Jag tror att försvaret kan dra nytta av den skandal inom rättsystemet som blåsit upp just nu kring Q och man är ännu mer restriktiv med att döma om inte starka bevis finns. Detta behöver inte betyda att misstänkt GM är oskyldig utan kan vara ett uttryck för att helre fria än fälla. Sedan så kan ju misstänkt GM faktiskt vara oskyldig. Inte ett lätt fall det här men mkt intressant.
Hur sannolikt och rimligt är det scenariot, tror du att rätten köper det resonemanget?
Ja men då så, då är ju KJ helt klart inte GM för jag hävdar ju att om KJ ska vara GM så är VB död eller oförmögen att klara sig själv klockan 22:00.
Varför känner inte jag, som har läst hela FUP i detalj och följt allt annat kring fallet, till det vittnet som bekräftar att VB var i livet efter 22. En riktig smoking gun som välter hela fallet på ända.
Just det, då är MB helt klart den man som har mördat VB, KJ var ju hos sin bror och inte sprang VB och vimsade runt ensam på gatorna fram till klockan 23 så att KJ kunde stöta på henne igen.
Skönt med uppmärksammade skribenter som verkligen bygger sina välgrundade teorier på fakta.
KJ må vara en underlig kuf, men han har aldrig tvekat en sekund, darrat på stämman eller varit osäker; VB lämnade hans bostad till fots, efter att ha SMSat, någon under kvällen.
Ett vittne har sett VB efter 22.
KJ har alibi för större delen av kvällen från 22.
VB är självmordbenägen, kanske flanerade hon runt innan hon bestämde sig för att gå till MB och visa sin kärlek genom att skada sig ?
EDIT: Åklagaren valde som vanligt att lägga vittnesuppgiften i den flera 1000 sidor långa slasken, har inte du varit med förr
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-10-31 kl. 08:46.
Blir det som jag tror att KJ döms för brott mot griftefriden så kommer nog diskussion igång ang alternativa gärningsmän. Tråkigt nog så har det nog runnit för mycket sand ur timglaset så mordet förblir olöst, vilket skulle vara det mest tragiska slutresultatet.
På sätt och vis hoppas jag att KJ erkänner, men jag tror inte han kommer att göra det. Erkänner han så vill jag även förstå hur det hela gått till och att jag inte känner minsta tvivel kring att erkännandet är sanningen. Ser en risk med hans valspråk "no sacrifice - no glory".
Inget är naturligt för KJ.
Inte om du har AS. KJ tror att han genom att inte ta kontakt, kanske kan unvika att komma under polisens lupp. Du ser genom hela fupen hur hans personlighet är. Han tänker inte som en utan AS skulle gjort. I hans värld tror han sig vara smartare än vad han är, gör och säger saker för att vilseleda folk, det håller dock 5 minuter tills man ifrågasätter det. Sanningar håller han benhårt på, medan han kan SKARVA till händelser, förlopp, tider o.s.v.
Tiden för KJ finns inte. Han bryr sig inte. Han vet inte. Det är svårt för honom att sätta en händelse ihop med en tid.
När det gäller hans specialintresse så kan han veta hur mycket som helst. Han har mycket utrymme i hjärnan för det han fastnar för. I detta fall soft air gun, militären, vapen.
Han spinner miniplaner hela tiden.
Och nu kommer det viktiga. Hans minplaner kan vara helt utan baktanke. När en normal människa säger eller planerar något, så har vi ett mål, ett syfte.
KJ kan göra och planera saker UTAN mål och syfte. Han kan påstå Randomsaker ut ur tomma intet och utan baktanke. .
Man måste förstå detta när han förhörs. De sätter spinn i KJ som svänger ut sina historier hit och dit. Detta kanske poliserna vet, men bryr sig inte om. De utnyttjar detta istället.
Kj KAN ljuga. Men hans lögner är små diffusa miniplaner utan mål/syfte.
Så frågan är vad han undanhåller och varför? Något kan ju ha hänt mellan MB/VB/KJ denna kväll.
Alternativt enbart två av dem.
Jag tror både KJ och MB vet mer än vad han säger.
VB var inte klar för kvällen. Lördagskväll och det enda hon ville, var att träffa MB. Inget annat. Hon kände ju inte ens hunger. Hon borde ha varit hungrig kring 17-19...det ENDA hon tänker på är MB. Skulle INTE förvåna mig om hon gick hem till dem för att prata. Bara en sista gång... Snälla...
