2013-10-30, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. ?

2. ?

1. Vi (rationellt tänkande FB-grävare) har en bias mot att söka rationella GM.

2. När LGW Persson talar om motiv som "ett njutningsmedel för överklassen", så menar han exakt det jag menar. Motiv är inte bevis. Motiv räcker inte för att utsläcka rimliga tvivel.
Senast redigerad av SanLiTun 2013-10-30 kl. 23:35.
Citera
2013-10-30, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
1. Det blå visar hur blodet låg, men visar inte om det var utsmetat eller tjockt, eller om det var utspätt med vatten.

2. Vi vet inte hur handsken låg när det kom vatten på den. Det fanns annat i bagaget, och det har blivit urpackat och handsken kan ha legat kvar och flyttats när bilen har körts.

3. Vi vet fortfarande inte hur blodet har kommit på kassen, utspätt i vatten, direkt på eller på annat sätt.

Jamen, det är ju just det som är min poäng: TITTA PÅ BILDERNA! Blodet på kassen - inte utspätt i vatten, tjockt, avsmetat. Blodet på handsken, utspätt, knappt synligt, tydligt påverkat av vatten. Blodet på mattan, väl avgränsade områden, uppsugna läckage. Det är helt olika karaktär på de tre blodspåren. För mig blir det bara en alltför hysteriskt komplicerad plantering
Citera
2013-10-30, 23:36
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gileas
han ljuger när han säger han somnar framför tv:n och vaknar morgonen efter, som jag ser det talar detta dock snarare till KJ:s fördel. Varför ljuga om det i sammanhanget ringa brottet rattfyller när resan till brorsan dessutom kan ge honom alibi?
edit:i övrigt håller jag med om att han snarare "glömmer" än ljuger.

Vad är det som hindrar KJ att i förhöret om VB-mordet berätta för polisen att han kört rattfull ?
Citera
2013-10-30, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
MB ock hans kristiskt raderade kommunikation med VB

Protokoll Analysresultat IBAS, Raderade SMS Berg

(FUP 948 + 952)

Quote:

"Det kan också konstateras att på NADA-kretsen finns det stora sektioner som är tomma och soom inte
innehåller data. Mycket talar för att telefonen kört Erase och återställt dessa delar.

Vid Erase flyttas data till ny plats eller har raderats och kreatsens logik återställer hela området vilket
innebär att all data raderas permanent och fullständigt. Erase är ingen funktion som användaren kan
starta eller påvärka på något sätt.

Användaren kan friställa ett stort utrymme genom att radera till exempel SMS och när detta skett
kan kreatsens logik aktivera Erase funktionen.
Det är ibas upfatning att detta har skett.

Det kan också slutligen konstateras att samtalhistoriken på telefonen har raderats. 1708 poster har
raderats som avser perioden 2012-05-05 - 2013-04-30 detta visar att en större radering utförts."

MB ock VB's 8 kommunikationer den 4 Maj (FUP 998)

Det är sammanlagt 6 SMS från Ploy och det finns två svar från Micke.

Micke kan inte komma ihåg att han svarat på dessa SMS. Det enda han vet är att han

svarat "jag jobbar". Micke har raderat alla SMS pga av att han inte kan spara SMS i sin

"gamla" mobil.

När jag sedan läser, i FUP sidan 952, at MB arbetat som datalärare, så tänker jag som så... MB visste hur han skulle gjöra för at aktivera "Erase",

så att kritiska/avslöjande? SMS mellan han ock VB (som fex. dom från 4 Maj) skulle "raderas permanent och fullständigt" altså så att dom aldrig skulle kunna återskapas, hvilket nu i detta mordfall är ett jättestort problem.

Mikael Berg har tidigare arbetat som datalärare.

FUP 1064

"Maria tillfrågas om Mikael Berg. Hon vet att han är 50+ är gift bor i Boden, han har tidigare

arbetat som datalärare"

1. Man kan också påpeka att Ibas/TM:s utlåtande inte är teknologiskt eller vetenskapligt korrekt bara för att Ibas programvara inte kan återställa data.

