2013-10-31, 17:03
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Restaurangen kanske var ett bra tillhåll? Någonstans har dom ju tydligen varit under vintern. Dom har ju träffats i över ett år.

Men dom har bara haft sex 3 ggr enligt MB om jag minns korrekt
Sen någon avsugning i bilen
Citera
2013-10-31, 17:04
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Äsch det kallar inte jag det.

OnT @highfive jag har förstått att denne JR inte figurerar i FUP, vet du om denne blivit hörd och om det kan ha hamnat i slasken? Vet du om JR stämmer in på signalementet på den som setts bära ut ngt i trapphuset med KJ?

Tycker hon som du har som avatar/bild har lite gräs på ryggen.

Jag har väldigt svårt att tro att JR varit på något förhör överhuvudtaget.. Blir det så att KJ inte fälls för hela klabbet så tror jag nog att JR kommer dyka upp i en kommande utredningen.
Citera
2013-10-31, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Men dom har bara haft sex 3 ggr enligt MB om jag minns korrekt
Sen någon avsugning i bilen
hahaha..ja eller hur. Så naiv tror jag inte ens att han kära fru är.
Citera
2013-10-31, 17:09
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Tycker hon som du har som avatar/bild har lite gräs på ryggen.

Jag har väldigt svårt att tro att JR varit på något förhör överhuvudtaget.. Blir det så att KJ inte fälls för hela klabbet så tror jag nog att JR kommer dyka upp i en kommande utredningen.

Har väl hänt att man fått gräs, sand o dyl på ryggen, hade inte hört uttrycket.

Låter lite oroväckande om jag tolkar dig rätt... alltså att du ser en JR som stark kandidat som ev GM? Hemskt om han skulle vara det och en oskyldig åker dit.

Kanske tolkade jag fel?
Citera
2013-10-31, 17:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Nej då, det kan vara en eller flera personer som är stressade. Stress är ingen sjukdom.
Just att händerna är borta visar på en förslagenhet i att dölja spår.

EDIT: Och då är det MYCKET märkligt att man lämnar kvar handskar och synligt blod i sitt bagage.

Polisen kallar det märkliga för misstag. Det kan vara så, men också en hyfsat förslagen alternativ GM som inte tvättade så noga på vristen, han hade inte rört kroppen där så som KJ gjort
Citera
2013-10-31, 17:15
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
hahaha..ja eller hur. Så naiv tror jag inte ens att han kära fru är.

Nej det fattar ju vem som helst att MB inte nöjt sig med, 3 ggr på över ett år.
Inte VB heller om man får säga det utan att bli lynchad. Hon var kär i MB.
Citera
2013-10-31, 17:16
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Fyra SMS, som enligt polisförhören innehåller "Jag jobbar".

Nej, jag förväntar mig inget hollywoodslut som du beskriver. Möjligen en stackars man som har hållits inlåst i fem månader och fått hela sitt liv utfläkt för hela den svenskspråkiga delen av världen, och får möta sin omgivning igen.
Det finns två män som har fått sina liv utfläkta för hela den svenskspråkiga delen av världen. Minst en av dem är rimligen helt oskyldig till mordet.
Citera
2013-10-31, 17:24
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det finns äldre och yngre SMS kvar, oraderade. Det är knappast en slump att alla SMS till och från VB är raderade permanent, det ser ut som om han har låtit minnet bli fullt så alla raderade SMS har raderats permanet genom att operativsystemet behövde minnesutrymmet som blev ledigt genom raderingen.
Jag förstår inte hur han på det sättet skulle kunna styra vilka SMS som skrivs över i ett givet läge, bara öka sannolikheten att raderade SMS förr eller senare skrivs över.
Citera
2013-10-31, 17:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag förstår inte hur han på det sättet skulle kunna styra vilka SMS som skrivs över i ett givet läge, bara öka sannolikheten att raderade SMS förr eller senare skrivs över.
Genom att inte radera något efter de som han vill ha permanent raderade. Då blir minnet fullt och operativsystemet måste använda de raderade SMS:ens plats i minnet.
Citera
2013-10-31, 17:29
Medlem
Skospåret med klack Fup sid 265 kan väl komma från en kvinna?
Det andra spåret som det inte vet vad det är, kan ju vara någonting
som man burit benen i.

Om man tittar på skadorna på VB Fup sid 422
skadorna bak verkar vara nästan vara från en vänsterhänt person
och fram från en högerhänt.

VB kan ha varit i slagsmål före innan hon fick sitt slag i huvudet.
Därför är händerna borta.

Plastpåsen hon hade böckerna i tror jag användes för att
täcka hennes huvud eftersom hon blödde därifrån.

Övriga tejpremsor kan man ha försökt använda för att
täcka in skadorna på ryggen eftersom hon blödde även där.

Sen ang KJ handskar de var ju blöta när de påträffades då bör ju
tvättningen ha skett inte så långt före han blev häktad den 23 maj.
Citera
2013-10-31, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ja, det är väl mer känt att många mördare har Asperger det kan ingen förneka. Och det finns indikationer på att en person med det funktionshindret har bristande impulskontroll och brister i sin empati.
Här misstänker man även en allvarlig psykisk störning, så jag vet inte riktigt vad du egentligen pratar om?

KJ har Aspergers syndrom, och ADD som är ADHD utan hyperaktivitet med tyngdpunkt på uppmärksamhetsproblem.

Personer med Aspergers syndrom är inte överrepresenterade bland grova våldsbrottslingar.
Källa: http://www.forskning.se/nyheterfakta/teman/bakomvansinnet/tiofragorochsvar/finnsdetpsykiskasjukdomarsomgornagonmeraggressivel lerfarlig.5.303f5325112d7337692800013711.html

Citera
2013-10-31, 17:34
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola-Connyy
Att DNA-beviset är +1 innebär väl att det lika gärna kan vara DNA från KJ:s farsa?
Inte generellt, men i just det här fallet kan det nästan lika gärna vara DNA från KJ:s farsa, eftersom det är en Y-kromosomanalys, och det är 95,6% chans att KJ:s pappa har samma Y-profil som KJ. Men hur hjälper det KJ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in