2013-10-31, 16:44
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-300
Det är ju MB som inte kan driva en resturang, än mindre fungera som instruktör, dessutom har han en förkärlek att misshandla både sina sambos & dess ungar.

MB har nog ett mörkare jag än vad många här inne förstår
Han har väldigt svårt för att hantera känslor & har ena jäkla våldstendenser

Finns dessutom ett par kvinnor i Boden som blivit utsatt för Mb i typ av sexuella trakasserier via telefonen.....du vet en sån där som gillar att ringa skyddat & flukta i telefonen.

Som sagt, dom har inte utrett honom något vidare

Vad ska han flukta på i en telefon ? Väl inte mycket att se där, antar jag ..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaThorulf
Korrekt!

Men det är ju även en semantisk lek med press och okunniga nämdemän.

MB var givetvis misstänkt i det avseendet att de faktiskt misstänkte att han kunde ha begått brottet om så inte formellt.

Nu kan Åklagaremed sanning säga att ingen annan varit formellt misstänkt och vips så bildas den mentala bilden hos massan att ingen annan än KJ har misstänkts kunna ha begått brottet.

Nu är det precis likadant för KJ under samma tid, 8-23 maj, han är ej heller delgiven misstanke men man kan däremot förmoda att han varit "misstänkt" från 8-9 maj liksom även MB varit.
När man under tid vid möten etc sammanställer olika iaktagelser, förhör, mobiltömning etc så ramlar misstanken över på KJ.

Sen kan jag tillägga att det är ingen lokal byalänsman som utrett detta,
det är länskriminalen i samverkan med personal från olika orter i norrbotten, bistånd från både rikskrim samt andra polisdistrikt under resans gång.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaThorulf
Tills någon producerar en källa för det påståendet så ska det ses som en ren myt.

Det låter ruskigt påhittat och som rent skvaller. Hur ska någon förutom närmsta anhörig besitta de referensramar som krävs för att avgöra om MB's tvättande av bilen var extra noggrant?

(Angående att MB påstås ha tvättat sin bil väldigt noggrant)

"tills någon producerar en källa" jadu.. Det är så att någon har iakttagit hans tvätt av bil. Varför ska jag övertyga dig om det? Du behöver inte kommentera vad jag skriver om du inte tror på det som skrivs, helt onödigt. Om du använder din fantasi innan du skriver "Hur ska någon förutom närmsta anhörig veta" kan du tänka dig att han tvättat bilen i kanske 2-3 dagar? eller kanske i 3-5 timmar? oavsett vad så är det någon som tycker det var anmärkningsvärt.. sen om det är brevbäraren, pizzabudet, hemtjänst, Kattvakt, eller någon annan som råkat se det.. spelar mindre roll.

Kan tänka mig att det var ungefär som... "men satan vad han tvättar bilen", inget mer med det.

Sen kanske det spelar roll om det avviker från det normala.. en som aldrig kanske tvättar bilen och helt plötsligt tvättar? Kanske står 3-4 bilar på gården och alla är skitiga men bara en som just då bara måste bli skinande ren helt plötsligt, sånt kan ju också märkas eller?

Sen en sak som jag tycker talar emot åklagarna är att KJ har ju inte gjort något för att dölja nått?
Varken tvättat bil eller lägenhet?
Citera
2013-10-31, 16:49
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleyton
I samband med KJs och en kompis utbärande av föremålet - pågick en annan flyttning.(7-8 maj)
NC , grannen bodde vägg i vägg med KJ. NC hade koll över loftgången.
Han kände KJ till utseende och hade samtalat med honom några gånger.
Till hjälp hade KJ ytterligare en person. NC såg bara ryggen på denne, men uppskattar
honom i KJs ålder. Personen var lite kraftigare än KJ, normal kroppsbyggnad
uppger NC . Personen var lite kortare än KJ, men han gick något framåtböjd. Personen
hade mörkt kortklippt hår, mot det bruna hållet, ej snaggad, och ingen spretig frisyr.(7-8 maj)

Ja vet du att det var en kompis till KJ så då är det intressant. Var har du hittat den uppgiften? Jag som tycker mig ha läst det mesta av förhören.
Citera
2013-10-31, 16:51
Medlem
Axelssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Haha nej? Väntar på att någon ( du? ) ska förklara det för mig. Har aldrig hört det förut. Är jag ensam om det så är det skrämmande såklart. Jag måste lista ut själv det alltså?

Jag tyckte ditt inlägg med JR var intressant.

Pastakrydda jag ska hjälpa dig En gäsare = samlag i det gröna
Citera
2013-10-31, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vad ska han flukta på i en telefon ? Väl inte mycket att se där, antar jag ..
Försökte vara lite fin i språket, istället för att använda det vulgärare uttrycket
Citera
2013-10-31, 16:52
Medlem
highfives avatar
Tillägg

Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Haha nej? Väntar på att någon ( du? ) ska förklara det för mig. Har aldrig hört det förut. Är jag ensam om det så är det skrämmande såklart. Jag måste lista ut själv det alltså?

Jag tyckte ditt inlägg med JR var intressant.

