2013-10-29, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mo
BS-120 är lite väl dyr men en 50 skulle sitta fint!
Har dock gjort en ny fin rigg med 10 st 2" som kommer bli fin.
Hellre kvalitet än kvantitet

Skissar själv på samma rigg fast 5st * 2 i motsatt riktning snedställt som avslutning.

Kvalitet går alltid före kvantitet
Citera
2013-10-29, 22:09
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrboom
Hammargrens officeprint katalog2013:
http://issuu.com/sorenspublikationer/docs/2013-katalog-officeprint

Borde vara rätt film på dessa men man vet aldrig 100% :
Sky Navigator Raketer https://www.youtube.com/watch?v=6oixWi3s5kI
Real Steel https://www.youtube.com/watch?v=rPxLWqyHVHs
Glitter Bombs https://www.youtube.com/watch?v=lZU2YkJEQfY
Swords Of Fire https://www.youtube.com/watch?v=KhNgalbPbsY
Inferno https://www.youtube.com/watch?v=bw71tsO33wg
Real Steel är ett måste till nyår
Citera
2013-10-30, 13:50
Medlem
Lite snålt med bilder tycker jag

Lite blandat 4-6" för att dryga ut det jag gör själv.

Länk
Länk

Och lite eget.

6" är ihop slängd lite snabbt då det bara är ett test av stjärnorna, så det blev bara en tidsstubin. Kör alltid två i vanliga fall. Två lager kvar att tejpa dock, och förstärkning runt stubin
Länk
Och lite 3" saluter som krydda på det hela. Ingen lyft/snabbstubin på än.
Länk

Tack för mig
Citera
2013-10-30, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hegge365
Lite snålt med bilder tycker jag

Lite blandat 4-6" för att dryga ut det jag gör själv.

Länk
Länk

Och lite eget.

6" är ihop slängd lite snabbt då det bara är ett test av stjärnorna, så det blev bara en tidsstubin. Kör alltid två i vanliga fall. Två lager kvar att tejpa dock, och förstärkning runt stubin
Länk
Och lite 3" saluter som krydda på det hela. Ingen lyft/snabbstubin på än.
Länk

Tack för mig

Tjusigt
Är det svårt att göra Shells själv ?
Citera
2013-10-31, 19:44
Medlem
Koncentrerats avatar
En fågel viskade i mitt öra att Linders kommer ha en tårta på 25 skott, med beskrivningen "Fyrverkeritårta 25 skott Titanium-salute effekter". Ska iväg och titta på den i mitten av november, och se hur pass bra dem lyckas med kopiera det med alla restriktioner i detta land
Citera
2013-10-31, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koncentrerat
En fågel viskade i mitt öra att Linders kommer ha en tårta på 25 skott, med beskrivningen "Fyrverkeritårta 25 skott Titanium-salute effekter". Ska iväg och titta på den i mitten av november, och se hur pass bra dem lyckas med kopiera det med alla restriktioner i detta land

Då "knall som främste effekt" är ajabaja här, borde då inte en "titan boll" komma undan lite? Har för mig att någon airbomb kom undan då den hade ett "vit sken"
Citera
2013-10-31, 19:59
Medlem
Koncentrerats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hegge365
Då "knall som främste effekt" är ajabaja här, borde då inte en "titan boll" komma undan lite? Har för mig att någon airbomb kom undan då den hade ett "vit sken"

Vet namn och art.nr på tårtan, och den är redan godkänd. Vet då jag är "återförsäljare" och bjuden till provskjutning. Vet däremot inte ifall det är okej att gå ut med det än innan Linders själva men lovar att uppdatera så fort jag vet mer om den!

Och du kanske tänker på Cobra airbomb? Fast, några år sedan nu sen senaste containern anlöpte en Svensk hamn.. Endast restlager kvar hos bonnen
Citera
2013-10-31, 20:06
Medlem
Citat:
Vet namn och art.nr på tårtan, och den är redan godkänd.

Nu blir man allt lite nyfiken.

Antingen blir det en värre flopp än de nya "thunder king", eller så får någon på MSB sparken efter årsskiftet
Senast redigerad av hegge365 2013-10-31 kl. 20:35.
Citera
2013-11-01, 00:21
Medlem
mrbooms avatar
Citat:
Vet namn och art.nr på tårtan, och den är redan godkänd. Vet då jag är "återförsäljare" och bjuden till provskjutning. Vet däremot inte ifall det är okej att gå ut med det än innan Linders själva men lovar att uppdatera så fort jag vet mer om den!

Och du kanske tänker på Cobra airbomb? Fast, några år sedan nu sen senaste containern anlöpte en Svensk hamn.. Endast restlager kvar hos bonnen
Vet vad det är för salute tårta går lös på 39,95€ i annat land.
Tror du att dom provskjuter Sky Is The Limit också ? hade varit najs med ditt värdefulla omdöme på den
Citera
2013-11-01, 11:22
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrboom

Namn? Importör?

Du har ju inte fått mer info än "25x tårta med titaniumsalut-effekter", det är ingen plain saluttårta liksom

Kan tänka mig där är två som i raptor typ, men ingen dominerande majoritet av pang-pang.
Citera
2013-11-01, 11:49
Medlem
Koncentrerats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Namn? Importör?

Du har ju inte fått mer info än "25x tårta med titaniumsalut-effekter", det är ingen plain saluttårta liksom

Kan tänka mig där är två som i raptor typ, men ingen dominerande majoritet av pang-pang.

Tror verkligen inte att beskrivningen stämmer överhuvudtaget. Varför skulle Linders mitt i allt kunna göra en sådan tårta som blir godkänd när dem var förbjudna i över 10 år liksom? Men fortfarande intressant dock och se hur dem "löst" det

Citat:
Tror du att dom provskjuter Sky Is The Limit också ? hade varit najs med ditt värdefulla omdöme på den

Av döma priset vi köper in för så tror jag denna skulle vara billigare i Sverige. Men vilken tårta är det du tänker på annars? Linders är ju bara en importör, som tar in redan färdiga produkter från andra tillverkare (bortsett från kanske vissa produkter).
Tror nog dem skjuter den också, ska försöka komma ihåg det och rapportera. Ska nog filma allt med, privat, så vi kan utvärdera produkterna i efterhand och se vad som mer ska köpas in eller skrotas
Citera
2013-11-01, 12:03
Medlem
Linders har väl snappat upp att "titanium-saluter" är populärt och försöker slå mynt på detta men någon fuskprodukt. Dragsmällare bytte plötsligt namn till Ryska smällare och nya Thunderking har inget gemensamt med de riktiga annat än färgen...sitt inte och hoppas på något överraskande.
Jag tror tyvärr vi får ställa oss in på att utvecklingen de närmaste åren kommer gå åt helt andra hållet men lägre krutvikter, kalibrar och effekter. Att Sverige efter flera år av bakåtsträvande skulle gå åt andra hållet är helt uteslutet i mina ögon. Sorry.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in