2. MB:s svar låter som något jag läst tidigare i en slask, däremot är det ju ett tidsmässigt sammanträffade i det han svarar.
Citera
2013-10-30, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Läs Fup så får du reda på att margarinet har KJ använt på dildo och penetrerat sig själv i röven med och av det fått läckage med bajs . Enligt honom själv.

2. okej! men det fanns ju också två flaskor flytande margarin i skåpet i toan. och vad jag kunde läsa av förhöret med MB så for han ut en extra sväng för att köpa margarin till restaurangen den em! han kunde visa kvitton på andra ärenden, men inte margarinet han köpte, för där har du ju klockslag som inte är bra att avslöja...kanske!?...sen att KJ passade på att använda det till sitt höga nöje, när det lika så fanns där...okej! men jag tror inte att det är han som har köpt det...jag tror att någon glömt det där och använt kassen till annat, tillsammans med tejpet!! och KJ törs inte säja annat som förklaring till den ovanliga förvaringen av smöret!!.
Citera
2013-10-30, 23:38
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Någon som läste vittnesförhören med killen och tjejen som varit vid ödehuset innan benen kom dit. Minns ni att de hade sett en man smyga omkring där med en kamera. Han hade sett lite ovårdad ut. Vem kan det ha varit som tar kort på och vid ödehuset?

Ja, jag har läst det vittnesförhöret i FUB...och jag har ett bud på vem det kunne vara:

Det finns en person, som dom flesta av oss känner till, som har tagit foton av "det gula huste" tillbacks i Maj 2013 och lagt ut det på sin absolut VIDRIGA "blog".

Denna person bor till ock med på EXAKT samma address/uppgång som KJ's goda vänn Andrxxs Hexxzberg, alstså Fabriksgatan 7 i Boden !!!

OCH denna person passar exakt på vittness beskrivingen i FUB.

Denna person är faktisk precis denn sorts människa som jag, från början, trodde att VB's mördare ville vara, och jag har länge misstänkt att han möjligtvis kunne ha med mordet att gjöra.

Jag vet hans namn, tacke vara en annan FB researcher som delat med sig, men han finns INTE i FUB.

Hans initialer är IJR, (anväden mest JR på internätet) 24 år.

Jag tycker att denna person borde kollas av polisen...
Citera
2013-10-30, 23:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Jamen, det är ju just det som är min poäng: TITTA PÅ BILDERNA! Blodet på kassen - inte utspätt i vatten, tjockt, avsmetat. Blodet på handsken, utspätt, knappt synligt, tydligt påverkat av vatten. Blodet på mattan, väl avgränsade områden, uppsugna läckage. Det är helt olika karaktär på de tre blodspåren. För mig blir det bara en alltför hysteriskt komplicerad plantering
Hur vet du att blodet på kassen inte är utspätt i vatten? Hur vet du att blodet på mattan inte är utspätt i vatten? Har du sett blodet på mattan? Hur vet du att blodet på kanten till bagageluckan inte är utspätt i vatten? Hur vet du att blodspåren har olika karaktär?
Citera
2013-10-30, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Ursäkta men tycker det är rena rama naiva fjortis-teorier detta med att MB hade motiv pga hennes sms
Så ni menar att MB och AN är OFFER för en förälskad lurad ung kvinna?

En 50årig otrogen, gubb-sjuk sexmissbrukare mördar inte en sådan tillgång till att få knulla, helt ärligt, det är hans lilla krydda i hans hårt arbetande liv, hans lilla njutning
inse att han istället njöt av uppmärksamheten och att ha en flicka som släcker hans brinnande organ när han vill. Han kunde bara knäppa med fingrarna. Han fick sitt lilla roliga och egot fick bekräftelse.
Vad gör hundra sms om dagen då?

Och att AN skulle lämna är så löjligt barnsligt att tro. En kuvad kvinna är mer beroende av sin man än han är av henne. Och AN visste, det visar hennes inlägg på msp. En otrogen mans fru vet. Och VB var inte den första
Anledningen till deras olika historier på kvällen kan likagärna vara ren lögn från ANs sida för att sätta dit sin otrogna man.

