Citat:
Ursprungligen postat av
guderi
Ja, det stämmer med vilket objekt jag menar, om jag inte minns fel försvann skylten någon gång sent 90-tal tidigt 2000-tal
Skylten vid "V" sitter fortfarande kvar och är likadan som RB60 Civ som den kallas i denna tråd. Jag kan i alla fall inte se någon skillnad. Den satt åtminstone kvar vid ett besök för ett par månader sedan. Vi kanske menar olika infarter?
"Guderi" är en av ytterst få i denna tråd som kontinuerligt visat att han har mycket bra och korrekt information angående dessa objekt så vi kanske pratar om olika infarter antar jag respekfullt.
Gällande röjningen av träd framför en av infarterna till RB60 Civ. så tycker jag inte att det spelar så stor roll. Man ser ändå ingenting speciellt. Med röjning av träd ser man carport, "stugan" samt baracken uppe till vänster. Ser rätt trevligt och mysigt ut:-)
Även om man står vid bom nummmer två eller vakten ser man inte mycket mer av det som finns längre in. Ej heller från den andra mindre och numera ej använda entrén där skogen skymmer.
Har "Guderi", eller någon annan, möjligtvis ungefärligt årtal för när man röjde framför infarten? Kanske även för området bredvid? Kan ta det i PM om det känns känsligt.