Med anledning av avsaknad av mordplats och brottsplats, vittnesuppgift om VB och alibin för tiden runt 22 så kan man ställa sig frågan varför MBs hem, arbetsplats och bil inte fått bli sniffade av vovven Uno:s nos ? Eller undersökt av Bluestar.
Eller varför inte filémästaren kollades mer ingående om alla knivar låg i lådan, han som har "död" som det vanligare ordet i sin telefon ?
Sålde han inte av sin bil ganska snabbt vid tidpunkten ?
OBS! Detta inlägg kommer innehålla fria fantasier, och bör läsas med detta i åtanke. Somliga bör helst undvika att läsa det helt och hållet. Redan här vill jag varna för att det eventuell kan förekomma bonniga ord och uttryck i inlägget. Språkpoliser och andra internethärskare varnas således extra. Det kan tillochmed förekomma stavfel. Förhoppningen, hur oerhört naiv den än må vara, är att undvika svar innehållandes ändlösa tirader av meninglös skrift vars syfte är att framhäva någons egen förträfflighet gentemot andra.
Slutsatsen är att det, just när detta skrivs, är någon annan än KJ som är den faktiska mördaren. Skulle detta senare visa sig vara fel, så kommer jag lyfta min bägare och skåla för det utomordentliga utredningsarbete som ledde till att detta fruktansvärda brott klarades upp, trots den tunna bevisningen.
Väljer att bortse från vissa vittnesuppgifter, ungefär på det sätt som ordningsmakten valt att bortse från att utreda alternativa spår. Jag ser det inte som min uppgift att bevisa att KJ är oskyldig, men däremot ser jag det som min uppgift att framlägga mina fantasier så länge det står mig fritt att göra så.
Nåväl, såhär var det...typ:
MB stämde, om än motvilligt, träff med VB via SMS. VB lämnade KJ på det sätt som han anger och sågs även av vittne. MB var arg/irriterad/oerhört frustrerad/ och i stort sexuellt behov eftersom kärringen hade stängt butiken sedan hon fick höra om VB. Han var riktigt jävla less på alla jävla SMS. Senast på restaurangen hade kärringen blivit skitsur, IGEN, på SMSandet och middagen fick avslutas snabbt. MB vill ha 6, VB vill inte, hon vill prata, blackouten kommer plötsligt. Lika plötsligt som när han lekte med den minderårige pojken nyper han till. Det välriktade karateslaget ger avsedd effekt. VB som alltid varit ett hopplöst fall på träningarna säckar ihop medvetslös. Nu ska den satans mobilen döööö en gång för alla, sagt och gjort.
Han sitter i bilen som han delar med den utslagna VB, och undrar vad fan han ska ta sig till nu. Han undrar om hon fick knulla hos pojkspolingen, säkert därför hon inte ville blir slutsatsen, vilket gör honom än mer frustrerad. Hon är hans knulldocka, ska det vara så jävla svårt att förstå! Den där jävla KJ ska ge fan i hans slyna, borde ge den fan en läxa, kanske klippa honom för gott. Han tittar på den hopsjunkna kroppen i bilen, ett stycke kött är vad du är tänker han. Han har ju berättat för henne vad som händer om hon sätter sig på tvären, fan hon våga ju knappt komma till träningen...hon får fan skylla sig själv, jag varnade henne tänker han...och så...sakta klarnar bilden.
Hon måste försvinna för gott, åh så många gånger han lekt med tanken, men nu ska det ske. KJ aset kanske till och med kan åka på det, kärringen skall förlåta och så blir hans tilltrasslade värld lugn och harmonisk igen. Samtidigt i bilen börjar en död människa röra på sig, han tar tag i hennes bälte eller kopplar grepp runt halsen och nästan stryper henne till döds. Vad fan ska jag göra med kroppen? Han tänker febrilt samtidigt som den halvdöda bredvid hostar till. Tankarna far som projektiler genom hans huvud, hur ska han få till det? Han kommer att tänka på tejpen...
Det var han som lärde VB hur hon skulle behandla sina (idrotts)skador, och att dela tejpen i rätt bredd beroende på skada/tejpning, självklart var det han som gav henne tejpen, han har ju själv fler rullar än han behöver. Han minns hur hon bad om en ny rulle sedan hon glömt den förra hemma hos KJ. Den som hon sölade blod på när han lärde henne hur en riktig karatetejpning går till, den blodiga rullen står alltså där....hemma hos aset KJ. Senast han använde samma tejp var några timmar tidigare vid renoveringen, han har ju ändå en kartong att göra av med, och så mycket tejp lär inte gå åt eftersom han fokuserar på instruktörsdelen nu. Restaurangen! Måste dit, tvätta av henne ev. spår, tejpen...
