2013-10-18, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korean
Fantastiskt intressant läsning i FUP. Stort tack till idagidag som delade med sig.

Fam. Berg är bra mycket mer insyltad än vad jag trodde,alla förhörda med all rätt. MB mordhotade Flyare bl a. OM nu inte KJ är skyldig , vilket jag fortfarande tror han är, är det MB som ligger pyrt till.
Han har motiv, kunskap, noll självbehärskning på flera plan, spöat på frugan etc etc. Vilken j-la typ.

Samt förfogar över en stor och vass kniv som mycket väl skulle kunna användas på det vis som polisen beskriver benen avstyckning.
Citera
2013-10-18, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Penispung
Samt förfogar över en stor och vass kniv som mycket väl skulle kunna användas på det vis som polisen beskriver benen avstyckning.

Kan det finnas någon vuxen person i Boden med omnejd som inte förfogar över en stor vass kniv ?

Tycka vad man vill om MB men någon GM/medGM i mordet på stackars VB är han inte.
Citera
2013-10-18, 20:32
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
"Michael Pettersson har uppgett att han den aktuella helgen, antingen fredag eller lördag den
helgen som man misstänker att kvinnan försvunnit, hade sin flickvän på besök. När de båda
gick ut för att röka så hörde de skrik. Michael beskriver skriket som om man hade TV:n på
högt ljud, som en actionfilm. Han kan inte säga att det direkt var människoskrik.
Sovrumsfönstret stod öppet och det stängdes av Kristoffer. Michael tittade upp mot fönstret
då det var så högljutt. Han funderade vad det var som hände. Michael och hans flickvän stod
på Michaels altan. Han kommer inte ihåg att det var precis Kristoffer som stängde fönstret
men Michael antog det i och med att Kristoffer bor där. Senare i förhöret uppger Michael att
han inte såg något besök hos Kristoffer kvällen då skriken hördes genom sovrumsfönstret.
Michael uppger att det var mellan kl. 20.00 – 22.00 som han hörde skriken. När fönstret
stängdes vart det tyst."

Intressant!

Vi kan nog inte tala om något frivilligt sex här med tanke på 112 samtalet strax efter 17.
Så det troliga är att de hade sexet direkt när hon anlände. Hittar inget om någon tidpunkt för aktiviteten i fup.
Citera
2013-10-18, 20:41
Medlem
Skospåret från sko nummer fyra tycks inte matchas mot något, eller missar jag det?
Har man jämfört med fler än bara KJ:s skor eller "måste" man söka bland hans skor?
Citera
2013-10-18, 20:46
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Så det troliga är att de hade sexet direkt när hon anlände. Hittar inget om någon tidpunkt för aktiviteten i fup.

KJ försökte i förhören specificera tidpunkten, pressad av förhörsledarna:
H: Jag kan bara berätta det i korta eftersom att jag minns inte hela tjofset längre. Det är borta
ur huvudet, men vi kom hem till mig. Hon satt och pluggade och jag satt och såg på tv så att
sen typ vid Vampire Diaries så hade vi sex och så efter det så liksom låg vi på soffan och hon
pluggade lite grand så här smått och så såg vi…såg jag på tv och fortsatte att dricka min öl
och sen när efter Family Guy så kände hon typ att hon skulle behöva åk…eller att hon skulle
åka hem och då så fick jag en kram och…ehh…kram och hej då och så gick hon ut ur min
dörr.
Citat FUP sid 1890
Citera
2013-10-18, 20:48
Medlem
Är det obehagliga foton med i fup och isf på vilken sida?

Stort tack till idagidag!!
Citera
2013-10-18, 20:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subcutan
Är det obehagliga foton med i fup och isf på vilken sida?

Stort tack till idagidag!!
Välkommen till Flashback!

