2013-10-29, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Köse
Testa Familjen. Där räcker det gott med en huvudrätt =)

Har tittat på det och bor relativt nära, men menyn är ju inte vidare stor och vet inte om den skulle falla någon i smaken? Lamm äter ingen av oss, inte det vegetariska alternativet heller. Kvar återstår bara vilt för bror och far, vilket nog leder till att bror blir sur över att det inte finns mer att välja på.
Citera
2013-10-29, 12:08
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnidBlyton
Är det någon som har några rekommendationer?
Dinner 22 på Södra Vägen brukar jag rekommendera, även om det var ett tag sen jag var där nu. Rejäl mat i trevlig miljö. www.dinner22.se

Ma Cuisine vid Domkyrkan är en annan personlig favorit om man gillar franskt: http://www.macuisine.se/

Bon är trevligt också. http://www.bongoteborg.se/
Citera
2013-10-29, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clifford
Dinner 22 på Södra Vägen brukar jag rekommendera, även om det var ett tag sen jag var där nu. Rejäl mat i trevlig miljö. www.dinner22.se

Ma Cuisine vid Domkyrkan är en annan personlig favorit om man gillar franskt: http://www.macuisine.se/

Bon är trevligt också. http://www.bongoteborg.se/

Ja...De låter ganska intressanta. Tycker dock att de inte har så breda mennyer de heller, men jag får höra vad familjen tycker om förslagen.

Är det någon annan som vill rekommendera något ställe, t.ex. där man kan få en fin kötträtt för ett rimligt pris?
Citera
2013-10-29, 21:22
Medlem
Har så gott som spikat matschema för helgen nu.
Göteborg Wok fredagkväll.
Något café att fika på på lördag, tips där? Brogyllen lutar det åt.
Möjligen någon sportbar och se fotboll kl 16 med kanske något litet att äta, snax eller förrätt. O'Learys? Nej kanske Foxes?
Lördagkväll, önskemål om hamburgare. Birgersson och Rover redan testat. Lutar åt Butchers market. Eller är The Barn bättre?
Söndag blir det brunch på Le pain francais, avenyn. Skulle egentligen bli panorama hotel som uppskattades enormt, men de hade stängt. Vad har ni för brunchalternativ? Testat incontro tidigare, var bara sådär.
Citera
2013-10-30, 10:31
Medlem
Dongles avatar
Citat:
Lutar åt Butchers market. Eller är The Barn bättre?
Frågar du mig är det The Barn som gäller.
Jag har provat båda och The Barn är några snäpp bättre.
Skön miljö och bra mat. Tillbehören var också bra vilket jag inte kan säga om Butchers.
The Barn är några kronor dyrare (112:- för burgaren) men det är det värt med tanke på vad man får för pengarna.
Citera
2013-10-30, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dongle
Frågar du mig är det The Barn som gäller.
Jag har provat båda och The Barn är några snäpp bättre.
Skön miljö och bra mat. Tillbehören var också bra vilket jag inte kan säga om Butchers.
The Barn är några kronor dyrare (112:- för burgaren) men det är det värt med tanke på vad man får för pengarna.

Okej, tack för svaret. Hur ser deras meny ut? Har de i princip bara burgare? Behöver man beställa bord?

Någon som vill ge respons på någon av de andra punkterna i mitt förra inlägg?
Citera
2013-10-31, 17:14
Medlem
Citat:
Okej, tack för svaret. Hur ser deras meny ut? Har de i princip bara burgare? Behöver man beställa bord?

Någon som vill ge respons på någon av de andra punkterna i mitt förra inlägg?

Verkar fullbokat i helgen! Andra förslag?
Citera
2013-10-31, 18:56
Medlem
IndiaPaleAles avatar
Citat:
Verkar fullbokat i helgen! Andra förslag?
Biljardpalatset har bra burgare med sitt relativt nya stuk, lite dyrt dock. 169 kr tror jag.
Citera
2013-10-31, 21:13
Medlem
Jag har fått förslag på Manana eller Pinchos för tapas. Men om man googlar överöses man ju av allt möjligt både positivt och negativt. Halvfabrikat och omysigt osv. Medan vissa tycker det är bra.

Någon här som kan gå i god för vilken som är den bästa tapasrestaurangen i Gbg då?
2112 något att ha som burgarställe?
Citera
2013-11-01, 10:10
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Jag har fått förslag på Manana eller Pinchos för tapas. Men om man googlar överöses man ju av allt möjligt både positivt och negativt. Halvfabrikat och omysigt osv. Medan vissa tycker det är bra.

Någon här som kan gå i god för vilken som är den bästa tapasrestaurangen i Gbg då?
2112 något att ha som burgarställe?
Jag är inte särskilt förtjust i Manana, framför allt inte den i Majorna. Pinchos har jag ingen koll på, men det här med att beställa via app känns inte så jävla kul.
Citera
2013-11-01, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clifford
Jag är inte särskilt förtjust i Manana, framför allt inte den i Majorna. Pinchos har jag ingen koll på, men det här med att beställa via app känns inte så jävla kul.

Nej, det gör ju inte det. Märkligt utbud av tapasen också där ser jag på hemsidan. Det blir att prova Göteborg Wok ikväll,, även om lokalen var allt annat än mysig, främst för att vi har nära till Cosmopol efteråt.
Ringde och skulle boka bord på Manana till lördag, men de hade fullt vid våra tänkta tid, kanske lika bra det.

Men nu behöver jag som sagt någon restaurang som har bord runt 19-20 imorgon, lördag.

Pasta+ har jag fått rekommendationer om, och de har ju ganska fin meny tycker jag, dock lite väl höga priser för pastan? Sjöbaren i Lorensberg har jag god erfarenhet av, det kanske blir den om jag inte hittar något annat, men det vill jag.

Ser hellre någon annan restaurang som serverar lite mer varierande också, kanske någon standardburgare, fin köttbit, men även någon fiskrätt eller skaldjursgryta som alternativ.

Sinclair's, Meet, Texas longhorn och A hereford beefstouw är väl de som har bäst rykte vad gäller kött? Men jag tycker samtliga ligger ganska högt i pris eller? 200-250 SEK hade jag max tänkt mig för en fin köttbit eller fiskrätt.
Citera
2013-11-02, 02:50
Medlem
Citat:
Nej, det gör ju inte det. Märkligt utbud av tapasen också där ser jag på hemsidan. Det blir att prova Göteborg Wok ikväll,, även om lokalen var allt annat än mysig, främst för att vi har nära till Cosmopol efteråt.
Ringde och skulle boka bord på Manana till lördag, men de hade fullt vid våra tänkta tid, kanske lika bra det.

Men nu behöver jag som sagt någon restaurang som har bord runt 19-20 imorgon, lördag.

Pasta+ har jag fått rekommendationer om, och de har ju ganska fin meny tycker jag, dock lite väl höga priser för pastan? Sjöbaren i Lorensberg har jag god erfarenhet av, det kanske blir den om jag inte hittar något annat, men det vill jag.

Ser hellre någon annan restaurang som serverar lite mer varierande också, kanske någon standardburgare, fin köttbit, men även någon fiskrätt eller skaldjursgryta som alternativ.

Sinclair's, Meet, Texas longhorn och A hereford beefstouw är väl de som har bäst rykte vad gäller kött? Men jag tycker samtliga ligger ganska högt i pris eller? 200-250 SEK hade jag max tänkt mig för en fin köttbit eller fiskrätt.

Det blir Sinclairs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in