Exakt hur denne gärningsman resonerat är inte helt enkelt att sia om. Efter en del tankemöda så inser han i vilket fall att det bästa sättet att få tejpspåret att fungera är att se till så tejpen sitter ordentligt i håret hennes. Skulle det mot förmodan vara så att djuren kommer innan hon hittas kanske ändå tejpen eller åtminstone rester av hår och tejp finns kvar. För säkerhets skull placeras stora stenar och trädstam på kroppen för att den inte ska vara ett alltför lätt byte.
Förmodligen har VB lyckats ta sig ur bilen, kanske till och med slagit sig fri och försökt fly. Hon avlivades med det holkjärn/sirjärn som gärningsmannen alltid haft liggandes bland verktygen, som åkt in och ut i bilen i samband med renoveringen. Plats för mordet är mer troligt en undanskymd plats utomhus (mindre troligt i själva restaurangen). Därefter har kroppen transporterats i skyddsplast som fanns lägligt i bilen (måleriarb.) till restaurangen. Kroppen kan ha legat en stund för att åka och hämta emballage, och kanske ytterligare hjälp (möjligtvis hämtade han någon extremt lättväckt). Flera köksredskap har använts för att stycka. Kroppen har sköljts och rengjorts för vidare transport. Tejpen som låg i restaurangen vid tillfället är sedan länge borta. Förbrukningen av vatten och kemikalier för rengöring i restaurangen har varit något högre än normalt tiden efter mordet.
Anledningen till att händerna saknas är att en av dessa behövdes för att plantera bevis i bilen. Vid bevisplanteringen var det nära upptäckt. Den som planterade fick stänga igen luckan med hand kvar i, innan hen kunde fortsätta. Visserligen var det bara någon som råkade passera, men denne sitter på intressanta iakttagelser kring bilen. Detta uppehåll i planteringen skulle senare visa sig räcka för att få en hund att markera. Uppehållet gjorde att den ursprungliga planen om att lyckas få till ett eller fler blodiga fingeravtryck i bakluckan gick om intet. Bara ena handen användes vid planteringen, den andra avlägsnades av symmetriskäl, någon skulle kunna börja undra om bara ena handen var borta. Benen var allt som behövde avlägsnas för transporten. Vid planteringen användes hand samt blod. Natten mellan lör-sön tog någon krydda eller liknande plötsligt slut på restaurangen. Det kommer knappast hittas vitpeppar i blodet i bilen, den här mördaren tänkte på det mesta och sköljde noga kärlet innan det fylldes med blod.
MB visade under mordnatten vad han lyckats med för kärringen. Han förklarade att nu skulle allt bli bra, och hon valde att förlåta hans synder. Han kan ha visat upp den döda kroppen för henne, och sen förklarat att det är hennes uppgift att göra med den som hon brukar göra med laxen. Eventuellt så förklarade han att det är såhär det slutar för kärringar som inte gör som han säger.
KJ hade faktiskt problem med lös avföring dagen efter. Anledning var att en halv flaska flytande margarin, som använts i lubricerande syfte, ville lämna kroppen. KJ försökte få till det med VB, men allt han lyckades med var att lämna ett DNA-spår på hennes kropp. Gärningsmannen hade hoppats på träff vid topsning av underlivet, hon ville alltid knulla utan gummi, men det här duger gott. Platsen där KJ lämnat DNA-spår, var en plats som den som rengjorde inte behövde fokusera speciellt på att rengöra. Om det hittats hud eller annat DNA med koppling till den verklige gärningsmannen i ex. hår på offret hade förklaringen varit kontaktkaraten på ett eller annat sätt. Det är inte omöjligt att det vid styckningen lades fokus på att noga tvätta håret på offret. Hanteringen av kroppen kan även ha utförts i parets bostad.
Den försvunna höftkulan tog samma väg som fiskrenset. Händerna kanske fortfarande kan hittas, men med allra största säkerhet så har dessa blivit fiskmjöl eller vad som hände med höftkulan. De tunna plasthandskar som användes vid bevisplanteringen är samma variant som används vid fisksågningen som kärringen vittnar om. Planteringen skedde inte på den plats där bilen normalt står parkerad. Den bekante till MB som delgav informationen om att KJ kontrollerat ödehuset har förmodligen tänkt tanken "vad var det egentligen jag sa till vem just den där gången?" och försöker just nu intala sig att det måste ändå vara KJ som gjorde det.