Ett bra tips till nybörjare är att läsa lite i tråden innan man skriver. Frågan har besvarats idag. Bilderna är inte obehagliga, de är censurerade.
Citera
2013-10-18, 20:54
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
KJ försökte i förhören specificera tidpunkten, pressad av förhörsledarna:
H: Jag kan bara berätta det i korta eftersom att jag minns inte hela tjofset längre. Det är borta
ur huvudet, men vi kom hem till mig. Hon satt och pluggade och jag satt och såg på tv så att
sen typ vid Vampire Diaries så hade vi sex och så efter det så liksom låg vi på soffan och hon
pluggade lite grand så här smått och så såg vi…såg jag på tv och fortsatte att dricka min öl
och sen när efter Family Guy så kände hon typ att hon skulle behöva åk…eller att hon skulle
åka hem och då så fick jag en kram och…ehh…kram och hej då och så gick hon ut ur min
dörr.
Citat FUP sid 1890

Bra. Verkar börja på TV6 kl 18 00. Om man nu ska tro på KJ. Då skulle de ha försonats efter sms och 112 försöket.
Citera
2013-10-18, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Kan det finnas någon vuxen person i Boden med omnejd som inte förfogar över en stor vass kniv ?

Tycka vad man vill om MB men någon GM/medGM i mordet på stackars VB är han inte.

Jag är inte redo att utesluta honom helt. Visst lutar det åt KJ, men MB passar in väldigt bra. Vet inte om hans alibi, som frugan och bästa polarna ger, är så där 100% heller.

Den som gjort det här är en alldeles säregen kall typ. Att först mörda och sen stycka krävs någon utöver det vanliga. Frågan är om KJ kan, mot allas utsagor, gå från att vara en adhd-slarver till en kallblodig effektiv styckmördare.

Jag måste nog erkänna att jag inte är lika övertygad om KJs skuld längre.
Den här FUPn är helt inriktad på KJ som enda tänkbara GM. Hoppas verkligen att de har utrett alternativa GM, bl a de som förhörts.

Åklagare!! Jag vet att ni läser här..motivet!! Hur viktigt som helst.
Senast redigerad av korean 2013-10-18 kl. 21:05.
Citera
2013-10-18, 20:59
Medlem
Minimois avatar
De som undrar om bilder - dessa finns på en separat fotobilaga. Dock finns det suddiga (dvs ej censurerade som i Elin-FUP m fl) på ett flertal ställen, och något enstaka foto publiceras helt utan "blurr" och något annat med halvt "blurr". Vi kan väl hålla oss till fakta?
Citera
2013-10-18, 21:00
Medlem
FUP är fullkomligt NEDLUSAD av resonemang enligt följande:

På plastkassen (S075) har även tre fingeravtryck framkallats. Resultaten talar med
visshet för att ett av avtrycken härrör från vänster långfinger på den person som
daktyloskoperats i namnet Johansson, Karl Kristoffer med pnr 910429-3635. De
resterande avtrycken har inte kunnat individualiseras till person
.

Ärligt talat?
Undersökningen blir ju helt meningslös om man helt bortser från det som talar för en annan gärningsman. Här får man alltså match på ett fingeravtryck av tre.
Det är ju värt nära nog noll.
Har fingeravtrycken inte gått att undersöka eller har man bara inte kunnat matcha det mot en korrekt person? Har man testat dessa mot samtliga personer som i övrigt förekommer i utredningen?

Skoavtrycket som man inte heller lyckats knyta till en sko i KJ:s ägo har man inte heller direkt följt upp. Har man kollat alla skor som MB, hans fru och AF förfogar över?

Börjar förstå varför folk säger att Inge Barsk är komplett oduglig. Denna undersökning är VÄRDELÖS!
Citera
2013-10-18, 21:03
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korean
Jag är inte redo att utesluta honom helt. Visst lutar det åt KJ, men MB passar in väldigt bra. Vet inte om hans alibi, som frugan och bästa polarna ger, är så där 100% heller.

Den som gjort det här är en alldeles säregen kall typ. Att först mörda och sen stycka krävs någon utöver det vanliga. Frågan är om KJ kan, mot allas utsagor, gå från att vara en adhd-slarver till en kallblodig effektiv styckmördare.

Jag måste nog erkänna att jag inte är lika övertygad om KJs skuld längre.

Åklagare!! Jag vet att ni läser här..motivet!! Hur viktigt som helst.

Det som inte stämmer är att KJ säger att han var själv vid ödehuset innan fynden gjordes medan det minderåriga vittnet enligt pm hade sett två personer.
Senast redigerad av highfive 2013-10-18 kl. 21:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in