2013-10-28, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Vad menar du med punkten 2 mer exakt?

https://www.flashback.org/sp45866535
Citera
2013-10-28, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, uppgiften kommer från någon på sid 97.
OK.
Citera
2013-10-28, 00:17
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det finns någonstans i FUPen en genomgång som visar vid vilka tillfällen span var satt på KJ. Jag orkar inte leta efter den just nu, men min minnesbild är att det främst var helgen efter försvinnandet. Helgen den 18-19 (då det är mest troligt att benen placerades i ödehuset) framgick det inte att han skulle ha stått under aktiv bevakning.

Enligt presskonferensen så satte man spaning på misstänkte första veckan redan.
Men inte 24 timmar om dygnet, men dom har haft honom under uppsikt.

Av vilken anledning skulle han flytta på benen? Finns det inte en rimlig förklaring att det borde ha dumpats ben samt kropp i anslutning till mordet och då den 4-5 maj?

Tar man risker och flyttar likdelar? Jag tror inte det i alla fall.
Citera
2013-10-28, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Så då kan man utesluta slickeriet. Bra ! .....

Förutsatt att man inte använt sig av slicklapp från RFSU eller annan metod för att undvika direktkontakt.
Jag skulle vilja påstå att man inte gått speciellt långt när det gäller att rota i det påstådda oralsexet, kanske för att man vet att det är b.s. redan då?
Citera
2013-10-28, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Tack! Då utesluter det även att MB haft en sexuell träff med VB på den aktuella kvällen

Kondom?
Citera
2013-10-28, 00:22
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z3ndium
Förutsatt att man inte använt sig av slicklapp från RFSU eller annan metod för att undvika direktkontakt.
Jag skulle vilja påstå att man inte gått speciellt långt när det gäller att rota i det påstådda oralsexet, kanske för att man vet att det är b.s. redan då?

Tja, att rota i sånt man inte får spår på är väl kanske inte prioritet direkt, och han ljuger ju friskt flera gånger. Sen minns han knappt något, så sex eller inte har ingen betydelse i sak.
Jag tror mer på att han provade att få sex, men fick nobben för hon hade fullt upp med den hon va kär i.
Ratad, försmådd, svartsjuk, så det kan vara en anledning till hans vansinniga knivattack. Han har nog fått ta en strid också kan jag tänka mig. Därför kapade han händerna så inget skrap skulle finnas att tillgå för analys. Han har nog förträngt det hela rejält och han har inte varit fullt klar över vad han gjort möjligen med alkohol i kroppen och sin psykiska störning som då blir en livsfarlig kombo.

Han vill inte heller minnas något han vägrar se på bilder, och han slår ifrån sig allt då förhören är gjorda. Man kan bara hoppas att han erkänner en dag för fullständigt händelseförlopp-.

Någon slicklapp i sammanhanget tror jag inte på eftersom hans sexuella vanor är mer än normala med tarmsköljning och andra ingrediens. Han verkar inte direkt kräsmagad om jag säger så. Lapparna är väl till för den som tycker det är äckligt? Men då finns det väl gladpack att tillgå?
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-10-28 kl. 00:25.
Citera
2013-10-28, 00:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Av vilken anledning skulle han flytta på benen? Finns det inte en rimlig förklaring att det borde ha dumpats ben samt kropp i anslutning till mordet och då den 4-5 maj?

Om kroppsdelarna inte flyttades, finns det någon rimlig förklaring till att två vittnen berättar att ödehuset var tomt 10 resp 12 maj? Var de i maskopi med KJ?
Citera
2013-10-28, 00:26
Medlem
Citat:

En rationell mördare tar risken om alternativet att inte flytta på delar bedöms vara en ännu större risk. Sen finns förstås mindre rationellt eller riskmedvetet beteende kvar som en möjlig faktor i ekvationen.
Citera
2013-10-28, 00:30
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
En rationell mördare tar risken om alternativet att inte flytta på delar bedöms vara en ännu större risk. Sen finns förstås mindre rationellt eller riskmedvetet beteende kvar som en möjlig faktor i ekvationen.

Det är möjligt, men jag tror inte det är vanligt för tanken är att bli av med skiten så fort som möjligt.
Ingen vill liksom återkomma till ett ställe och gå till samma område där kroppen ligger igen det får jag inte ihop.
Nej, dom brukar dumpa allt på en och samma tur, och återvänder man till den närhet där resten ligger så borde man väl kanske anses som utvecklingsstörd vilket han knappast kan vara.

Apropå vittnen så tror jag att dom inte sett så mycket som dom ger sken av.
Det verkar i alla fall som det runnit lite vätska, blod om än väldigt lite, så det borde varit uttorkat också vilket det inte varit då benen hamnade i huset-
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-10-28 kl. 00:33.
Citera
2013-10-28, 00:30
Medlem
Om man tittar på VB:s SMS-trafik som i stort skedde hela tiden (oavbrutet) medan hon var hos KJ så förstår inte jag hur dom rent logistiskt skulle fått tid till sex - givet VB inte SMS:ade under akten?

Jag tror VB var hos KJ i syfte att träffa MB efter restaurangbesöket. Det var VB tog initiativet att komma "och plugga". Dessutom fick hon också skjuts från Luleå till Boden. Hon satt i köket och SMS:ade.

KJ satt i rummet och såg på TV och drack en öl.

Tror inte det var mer än så.
Citera
2013-10-28, 00:42
Medlem
Detta känns väldigt viktigt när det gäller gåtan om vad som hänt VB
"När vi börjar så smått runda av förhöret uppger Nils att han gjort en iakttagelse runt den 7-8
maj som han inte kunnat sluta grubbla på. Det var då han satt och åt middag vid sitt köksbord,
med utsikt ut mot loftgången och mot trappan (som leder ner till markplan). När Nils tittar ut
ser han Kristoffers ansikte, han går med ryggen först ner för trappan, bärandes på något stort.
Kristoffer var då klädd i rund, stickad beige/grå mössa, eventuellt en brunaktig t-shirt. Nils
såg inte hans underkropp.
Till hjälp hade han ytterligare en person. Nils såg bara ryggen på denne, men uppskattar
honom i Kristoffers ålder. Personen var lite kraftigare än Kristoffer, normal kroppsbyggnad
uppger Nils. Personen var lite kortare än Kristoffer, men han gick något framåtböjd. Personen
hade mörkt kortklippt hår, mot det bruna hållet, ej snaggad, och ingen spretig frisyr. Ljus hy,
och klädd i ljus tröja, eventuellt grå. Nils minns inte vad det var för typ av tröja. Nils såg inga
tatueringar, smycken eller andra kännetecken på denna person.
Det de bar på var uppskattningsvis 150 cm lång, och ca 70 cm bred, axelbredd förklarar Nils.
Vit eller grå i färgen. Nils kan inte förklara dess form. Han funderar om det låg något form av
skynke över." sid 169 FUP
Citera
2013-10-28, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om kroppsdelarna inte flyttades, finns det någon rimlig förklaring till att två vittnen berättar att ödehuset var tomt 10 resp 12 maj? Var de i maskopi med KJ?

Dom sökte efter en kvinnokropp i första hand - format lite större än två avhuggna ben. VB vägde -enligt uppgift- från en sparringpartner i karate ca 33 kg. Inte mycket mao.

Jag undrar hur stort tjäldjupet var i Boden vid den tiden? Det mest optimala hade väl ändå varit att begrava/dölja hela kroppen på samma plats, tänker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in