta? Ska vi tvinga dem? Importera lusfattiga ungtuppar utomlands ifrån som inte har något annat val eller vad tycker du?
Citera
Medlem
Stå på dig TS!

Helt klart att prostitution skall vara laglig. Dessutom gör mode-tidningar och annan skit förmodligen betydligt mer skada än herr-tidningar. Sanslöst översitteri och manshat i Sverige.
Senast redigerad av ManManne 2013-11-01 kl. 17:13.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Själv tycker jag mest att horor späder på dekadensen i ett samhälle. Vidrigt. Finns gott om svaga horkarlar som bra vill "tömma" på beställning. Självklart ska vi inte legalisera prostitution utan snarare se till att den försvinner från landet.

Den övertydliga sexualiseringen i media är till för att fördumma folket. Nästa år står Madonna och Miley Cyrus och pullar fittan med en mikrofon på scen och folket jublar som aldrig förr. Så j*vla smutsigt och fördummande är det på väg att bli. Lite OT sry.

Mvh

Sexualiseringen i media och samhället överlag är en annan diskussion. Du vet, prostitution har funnits i alla tider. Självklart ska det finnas prostitution så länge det finns stark sexualdrift.

Allting kan ju missbrukas men ändamålen helgar medlen, som det så fint heter.
Om du tillhör dem som tycker att det är OK med självmord och sjukdomar pga detta problem så är det ditt val. Jag finner det osmakligt och ser grunden till den typen av åsikter som en indirekt orsak till alla möjliga allvarliga problem i dagens samhälle.
Citera
2013-11-01, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Stå på dig TS!

Helt klart att prostitution skall vara laglig. Dessutom gör mode-tidningar och annan skit förmodligen betydligt mer skada en herr-tidningar. Sanslöst översitteri och manshat i Sverige.

Om det ska vara lagligt så ska alla arbetslösa ta de jobb som finns på bordellerna och inte få ek. ersättning annars.
Citera
Medlem
Citat:

Jag bad dig svara på frågan om du föredrar självmord före att det finns prositution.
Citera
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Och om nu ingen ungtupp vill detta? Ska vi tvinga dem? Importera lusfattiga ungtuppar utomlands ifrån som inte har något annat val eller vad tycker du?

Nej, självklart ska man inte tvinga folk att göra någonting.
Citera
2013-11-01, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Låter som vilken porrskådis som helst.

med skillanden att porrskådisar ofta ligger med folk framför kameran de redan känner, som är attraktiva, vet vad de gör, inte gör dem illa etc och de kan säkert säga nej till nån motspelare de inte vill spela mot. ergo de har viss makt över sin situation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in