2013-10-31, 19:28
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Genom att inte radera något efter de som han vill ha permanent raderade. Då blir minnet fullt och operativsystemet måste använda de raderade SMS:ens plats i minnet.
Visst, så långt är jag med. Men jag förstod det som om det fanns raderade SMS både tidigare och senare som gick att återskapa.
Citera
2013-10-31, 19:30
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Den här journalisten rapporterade från rätten och återberättade det åklagaren sa, det var inte journalistes egen slusats.

Men det här med att mobilceller betecknas som vinkel var nytt för mig.

Skulle vara intressant att veta hur stor en mobilcell (vinkel) är.

Att ens glida in på den vinkeln innebär ett tjafsande i ca 100 sidor framåt om just mobilceller.
Men om man då ska slippa diskutera i oändlighet om så pass banala saker så tror jag att mobilanalysen i FUP är utmärkt och allt utöver den är totalt ointressant.
'
Vissa saker är liksom odiskutabla och det finns inget som indikerar på annat än vad förundersökningen visar. Han ringde henne aldrig det har man kollat igenom. Hennes telefon flyttade inte sig heller den va kvar i hennes bostad. Så cellerna hit och dit är trams.

MBs mobil och sms svar är ointressant för utredningen också konstaterar förundersökningsledaren.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-10-31 kl. 19:33.
Citera
2013-10-31, 19:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Visst, så långt är jag med. Men jag förstod det som om det fanns raderade SMS både tidigare och senare som gick att återskapa.
Det vet jag inte, men det fanns oraderade SMS före och efter.
Citera
2013-10-31, 19:33
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Fast det finns väl mer här va? Misstänkt allvarligt psykisk störning.
Och Asperger är en komplicerad funktionsnedsättning och man kan konstatera att många mördare har den diagnosen. Men du kanske ska ta tillbaka ditt utpekande av en som aldrig varit misstänkt.

Troligtvis kommer KJ bli dömd för brott mot griftefriden. Något annat styrker inte bevisen. Blir det så går en mördare lös.

När det gäller kompisarna till KJ har jag läst i Fup att några har Asperger men inga andra diagnoser. Har du?
Citera
Bannlyst
Citat:
Han kan ha ställt om klockan samtidigt som han raderade SMS. Eller så är min första teori riktig, han glömde mobilen på krogen, tog blen, åkte tillbaka och mötte VB på Sävastvägen. Sedan var han hemma igen med mobilen kl 21:41 och kunde koppla upp sig mot Sävastmasten.

Vänta ett tag nu.. har inte MB alibi under hela kvällen den 4:e?
Citera
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Två inblandade gärningspersoner övergår din horisont ?
Jag tror inte ett ögonblick att mer en en person har varit med och begått mordet,för det första. Och tanken att den åtalade och den andre person som i tråden utpekats som sannolik gärningsman skulle ha samarbetat om dådet på det ena eller andra sättet är fullkomligt bisarr, och kan bara ha uppkommit till följd av en överdos detektivromanintriger.
Citera
2013-10-31, 19:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korean
Jovisst. Efter kl 20:39 av sin fru.
Citera
2013-10-31, 19:35
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Troligtvis kommer KJ bli dömd för brott mot griftefriden. Något annat styrker inte bevisen. Blir det så går en mördare lös.

När det gäller kompisarna till KJ har jag läst i Fup att några har Asperger men inga andra diagnoser. Har du?

Jaha, har du ett medium att tillgå eller är det magkänslan?
Jag vill skita i vad andra har för diagnoser men som Hamilkar sa handlar hans kamrater om lite nörd typer.
Och jag anser att dom är lite barnsliga, så deras öppna berättelser om sin kamrat har två sidor.

En mördare sitter förmodligen åtalad och på rättspsyk nu det är min tolkning av bevisen.-

Citat:

Sen när ska han ha alibi?
Citera
2013-10-31, 19:36
Bannlyst
Citat:
Jovisst. Efter kl 20:39 av sin fru.

men inte innan? fan har jag missat det?
Citera
2013-10-31, 19:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
men inte innan? fan har jag missat det?
Jo, innan också. Vad jag menar är att alibit efter 20:39 är svagt.
Citera
2013-10-31, 19:38
Bannlyst
Citat:
Jo, innan också.
ok. ja, frugans alibi ger jag inte mycket för.
Citera
2013-10-31, 19:39
Bannlyst
Citat:
Jo, innan också. Vad jag menar är att alibit efter 20:39 är svagt.
Håller med absolut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in