Hello everyone! En liten uppdatering från min sida efter 5 ½ vecka på Nebido.
Som inledningen lyder har jag nu varit på Nebido i 5 ½ vecka och jag måste verkligen säga att min kropp svarat bra på behandlingen!
De första två veckorna kände jag ingen direkt skillnad, men efter 3 - 4 veckor börja jag känna mig piggare. Och in på 5:e veckan kände jag verkligen stor skillnad. Mer energi och initiativförmåga. Även det kognitiva fungerar bättre; allmänkänsla och livsglädje samt skärpt koncentration
Detta var verkligen vad jag behövde, känner helt klart att detta var vändpunkten i mitt liv från den gråa vardag jag känt förut.
Det enda jag oroar mig lite över nu är att det är 6½ vecka tills nästa injektion. Har trots allt läst ett flertal inlägg från personer som "kraschat" efter 8-10 veckor efter injektionen. Jag får helt enkelt se hur jag mår om några veckor och om det känns skit så är det ju inget mer att göra än att ringa läkaren och berätta hur jag mår.
En fråga till er som idag har gått på Nebido ett bra tag och haft dialoger med era läkare om injektionstider; kan man inte fråga om man kan få ta injektionen mellan 8-12 veckor helt beroende på hur man mår? Det är trots allt de subjektiva symtom man vill bota, eller? Varför måste det stå skrivet i sten att den skall tas efter X antal veckor. Rätta mig och jag har fel, men det kan ju även vara så att man metaboliserar olika beroende på hur aktiv man är rent fysiskt mellan olika perioder.
Tanken från min sida är att man tar injektionen när man börjar känna att det dippar, ena perioden måste man ta den efter 8 veckor, nästa gång kanske efter 10 veckor? Vore bättre att tänka lite dynamiskt istället för att statiskt sätta upp fasta veckointervall, synpunkter mottaget varmt!
Må väl allihopa och ha en bra allhelgona