2013-10-30, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Slasken är på ca 3000 sidor och där finns garanterat ett knippe förhör och PM rörande MB,
MB är inte åtalad, MB har inte ens varit anhållen men förmodligen initialt intressant genom sms'en. Att lusa ner en redan 2000 sidor FUP med ett eller flera möjliga parallella spår och olika alibi är överkurs och ointressant, det är KJ som står åtalad, ingen annan.

Abolut, MB är inte åtalad, dock har han motiv (hade!). Men sen kommer man ju till ett läge när man måste inse att han har alibi, men försvararen Forsberg (eller för den delen alla här inne som tycker allt luktar lite bajs) behöver inte "hitta" nån alt. gärningsman. Detta faller på polis/åklagare det är dom som kommer behöva göra om allt sen om KJ blir frikänd i TR.

Åtalet är mot K.J och där skall då nämndemännen till varje pris fria hellre än fälla om det inte är bevisat till 100 procent att det inte går att leda principen "utom allt rimligt tvivel" i bevis...spännande blir det iaf...

nån spelkunnig?? jag hade satt följande odds.

Skyldig, fängelsestil : 10 ggr
Skyldig, vårdstil: 1..75
Frikänd: 2.05
Citera
2013-10-30, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gileas
först ljuger han dock och säger han inte åkte dit, för att inte avslöja han kört berusad. varför försöka dölja ett så i sammanhanget milt brott när turen till brorsan i själva verket ger honom alibi?
jag ser det inte heller som konstigt att han vill åka till brorsan och fortsätta festa lite.

han har ljugit ett par ggr men erkänt rätt snart, anledningarna har varit som i ovan att dölja ett i sammanhanget milt brott, eller som när han först inte velat berätta att VB inte ville han skulle komma i hennes mun. när han förstår hon är död berättar han det för det är inte viktigt att hålla denna hemlighet dom emellan längre. (han trodde hon skulle bli upprörd om han berättade som jag minns det). han tror alltså ärligt att hon är i livet. knappast troligt att han planerar hålla inne med deras privata saker för att hamna i god dager senare när han berättar det!!!?
bilden av KJ som växer fram är ju snarare rätt ömkansvärd, väger bara 69kg (fast han är lång), många skador i kroppen, mobbad med självmordsförsök som resultat. många här tror på KJ som gärningsman, och jag utesluter inget, men de måste också försöka hitta ett bättre motiv än svartsjuka. annars gör de samma misstag som förhörsledarna och lyssnar inte på att KJ under hela livet blivit provocerad av omgivningen och lärt sig stå ut med förnedring. och att han förespråkar fria relationer;att hans flickvän vid något tillfälle haft sex med nån annan i samma lght eftersom de hade öppen relation. rätt dråpligt också, hans raka svar på frågor, rätt mkt som saga norén i "bron".

Jag påstår precis tvärtom, han ljuger hela tiden för han säger att han har inget med detta mord eller styckning att göra.

Sen väger han inte 69 kg utan 77 kg och bl.a. är väl så duktig på att fara fram i skogen i spelen som att bära sandsäckar. Han använder konstant sitt diagnostiserade handikapp som ett försvar och även sin klenhet att kunna utföra handlingen.
Citera
2013-10-30, 18:02
Medlem
Citat:
först ljuger han dock och säger han inte åkte dit, för att inte avslöja han kört berusad. varför försöka dölja ett så i sammanhanget milt brott när turen till brorsan i själva verket ger honom alibi?
jag ser det inte heller som konstigt att han vill åka till brorsan och fortsätta festa lite.

han har ljugit ett par ggr men erkänt rätt snart, anledningarna har varit som i ovan att dölja ett i sammanhanget milt brott, eller som när han först inte velat berätta att VB inte ville han skulle komma i hennes mun. när han förstår hon är död berättar han det för det är inte viktigt att hålla denna hemlighet dom emellan längre. (han trodde hon skulle bli upprörd om han berättade som jag minns det). han tror alltså ärligt att hon är i livet. knappast troligt att han planerar hålla inne med deras privata saker för att hamna i god dager senare när han berättar det!!!?
bilden av KJ som växer fram är ju snarare rätt ömkansvärd, väger bara 69kg (fast han är lång), många skador i kroppen, mobbad med självmordsförsök som resultat. många här tror på KJ som gärningsman, och jag utesluter inget, men de måste också försöka hitta ett bättre motiv än svartsjuka. annars gör de samma misstag som förhörsledarna och lyssnar inte på att KJ under hela livet blivit provocerad av omgivningen och lärt sig stå ut med förnedring. och att han förespråkar fria relationer;att hans flickvän vid något tillfälle haft sex med nån annan i samma lght eftersom de hade öppen relation. rätt dråpligt också, hans raka svar på frågor, rätt mkt som saga norén i "bron".