För inte var det VBs fel, varför lägger alla skulden på henne och att hon stalkar. Det gör hon ju efter att MB dragit in henne till sitt nät. Det är han som skapat situationen. Han var nog mer rädd att förlora VB tror jag.Hon var en manipulerad förälskad kvinna som säkert blivit lovad guld och gröna skogar, bebis, hus,giftermål och gud vet vad.
MB är den som bär skulden fast inte till mordet. Sluta lägg skulden på VB, det är HON som är offret
Rörigt igen, sorry
I alla förundersökningar får man sidoinformation som uppdagar människors levene, att man inte har lagt MB byk i slasken kan ha med att åklagaren vill ha tätt för alternativ GM som han måste presentera i rätten.
Citera
2013-10-30, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur vet du att blodet på kassen inte är utspätt i vatten? Hur vet du att blodet på mattan inte är utspätt i vatten? Har du sett blodet på mattan? Hur vet du att blodet på kanten till bagageluckan inte är utspätt i vatten? Hur vet du att blodspåren har olika karaktär?

Såklart jag inte har! (men det har väl nästan ingen av oss?) Jag har inte åkt upp till boden och brutit mig in i polisens garage för att med egna ögon se blodfläckarna.

Men om man tittar på de bilder som finns i FUP (om vi nu utgår från att månlandningen ägt rum och att FUP inte fejkats av jägarna-poliser och karriärlystna åklagare), så läser jag dem på precis det sätt jag beskrivit. Hur tolkar du dem?
Citera
2013-10-30, 23:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Såklart jag inte har! (men det har väl nästan ingen av oss?) Jag har inte åkt upp till boden och brutit mig in i polisens garage för att med egna ögon se blodfläckarna.

Men om man tittar på de bilder som finns i FUP (om vi nu utgår från att månlandningen ägt rum och att FUP inte fejkats av jägarna-poliser och karriärlystna åklagare), så läser jag dem på precis det sätt jag beskrivit. Hur tolkar du dem?
Jag menar om du har sett blodet på bild.

Handsken är porös, blodet har sugits upp och spritt sig i handsken. Det kan vara utspätt i vatten.

Plastkassen är inte porös. Blodet kan, utspätt av vatten, hamnat på kassen.

Blodet på mattan har du inte ens sett på bild.
Citera
2013-10-30, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danneblyfot
2. okej! men det fanns ju också två flaskor flytande margarin i skåpet i toan. och vad jag kunde läsa av förhöret med MB så for han ut en extra sväng för att köpa margarin till restaurangen den em! han kunde visa kvitton på andra ärenden, men inte margarinet han köpte, för där har du ju klockslag som inte är bra att avslöja...kanske!?...sen att KJ passade på att använda det till sitt höga nöje, när det lika så fanns där...okej! men jag tror inte att det är han som har köpt det...jag tror att någon glömt det där och använt kassen till annat, tillsammans med tejpet!! och KJ törs inte säja annat som förklaring till den ovanliga förvaringen av smöret!!.
Det är vad KJ tror också...att ngn försöker sätta dit honom.
http://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel.aspx?articleid=7935915
Har du ngn övrig info att ge som skulle stödja detta?
Citera
2013-10-30, 23:54
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ja, jag har läst det vittnesförhöret i FUB...och jag har ett bud på vem det kunne vara:

Det finns en person, som dom flesta av oss känner till, som har tagit foton av "det gula huste" tillbacks i Maj 2013 och lagt ut det på sin absolut VIDRIGA "blog".

Denna person bor till ock med på EXAKT samma address/uppgång som KJ's goda vänn Andrxxs Hexxzberg, alstså Fabriksgatan 7 i Boden !!!

OCH denna person passar exakt på vittness beskrivingen i FUB.

Denna person är faktisk precis denn sorts människa som jag, från början, trodde att VB's mördare ville vara, och jag har länge misstänkt att han möjligtvis kunne ha med mordet att gjöra.

Jag vet hans namn, tacke vara en annan FB researcher som delat med sig, men han finns INTE i FUB.

Hans initialer är IJR, (anväden mest JR på internätet) 24 år.

Jag tycker att denna person borde kollas av polisen...

OCK... denna person har en familie medlem som bor
Hermelinsgatan 4B, i Boden, hvilket är 140 meter från VB hemaddress.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in