Det blir väl lite OT, men kanske ändå inte. Det är ett gammalt uttryck för att ha sex utomhus, ex på en gräsmatta ute i det fria. Varför jag kom in på detta överhuvudtaget, var för att jag undrade var MB och VB hade sina stunder när det var vinter. Visst går säkert i en liten Opel Combo, men jag tänkte ett tag att MB kanske hade tillgång till någon lägenhet. Kanske tom i samma hus som där KJ bodde.

I Bodenområdet och i landets nordligaste delar är det lite dåligt skoterföre ett par månader, annars är det mer vinter än sommar på dessa breddgrader.
Citera
2013-10-31, 16:54
Medlem
GanjaThorulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokkobahia
"tills någon producerar en källa" jadu.. Det är så att någon har iakttagit hans tvätt av bil. Varför ska jag övertyga dig om det? Du behöver inte kommentera vad jag skriver om du inte tror på det som skrivs, helt onödigt. Om du använder din fantasi innan du skriver "Hur ska någon förutom närmsta anhörig veta" kan du tänka dig att han tvättat bilen i kanske 2-3 dagar? eller kanske i 3-5 timmar? oavsett vad så är det någon som tycker det var anmärkningsvärt.. sen om det är brevbäraren, pizzabudet, hemtjänst, Kattvakt, eller någon annan som råkat se det.. spelar mindre roll.

Kan tänka mig att det var ungefär som... "men satan vad han tvättar bilen", inget mer med det.

Sen kanske det spelar roll om det avviker från det normala.. en som aldrig kanske tvättar bilen och helt plötsligt tvättar? Kanske står 3-4 bilar på gården och alla är skitiga men bara en som just då bara måste bli skinande ren helt plötsligt, sånt kan ju också märkas eller?

Sen en sak som jag tycker talar emot åklagarna är att KJ har ju inte gjort något för att dölja nått?
Varken tvättat bil eller lägenhet?

Utan personlig kännedom om det genomsnittliga städandet över många år kan man ju inte dra slutsatsen att någons städande är extra noggrant utifrån denna individs rutiner utan bara sina egna.

Därför blir ju sådana påståenden meningslösa.

Jag städar aldrig hemma, skulle jag se någon dammsuga under soffan skulle jag säga att de städade extra noggrant, men är det så?

Att man lägger till ordet extra noggrant syftar på någon form av motiv hos den yttrar orden eftersom den lägger sig till med värderingar. Han städade sin bil i flera timmar, eller han städade sin bil i dagar är ju neutrala fraser att använda som inte redan syftar till någon form av misstänkliggörande.

Om uppgifterna stämmer så tycker jag att vi i tråden ska tala om just sådant och inte om att han städade extra noggrant eftersom vi inte kan veta det, vi vet isåfall bara att han städade i X antal timmar t.ex

Fakta fri från onödiga värderingar helt enkelt.
Senast redigerad av GanjaThorulf 2013-10-31 kl. 17:02.
Citera
2013-10-31, 16:56
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axelsson
Pastakrydda jag ska hjälpa dig En gäsare = samlag i det gröna

Äsch det kallar inte jag det.

OnT @highfive jag har förstått att denne JR inte figurerar i FUP, vet du om denne blivit hörd och om det kan ha hamnat i slasken? Vet du om JR stämmer in på signalementet på den som setts bära ut ngt i trapphuset med KJ?
Citera
2013-10-31, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Vid den utökade obduktionen har man inte kunnat fastställa i tid när ben och händer avlägsnades från kroppen på grund av förruttnelse.

Utifrån det kan man nog bara dra slutsatsen att det kan ha skett i samband med mordet men även en tid efter mordet.

ok. för det är ju mer konstigt än jag först tänkte att flytta en kropp till ett annat ställe än mordplatsen ett långt tag efter mordet och ändå inte gömma den väl;anledningen att flytta den är ju att dölja brottet förmodligen (om det inte tvärtom är nån som VILL att kroppen skall upptäckas och inte tycker första platsen verkar fylla syftet).
annars kunde den ju lika gärna ligga kvar på platsen för mordet. har man å andra sidan begått brottet i sitt hem och därför behöver stycka kroppen och forsla bort den vill man inte att kroppen ska ligga i flera dagar till det är dags att dumpa den i skogen.
på detta verkar det nästan som VB levt tills omkring tidpunkten för dumpning i skogen. alt att en nyanländ ofrivilligt indragen medhjälpare inte har tyckt att första platsen var bra och i panik dumpat kroppen längre från hemmamiljön.
Citera
2013-10-31, 16:57
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-300
Försökte vara lite fin i språket, istället för att använda det vulgärare uttrycket

K. Ja, det förklarar ju saken ..
Citera
2013-10-31, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det blir väl lite OT, men kanske ändå inte. Det är ett gammalt uttryck för att ha sex utomhus, ex på en gräsmatta ute i det fria. Varför jag kom in på detta överhuvudtaget, var för att jag undrade var MB och VB hade sina stunder när det var vinter. Visst går säkert i en liten Opel Combo, men jag tänkte ett tag att MB kanske hade tillgång till någon lägenhet. Kanske tom i samma hus som där KJ bodde.

I Bodenområdet och i landets nordligaste delar är det lite dåligt skoterföre ett par månader, annars är det mer vinter än sommar på dessa breddgrader.
Restaurangen kanske var ett bra tillhåll? Någonstans har dom ju tydligen varit under vintern. Dom har ju träffats i över ett år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in