Det intressanta är att KJ säger sig inte ha ljugit utan berättat sanningen ( läste sista förhöret). Och det har han ju gjort med sitt sätt att tänka, förhålla sig till verkligheten. Han har inte ljugit förutom de gånger han ertappats och det han har gjort är att inte berätta någonting.

Hon har säkerligen lämnat hans lägenhet efter klockan nio precis som han berättat hela tiden och som det finns vittne til, men det intressanta är vad som hände efter den tiden! Tiden mellan 21-22 är vad jag vet inte redovisad för och det är då jag personligen tror att mordet inträffar. Det är ju även vid den tiden som mobilen slutar fungera. Klockan 22 är han hem hos brosan och får ett alibi. Kroppen skulle mkt väl kunna ligga i bilen eller någon annanstans och efter 23 och framåt har han all tid i världen att göra sig av med kroppen. På detta sätt håller tidsuppgifterna och KJ behöver inte " ljuga" om dessa tider.

Jag tror att bråk uppstod i lägenheten och VB lämnade den arg, KJ följde efter med bil för att prata med henne, men VB vägrar klivande i bilen alt följer med och KJ kör mot stugan alt ödeväg för att prata.

Kanske mer bråk i bilen och tillslut tappar KJ kontrollen, Han försöker strypa henne ( för visst fanns det sådana indikationer) och det är det som KJ nämnt till sjuksköterskan som hot samt även gjort strypgreppmot tidigare flickvän. Hon sliter sig loss och detta får allt att snurra hon hos KJ. Han hugger henne i ilska och fortsätter att hugga i ilska. När han besannat sig gömmer han kroppen i bilen och tänker på alibi. Jag tror alltså inte mordet var planerat utan skedde i stundens ingivelse. Styckningen däremot blev planerat.
Citera
2013-10-30, 18:12
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Polisen har förhört föraren och sett taxikvittot.

Ja men i förhör säger taxi föraren att han inte kommer ihåg färden med MB/AN den 4 Maj, och på taxi kvittot står det ingeting om varifrån, och till, taxin körde.

Med tanke på at AN's nygifta svärson AL, som tilsammans med AN's dotter TL firades den kvällen, själv jobbar i samma taxi företag "Boden Taxi" och enligt MB kontaktade en kollega för en taxi (är det möjligt at AL fabrikerat ett taxi kvitto?), tycker jag att dessa uppgifter borde kontrolleras.

Jag funderar i övrigt fortfarande om AN och MB värkligen åkte tilsammans i den taxin som påstått anlänt vid deras bostad 20:38.

Tycker ochså att det är himmla märkligt at det nygifta paret TL och AL inte förhörts om själva middagen den 4 Maj och isär HUR och NÄR MB och AN drog hem til deras bostad.
Citera
2013-10-30, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Det intressanta är att KJ säger sig inte ha ljugit utan berättat sanningen ( läste sista förhöret). Och det har han ju gjort med sitt sätt att tänka, förhålla sig till verkligheten. Han har inte ljugit förutom de gånger han ertappats och det han har gjort är att inte berätta någonting.

han ljuger när han säger han somnar framför tv:n och vaknar morgonen efter, som jag ser det talar detta dock snarare till KJ:s fördel. Varför ljuga om det i sammanhanget ringa brottet rattfylleri när resan till brorsan dessutom kan ge honom alibi?
edit:i övrigt håller jag med om att han snarare "glömmer" än ljuger.

Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Kanske mer bråk i bilen och tillslut tappar KJ kontrollen, Han försöker strypa henne ( för visst fanns det sådana indikationer) och det är det som KJ nämnt till sjuksköterskan som hot samt även gjort strypgreppmot tidigare flickvän. Hon sliter sig loss och detta får allt att snurra hon hos KJ. Han hugger henne i ilska och fortsätter att hugga i ilska. När han besannat sig gömmer han kroppen i bilen och tänker på alibi. Jag tror alltså inte mordet var planerat utan skedde i stundens ingivelse. Styckningen däremot blev planerat.
När Kj förklarar "strypsituationen" med sjuksköterskan i förhöret låter det som ett stort missförstånd bara, han menar att personal inte skall vända ryggen till intagna för då kan dessa strypa personalen.
Senast redigerad av gileas 2013-10-30 kl. 18:18.
Citera
2013-10-30, 18:15
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ja men i förhör säger taxi föraren att han inte kommer ihåg färden med MB/AN den 4 Maj, och på taxi kvittot står det ingeting om varifrån, och till, taxin körde.

Med tanke på at AN's nygifta svärson AL, som tilsammans med AN's dotter TL firades den kvällen, själv jobbar i samma taxi företag "Boden Taxi" och enligt MB kontaktade en kollega för en taxi (är det möjligt at AL fabrikerat ett taxi kvitto?), tycker jag att dessa uppgifter borde kontrolleras.

