2013-11-01, 12:41
Medlem
chran508s avatar
In med Berg som ersättare för Hysén, och om det skulle behövas ytterligare en ersättare så hade jag gärna sett Molins.
Citera
2013-11-01, 12:44
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Det visar ju också att man inte behöver superbra i Allsvenskan för att lyckas i tex Spanien. DL var ingen jättestjärna i Malmö..Snabb, gjorde en del mål..men missade en MASSA chanser. Han skeppades nästan bort.

Men helt klart är värd att testa i landslaget.

Nej, så är det. Men Shining kommer inte se såna spelare i AS. Än ska han inte vara ordinarie i en landslagstrupp, men nu med situationen med Hysen, Rosenberg, Toivonen i viss mån, så klingar en startplats i spanska ligan ganska högt, och två mål på kort tid.
Citera
2013-11-01, 13:08
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Nej, så är det. Men Shining kommer inte se såna spelare i AS. Än ska han inte vara ordinarie i en landslagstrupp, men nu med situationen med Hysen, Rosenberg, Toivonen i viss mån, så klingar en startplats i spanska ligan ganska högt, och två mål på kort tid.

Jag tror Hysén ligger rätt stabilt som tredjeval just nu. Det är en eventuell fjärdeforward som några slåss om.

Det är ju en massa faktorer det handlar om. Man ska vara van vid gruppen..och passa in spelmässigt. Det sker inte över natt bara för att man råkar spela någonstans i sitt klubblag. Hade fotboll varit så enkelt hade vi nog alla kunnat vara tränare...som på ett visst dataspel.
Citera
2013-11-01, 13:29
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Pereira: När han spelade i Sporting var han en av mina favoritspelare. Fin när han går framåt och i defensiven är han extremt jobbig att möta. Det finns dock ett stort jävla men - hans temperament. Det känns som han alltid plockar på några onödiga gula kort. Bra duell med Kacaniklic. Betyg: 6.5
Pereira missar möjligen Play-Off:en. Är nämligen borta i åtminstone två veckor pga knäseneskada. Ersättare troligen 22-åriga Cédric Soares, med 1 landskamp för Portugal på CV:et.
Senast redigerad av Mellbergan 2013-11-01 kl. 13:31.
Citera
2013-11-01, 13:52
Medlem
god.childs avatar
Kul att Berg verkar på väg tillbaka. Han var ju helt dominant i U20 VM för 7? år sedan och många var då helt övertygade om vilken storstjärna han skulle bli. Alla har sina dippar i hoppas han hittar tillbaka.
Citera
2013-11-01, 13:53
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Pereira missar möjligen Play-Off:en. Är nämligen borta i åtminstone två veckor pga knäseneskada. Ersättare troligen 22-åriga Cédric Soares, med 1 landskamp för Portugal på CV:et.

Härligt. Får hoppas han blir Portugals "Lustig".
Nu börjar ju iof vår Lustig bli lite stabilare men jag kan fortfarande aldrig vara lugn när han är med.
Citera
2013-11-01, 13:53
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av god.child
Kul att Berg verkar på väg tillbaka. Han var ju helt dominant i U20 VM för 7? år sedan och många var då helt övertygade om vilken storstjärna han skulle bli. Alla har sina dippar i hoppas han hittar tillbaka.
Fyra år sedan.
Citera
2013-11-01, 13:59
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clifford
Fyra år sedan.

Tack då hade inte tiden flugit iväg så fort som jag befarade.
Det var en riktigt fin årgång, synd att de inte blommat ut som man hoppades.
Citera
2013-11-01, 14:13
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av god.child
Härligt. Får hoppas han blir Portugals "Lustig".
Nu börjar ju iof vår Lustig bli lite stabilare men jag kan fortfarande aldrig vara lugn när han är med.
Japp. Cédric Soares blir dessutom ersättare på den kanten som Sverige är som starkast.

Tycker Mikael Lustig är ganska habil. Det var efter den stolpmissen som Lustig alltid fått den dåliga statusen inom svensk landslagsfotboll. Ärligt talat så tycker jag att han är underskattad men det är och andra sidan ganska kul att skämta om honom. Likaså tycker jag att tv-programmet Partaj:s parodier är rätt roliga på Isaksson.
Senast redigerad av Mellbergan 2013-11-01 kl. 14:19.
Citera
2013-11-01, 14:24
Medlem
freeriderXIIs avatar
Finns det något positivt rent spelmässigt med om Anders Svensson skulle spela samtidigt med Källström ? De kan ju båda slå vackra djupledspassar till Zlatan.

Problemet kanske är defensiven om de båda spelar plus om de orkar. Deras rörlighet kanske inte är tillräckligt bra längre ?

På mittfältet är det ju svårt att få plats för dem båda två. Alexander Kačaniklić och Sebastian Larsson lär ju få platser även om de inte är innermitt och kanske även Wernbloom, men Ekdal är väl fortfarande skadad eller är han på bättringsvägen ?

Om inte Wernbloom spelar från start så kanske det skulle gå. Fast då kanske Rasmus Elm spelar istället om han är frisk nog.

I England har de haft lite av samma dilemma då de försökt spela med Gerrard och Lampard med inte optimalt resultat.
Citera
2013-11-01, 20:23
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Finns det något positivt rent spelmässigt med om Anders Svensson skulle spela samtidigt med Källström ? De kan ju båda slå vackra djupledspassar till Zlatan.

Problemet kanske är defensiven om de båda spelar plus om de orkar. Deras rörlighet kanske inte är tillräckligt bra längre ?

På mittfältet är det ju svårt att få plats för dem båda två. Alexander Kačaniklić och Sebastian Larsson lär ju få platser även om de inte är innermitt och kanske även Wernbloom, men Ekdal är väl fortfarande skadad eller är han på bättringsvägen ?

Om inte Wernbloom spelar från start så kanske det skulle gå. Fast då kanske Rasmus Elm spelar istället om han är frisk nog.

I England har de haft lite av samma dilemma då de försökt spela med Gerrard och Lampard med inte optimalt resultat.
Som det ser ut just nu får vi väl starta Svensson/Wernbloom och sedan slänga in Källström. Han brukar ju kunna göra bra ifrån sig om han är riktigt taggad efter att ha värmt bänk i nån halvlek. Elm har överhuvudtaget inte på planen att göra. Vi skulle ju även kunna starta med Svensson/Källström, men jag tror det finns en risk, som du säger med att spela dessa båda samtidigt.
Citera
2013-11-01, 20:30
Medlem
freeriderXIIs avatar
Om inte annat skulle det överraska portugiserna lite om vi startade med både Svensson och Källström.

Hur mycket nu det är värt.

Eller så spelar de varsin halvlek och då kan Anders få ordern att helt ta ut sig i första för att han vet att han kommer att bytas ut.
Senast redigerad av freeriderXII 2013-11-01 kl. 20:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in