2013-10-31, 09:35
Medlem
Lalajlajs avatar
Har man inte tillgång till frisör på häktet, med tanke på att den häktade blivit långhårig?
Citera
2013-10-31, 09:36
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tankar
Vem vet varför åklagarna valde att inte utreda MB med familj ordentligt och göra husrannsakan och tekniska analyser hemma hos honom och i alla hans lokaler? Kanske p g a rädsla för framtida repressalier från MB:s sida?

I och med fynden den 20/5 och 22/5 så gick man "all in" när man grep KJ och släppte andra mer eller mindre misstänkta gm.
Citera
2013-10-31, 09:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Har man inte tillgång till frisör på häktet, med tanke på att den häktade blivit långhårig?
Han har inte suttit på häktet.
Citera
2013-10-31, 09:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Rättspsyk i Öjebyn väl?
Citera
2013-10-31, 09:42
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Tack för att du märker ord, 1-1.

Jag omformulerar frågan, har man inte tillgång till frisör när man sitter häktad på rättspsykiatrin?
Citera
2013-10-31, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peckinpah
Aftonbladets livesändning vekar fungera bäst.

Gå in på NSD istället.. webb kanalerna får inte direkt rapportera inifrån rättssalen, de kör mest gammal skåpmat och studio.

http://www.nsd.se/nyheter/live.aspx
Citera
2013-10-31, 09:51
Bannlyst
Jag tycker det här med att han inte ringer till VB dagen efter hon försvunnit är väldigt besvärande för honom.

När åklagaren har bevis på att de har haft tät kontakt via telefonerna innan.
Citera
2013-10-31, 09:53
Medlem
Citat:
Vem vet varför åklagarna valde att inte utreda MB med familj ordentligt och göra husrannsakan och tekniska analyser hemma hos honom och i alla hans lokaler? Kanske p g a rädsla för framtida hämnd från MB:s sida?

Kanske bara för att han har så pass många vänner. Det finns kanske helt enkelt hela tiden någon vän i närheten som förkastar alla teorier om att MB skulle kunna vara gärningsman och på så sätt motas Olle i grind överallt när någon individ kommer med idéer/förslag om husrannsakningar mm.

Vi har ju sett här i tråden hur vissa registrerat sig bara för att försvara MB, att han ju är en så god människa som inte skulle göra en fluga förnär.
Citera
2013-10-31, 09:53
Medlem
Fritons avatar
"22-åringen ger än så länge ett mycket samlat och lugnt intryck."

http://www.nsd.se/nyheter/live.aspx
Citera
2013-10-31, 09:57
Medlem
Chirpas avatar
KJ far var ju kallad som försvarets vittne men ska nu inte närvara. Varför?!
Citera
2013-10-31, 10:00
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
I och med fynden den 20/5 och 22/5 så gick man "all in" när man grep KJ och släppte andra mer eller mindre misstänkta gm.

Stort misstag.

Man beslagtog hans telefon + förhörde han och nöjde sig med det.

Man lyckades inte heller återskapa några sms, men meddelandedatabasen i telefonen avslöjar en del fragment...
Citera
2013-10-31, 10:05
Medlem
Zikniks avatar
Citat:
Tack, du satte ord på många av mina tankar! Jag tror att KJ är oskyldig till mordet på Vatchareeya, och styckningen. Sedan jag läste FUP har jag börjat tro att karatetränaren/restaurangägaren/etik och moralläraren/ f d dataläraren MB ligger bakom detta styckmord och att hustrun har gett honom alibi, ev även hjälpt till.

Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Min fråga är: Om det är så tydligt att MB är mördaren, varför tror inte polis och åklagare det samma?

Har inte detaljstuderat det aktuella ärendet, men det är ju tyvärr ett faktum från tidigare att polisen gärna låser fast sig vid en GM och sedan hellre försöker få bevisen/indicierna att passa hypotesen än tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in