2013-10-31, 16:15
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Aha, ja, kanske.

Det kändes väldigt plötsligt avslutet. Inte för att jag var där, men när man läste på nsd.

Någonting gjorde att de tvärt slutade iaf. Det hade varit tekniska problem strax innan, men det plötsliga slutet kan ju stå för något annat och efter lite samtal sinsemellan så beslutade de sig för avbryta föreställningen när de fått veta att X befann sig bland åskådarna.

Lite konspiratorsikt kanske?
Citera
2013-10-31, 16:16
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-300
Precis som MB då

Motiv är inte alltid avgörande, man kan ha ihjäl någon trots att man inte har för avsikt att ha ihjäl någon.

Det är vanligt att vissa spöar sig fru för att ge henne en läxa och helt plötsligt är hon bara död, vilket inte alls var något man egentligen önskade från början.
Citera
2013-10-31, 16:19
Medlem
Om vi leker med tanken att han blir dömd för detta , vad tror ni han får ? ( känns ju som rättspsyk så iskall och neka till brott och styckning borde man verkligen stoppa in sånna bland "vanliga" människor ?

Kör han ett spel för att han vet att om han säger något så får han garanterat fängelse och verkar sammarbetsvillig ? och om han inte säger nå så verkar han psykisksjuk ? och då får han sitta på rättspsyk något år och sen är han fri?

Jag tror iaf han kör ett spel och vet vad följderna blir av detta ?
Citera
2013-10-31, 16:20
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleyton
Alla grannar är intervjuade. Ingen hade kontakt med denne herre.

Det finns boende som inte är skrivna i två av lägenheterna på samma plan som där KJ bor. Vet du vem eller vilka som kan tänkas bo i dessa två lägenheter?

Flyttade grannen så lär han inte bo kvar där och då fanns det väl ingen att fråga när man knackade dörr?

En analys av vilka som bodde i dessa två lägenheter i början av maj, där ingen är skriven, saknar jag också i Fup. Något du har läst?
Citera
2013-10-31, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Motiv är inte alltid avgörande, man kan ha ihjäl någon trots att man inte har för avsikt att ha ihjäl någon.

Det är vanligt att vissa spöar sig fru för att ge henne en läxa och helt plötsligt är hon bara död, vilket inte alls var något man egentligen önskade från början.

Helt korrekt, jag visar bara andra vinklar & möjligheter
Vi får ju dock inte glömma bort / finns inte ett enda bevis som styrker att KJ verkligen har mördat henne.
Detta kommer bli åklagarens huvudvärk, Brott mot giftefridslagen ( yes ) eftersom han hanterat kroppen.

Men att hantera en död kropp gör dig inte till mördaren, inte heller att du sitter och leker och pratar med dina vänner hur man ska utföra ett mord, det har nog 9/10 av sveriges befolkning gjort.

Jag tippar på att han åker dit för att han hanterat kroppen, åtalspunkten mord kommer försvinna, om än inte i tingsrätten så åker den åt helsike i Hovrätten
Citera
2013-10-31, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-300
Det är ju MB som inte kan driva en resturang, än mindre fungera som instruktör, dessutom har han en förkärlek att misshandla både sina sambos & dess ungar.

MB har nog ett mörkare jag än vad många här inne förstår
Han har väldigt svårt för att hantera känslor & har ena jäkla våldstendenser

Finns dessutom ett par kvinnor i Boden som blivit utsatt för Mb i typ av sexuella trakasserier via telefonen.....du vet en sån där som gillar att ringa skyddat & flukta i telefonen.

Som sagt, dom har inte utrett honom något vidare

Det är mkt möjligt att han är hetlevrad. Men nu är det en högre division av brott vi talar om.
Styckmord. Om det pågår 50 000 hustrumisshandlingar i Sverige contra 2 styckmord är det en viss skillnad. Vi talar om riktigt sjuka personer.
Citera
2013-10-31, 16:25
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Man brukar flytta i månadsskiften. Om det inte är en granne som får hjälp att bära ner en säng som ska kastas förstås. Men en sådan fråga borde poppat upp i fastigheten av polisen.,

Kan du berätta mer om JR?