Jag funderar i övrigt fortfarande om AN och MB värkligen åkte tilsammans i den taxin som påstått anlänt vid deras bostad 20:38.

Tycker ochså att det är himmla märkligt at det nygifta paret TL och AL inte förhörts om själva middagen den 4 Maj och isär HUR och NÄR MB och AN drog hem til deras bostad.

Men var och när ser man på hans(MB) mobilsignaler, som är väl utredda i förundersökningen.
Oavsett om taxichauffören inte minns något, så finns kvittot och hans mobila signaler bevisar att han har talat sanning om kvällen. Missar man det mest enkla som klargör en hel del förehavande, så har man missat det som i princip är relevant för fallet.
Citera
2013-10-30, 18:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jag påstår precis tvärtom, han ljuger hela tiden för han säger att han har inget med detta mord eller styckning att göra.

Sen väger han inte 69 kg utan 77 kg och bl.a. är väl så duktig på att fara fram i skogen i spelen som att bära sandsäckar. Han använder konstant sitt diagnostiserade handikapp som ett försvar och även sin klenhet att kunna utföra handlingen.

Iaf inga problem med att häva sig in i det gula huset trots sina illa åtgångna leder. Smidig och spänstig för att använda ett känt uttryck.
Citera
2013-10-30, 18:21
Medlem
Är det någon som kan slänga upp FUP:en på Anonfiles? Lyckas inte få hem den via den ordinarie länken. Hade varit tacksamt.

För att vara OT: Hur går det i ärendet? Har det blivit dags för åtal? Har inte ork att skumma igenom 3500+ sidor.

Tacksamt!
Citera
2013-10-30, 18:22
Medlem
Citat:
han ljuger när han säger han somnar framför tv:n och vaknar morgonen efter, som jag ser det talar detta dock snarare till KJ:s fördel. Varför ljuga om det i sammanhanget ringa brottet rattfylleri när resan till brorsan dessutom kan ge honom alibi?

När Kj förklarar "strypsituationen" med sjuksköterskan i förhöret låter det som ett stort missförstånd bara, han menar att personal inte skall vända ryggen till intagna för då kan dessa strypa personalen.
Varför hotade om att ta överfallslarmet eller är det falskt?
Rättspsyk är uppgraderad och jag vet att kontrollen dör är stenhård på den avd som KJ sitter på. Personalen är van med hot men det sortens beteende som KJ uppvisade tyder på maktspel. Han ville visa personalen att det är han som bestämmer, att han har en dold makt. Därav detta hot och senare en bortförklaring. Detta är vad jag tror. Som sagt jag tror han är smartare än vad folk gett honom kredit för och en mästare på manipulation.

Angående att ljuga så kan en del människor med AS reagera med att ljuga i första hand därför att då finns inte problemet. Detta kan vara helt uppenbara felaktigheter men personen kan låsa sig fast med att ljuga eftersom det är hur man klarar sig ur situationer. Då detta punkteras hål på kommer ursäkten att man glömt bort hur det var ex i ödehuset. Det finns ingen annan utväg. I övrigt så är tigande ngt som sker för då ljuger man inte och trasslar till det.
Senast redigerad av hemlunda2000 2013-10-30 kl. 19:00.
Citera
2013-10-30, 18:30
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale

Sådant går väl kolla upp . Dessutom har väl taxibilarna kameror numera. Jag menar så att det går fastställa att MB:s alibi är vattentätt?

Vad jag vet får bilderna som tas vid instigning i taxibilar inte sparas hur (länge) som helst, i likhet med övrig övervakningsfilm/bilder. Det tog ett tag innan polisen fick anmälan om försvinnandet och började utreda det som ett brott. Jämfört med t ex den omedelbara uppståndelsen när Anng*lica Bengtss*n tillsammans med en släkting iscensatt sitt eget försvinnande. Då kunde polisen snabbt begära, och få ut, övervakningsfilm från en badhuset närliggande firma - och sedan se en kvinna lik AB promenera iväg ensam från sin olåsta bil...ingen människorövande bil syntes.

Jag tror att man kan glömma "thai-tjejen" och att VB "inkapaciterades" tidigare på kvällen.
Citera
2013-10-30, 18:31
Medlem
henki420s avatar
Det vi saknar i den här historien är att de hårda legosoldaterna i team Ferret befriar sin commander. Kan tänka mig att det planeras för fullt.
Citera
2013-10-30, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda
Snälla du läs Fup sid 1442. Varför skriver du det som inte är sant?
Här är artikel kring denna händelse, om sköterskan

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=7931832

Här är artikeln kring då han tog strypgrepp på exflickvännen

http://www.expressen.se/nyheter/nya-beskedet-om-vatchareeyas-dod/

om strypgrepp på ex flickvän ( har uppges hur många sekunder)

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7936366
Senast redigerad av hemlunda2000 2013-10-30 kl. 19:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in