2013-10-31, 09:18
Medlem
Förutom TV4 Play så sänder

http://www.24norrbotten.se/

från 09.15
Citera
2013-10-31, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Cyklade just förbi och vill man vara i tid till rättegången och få plats så får man nog skynda sig för det blir fort fullt och pressen hade inte kommit ( om de inte gick bakvägen)..bara ett heads up!

Hoppas någon FB:are har fått plats och kan rapportera! Jag följer Aftonbladet Live http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/live/article1244.ab .

Ganska intressant att få hela förloppet sammanfattat en gån till. Det som förvånar mig är att åklagarna enligt ABs krimreporter inte förkastar vittnesmålet om att VB sågs vid 2130 utan säger att saker kan ha hänt efteråt. Det går inte ihop med 112-tryckningen tycker jag.
Citera
2013-10-31, 09:20
Medlem
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/nordnytt/folj-styckmordsrattegangen
Senast redigerad av moa-tove 2013-10-31 kl. 09:36.
Citera
2013-10-31, 09:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det kan absolut vara en förklaring, det som var mest intressant är tidsangivelsen då KJ och eventuellt VB fortfarande kan ha varit kvar i lägenheten.

Tiderna kan vara ihopblandade av både vittnen och MT, det är mer en regel än undantag när du har flera personer som vittnar om samma sak.

Så visst ger det en stor möjlighet till att VB levde, och faktiskt gick från KJ.
ÅK har inget som indikerar att KJs lägenhet är mordplats.
Citera
2013-10-31, 09:22
Bannlyst
Vad skulle hända om tex någon mitt under rättegången ringer försvaret och säger: Det var jag som dödade VB. Avbryter dom rättegången då?
Citera
2013-10-31, 09:24
Medlem
Citat:
Såg just på videon där hunden markerar lik i bilen. Är det då hunden lägger sig ned som det är markering eller kraffsande?

Jag GISSAR att det är när den lägger sig ned. Vet inte riktigt hur det är med den här typen av hundar men när man tränar upp andra sökhundar kan man välja hur hunden ska markera. En del sätter sig, andra skallmarkerar osv.
Citera
2013-10-31, 09:25
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Vad skulle hända om tex någon mitt under rättegången ringer försvaret och säger: Det var jag som dödade VB. Avbryter dom rättegången då?

Prova, 0920-46 10 67
Citera
2013-10-31, 09:28
Medlem
PhDSalanders avatar
Beklämmande hur Aftonbladets rapportör Anders lägger in sina egna spekulationer , hur han närmast fnissande diskuterar vilka kroppsdelar som fattas och att ev händerna har avstyckats av "något rituellt" syfte, och att detta är ju inte "helt friskt", men haha det är ju inte händelsen överhuvudtaget etc etc....

http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/live/article1244.ab
Citera
2013-10-31, 09:32
Medlem
Lalajlajs avatar
Om man ser på bilderna på NSD så ser det ut att vara fullt redan.

Undrar om KJs familj kommer att vara på plats.
Citera
2013-10-31, 09:34
Medlem
Inga livebilder på NSD men text liveuppdatering utlovas,

kan vara ett komplement om TV-webb linorna inte funkar för alla.
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag tror att det finns en stor chans att KJ kan komma att erkänna i TR. Det är en helt annan miljö än i förhörsrummen där han kan sitta och vimsa med förhörsledarna.

Jag tror att åklagaren inte kommer nöja sig förrän hon fått uttömande svar på frågorna och då kommer KJ ha gjort bort sig med sina felsägningar så ofta så han faller till föga och erkänner.

Frågan är i så fall vad han kommer att erkänna? Jag är så lur på detta med vittnet LV som avslutar försvarets kallade vittnen innan pappan ska tala.

Hade det inte varit för att vittnet LV tror att det kan vara familjens Golf han sett med en säkerhet av 25-50% den 18/5 så kunde syftet vara ett annat än någon form av erkännande om brott mot griftefriden. Nu är det några dagar till dess så vi får väl se.
Citera
Medlem
Citat:
Min fråga är: Om det är så tydligt att MB är mördaren, varför tror inte polis och åklagare det samma?
Vem vet varför åklagarna valde att inte utreda MB med familj ordentligt och göra husrannsakan och tekniska analyser hemma hos honom och i alla hans lokaler, samt inte minst beslagta hans bilar (även t ex Ferranon som hustruns dotter skulle få hamnade ju väldigt hastigt och lustigt i Uppsala) för noggranna tekniska analyser? Kanske p g a rädsla för framtida hämnd från MB:s sida?
Senast redigerad av tankar 2013-10-31 kl. 09:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in