Den försvunna "Grabben" åt faktiskt kabel till frukost, en tid senare markerade en annan hund ut platsen där KJ fann sin grabb. Skriken som hörts kom mycket riktigt från VB, men KJ insåg snart att det inte skulle bli något lapande just den här kvällen. Han gjorde ett tappert försök, men att gå så långt som att slå gjorde han inte, han drog i hennes fötter och det gick lite vilt till. KJ tycker själv att det var lite överdrivet av VB att hota med att ringa 112(*). Det vittne som såg KJ konka på prylar med någon inser att han kanske ändå inte är helt säker, och kommer fram till att det nog kan ha varit grannen som flyttade.
Om det skulle dyka upp ett vittne som minns nattlig aktivitet i och runt restaurangen natten mellan lör-sön, kommer MB komma på att han nog faktiskt när allt kommer omkring var där för att bättringsmåla lite eller något liknande. En upptagen man som han måste ibland använda dygnets alla timmar för att få verkligheten att gå ihop.
Idag finns inte mycket spår kvar av vad som faktiskt hände. Den enorma kostnaden för alla munkar som mumsades under utredningsarbetet är ett faktum, någon måste åka dit, oavsett hur klen bevisningen är.
Tack, du satte ord på många av mina tankar! Jag tror att KJ är oskyldig till mordet på Vatchareeya, och styckningen. Sedan jag läste FUP har jag börjat tro att karatetränaren/restaurangägaren/etik och moralläraren/ f d dataläraren MB ligger bakom detta styckmord och att hustrun har gett honom alibi, ev även hjälpt till.
Tack, du satte ord på många av mina tankar! Jag tror att KJ är oskyldig till mordet på Vatchareeya, och styckningen. Sedan jag läste FUP har jag börjat tro att karatetränaren/restaurangägaren/etik och moralläraren/ f d dataläraren MB ligger bakom detta styckmord och att hustrun har gett honom alibi, ev även hjälpt till.
Min fråga är: Om det är så tydligt att MB är mördaren, varför tror inte polis och åklagare det samma?
Blir det som jag tror att KJ döms för brott mot griftefriden så kommer nog diskussion igång ang alternativa gärningsmän. Tråkigt nog så har det nog runnit för mycket sand ur timglaset så mordet förblir olöst, vilket skulle vara det mest tragiska slutresultatet.
På sätt och vis hoppas jag att KJ erkänner, men jag tror inte han kommer att göra det. Erkänner han så vill jag även förstå hur det hela gått till och att jag inte känner minsta tvivel kring att erkännandet är sanningen. Ser en risk med hans valspråk "no sacrifice - no glory".
Jag tror att det finns en stor chans att KJ kan komma att erkänna i TR. Det är en helt annan miljö än i förhörsrummen där han kan sitta och vimsa med förhörsledarna.
Jag tror att åklagaren inte kommer nöja sig förrän hon fått uttömande svar på frågorna och då kommer KJ ha gjort bort sig med sina felsägningar så ofta så han faller till föga och erkänner.
Skrik, samtal och fönsterstängning - 20:30 - 22:00
De tre vittnen som hört skrik varav ett vittne sett ett fönster som stängdes hos KJ i samband med skriken är ingen blytung indicie med tanke på att uppgifterna spretar om tidpunkt. Men uppgifterna är ändå besvärande för KJ då vi nu med facit i hand vet att hon mördades och styckades efter att hon lämnade denna lägenhet.
KJs granne sitter på balkongen fram till cirka klockan 20:00. Under tiden han sitter där så hör han hur personer samtalar med varandra inifrån KJs lägenhet.
Den betydelse som uppgifterna ovan eventuellt kan ha är dels att det kan påvisa att VB var i livet fram till cirka 20:30, eller senare, men även att KJ befann sig i bostaden cirka 20:30, eller senare. Det kan även vara en indikation på att något hände i lägenheten i samband med skriken.
Kanske stängde man fönstret när KJ tillfredsställde VB som stönade för högt ?
Jag brukar också stänga till när det vankas älskog, men det är såklart olika för olika personer.
Kanske stängde man fönstret när KJ tillfredsställde VB som stönade för högt ?
Jag brukar också stänga till när det vankas älskog, men det är såklart olika för olika personer.
Det kan absolut vara en förklaring, det som var mest intressant är tidsangivelsen då KJ och eventuellt VB fortfarande kan ha varit kvar i lägenheten.