Citat:
Ursprungligen postat av
kokkobahia
"tills någon producerar en källa" jadu.. Det är så att någon har iakttagit hans tvätt av bil. Varför ska jag övertyga dig om det? Du behöver inte kommentera vad jag skriver om du inte tror på det som skrivs, helt onödigt. Om du använder din fantasi innan du skriver "Hur ska någon förutom närmsta anhörig veta" kan du tänka dig att han tvättat bilen i kanske 2-3 dagar? eller kanske i 3-5 timmar? oavsett vad så är det någon som tycker det var anmärkningsvärt.. sen om det är brevbäraren, pizzabudet, hemtjänst, Kattvakt, eller någon annan som råkat se det.. spelar mindre roll.
Kan tänka mig att det var ungefär som... "men satan vad han tvättar bilen", inget mer med det.
Sen kanske det spelar roll om det avviker från det normala.. en som aldrig kanske tvättar bilen och helt plötsligt tvättar? Kanske står 3-4 bilar på gården och alla är skitiga men bara en som just då bara måste bli skinande ren helt plötsligt, sånt kan ju också märkas eller?
Sen en sak som jag tycker talar emot åklagarna är att KJ har ju inte gjort något för att dölja nått?
Varken tvättat bil eller lägenhet?
Utan personlig kännedom om det genomsnittliga städandet över många år kan man ju inte dra slutsatsen att någons städande är extra noggrant utifrån denna individs rutiner utan bara sina egna.
Därför blir ju sådana påståenden meningslösa.
Jag städar aldrig hemma, skulle jag se någon dammsuga under soffan skulle jag säga att de städade extra noggrant, men är det så?
Att man lägger till ordet extra noggrant syftar på någon form av motiv hos den yttrar orden eftersom den lägger sig till med värderingar. Han städade sin bil i flera timmar, eller han städade sin bil i dagar är ju neutrala fraser att använda som inte redan syftar till någon form av misstänkliggörande.
Om uppgifterna stämmer så tycker jag att vi i tråden ska tala om just sådant och inte om att han städade extra noggrant eftersom vi inte kan veta det, vi vet isåfall bara att han städade i X antal timmar t.ex
Fakta fri från onödiga värderingar helt enkelt.