Nej.

Din första uppgift var att ta reda på vad en "gräsare" är för något. Har du löst problematiken för en gräsare under vinterhalvåret än?
Citera
2013-10-31, 16:33
Bannlyst
Citat:
N som är granne till KJ ser tydligt en händelse 7 eller 8 maj.
KJ och en hjälpare bär ut något nerför KJs trappa....

Det de bar på var uppskattningsvis 150 cm lång, och ca 70 cm bred, axelbredd förklarar N.
Vit eller grå i färgen. N kan inte förklara dess form. Han funderar om det låg något form av
skynke över. Han minns klart och tydligt KJ ansikte..
Han är dock tvärsäker att det var KJ ansikte han såg. N
förklarar att de såg ut att bära försiktigt. KJ höll liksom upp sina händer medan den
andre höll sina hände i ungefär midjehöjd.

Varför lyckades inte polis köra detta spåret i botten?

FU 169

Det kan polisen ha gjort. I slask kan det ligga ett förhör med en kompis som berättar att de bar ut en sunkig soffa som står hos dito.
Citera
2013-10-31, 16:34
Bannlyst
Citat:
Det är mkt möjligt att han är hetlevrad. Men nu är det en högre division av brott vi talar om.
Styckmord. Om det pågår 50 000 hustrumisshandlingar i Sverige contra 2 styckmord är det en viss skillnad. Vi talar om riktigt sjuka personer.

Nej då, det kan vara en eller flera personer som är stressade. Stress är ingen sjukdom.
Just att händerna är borta visar på en förslagenhet i att dölja spår.

EDIT: Och då är det MYCKET märkligt att man lämnar kvar handskar och synligt blod i sitt bagage, eller har städhjälp för att klara av vanligt hushåll.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-10-31 kl. 17:33.
Citera
2013-10-31, 16:35
Medlem
highfives avatar
Citat:

Finns sjukdomar och störningar som kan debutera sent i livet också. T*ni Alld*n är ett ex. Vi får väl hoppas att det inte finns sjukdomar som ex bipolaritet eller liknande inom Bergs närmaste krets av släktingar.
Citera
2013-10-31, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det finns boende som inte är skrivna i två av lägenheterna på samma plan som där KJ bor. Vet du vem eller vilka som kan tänkas bo i dessa två lägenheter?

Flyttade grannen så lär han inte bo kvar där och då fanns det väl ingen att fråga när man knackade dörr?

En analys av vilka som bodde i dessa två lägenheter i början av maj, där ingen är skriven, saknar jag också i Fup. Något du har läst?

I samband med KJs och en kompis utbärande av föremålet - pågick en annan flyttning.(7-8 maj)
NC , grannen bodde vägg i vägg med KJ. NC hade koll över loftgången.
Han kände KJ till utseende och hade samtalat med honom några gånger.
Till hjälp hade KJ ytterligare en person. NC såg bara ryggen på denne, men uppskattar
honom i KJs ålder. Personen var lite kraftigare än KJ, normal kroppsbyggnad
uppger NC . Personen var lite kortare än KJ, men han gick något framåtböjd. Personen
hade mörkt kortklippt hår, mot det bruna hållet, ej snaggad, och ingen spretig frisyr.(7-8 maj)
Citera
2013-10-31, 16:42
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Nej.

Din första uppgift var att ta reda på vad en "gräsare" är för något. Har du löst problematiken för en gräsare under vinterhalvåret än?

Haha nej? Väntar på att någon ( du? ) ska förklara det för mig. Har aldrig hört det förut. Är jag ensam om det så är det skrämmande såklart. Jag måste lista ut själv det alltså?

Jag tyckte ditt inlägg med JR var intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in