2013-10-30, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kofotleif
17 SM GULD - 14 CUP då, nöjd?

Om inte annat trevlig hets då det även betyder att vi får bära två stjärnor på tröjan nästa år (en per 10x ligasegrar).

Kanske bättre att med att börja hetsa om stjärnor på tröjor tills förbundet godkänner detta. Vem i helskotta kom på att man ska ha stjärnor på tröjan för att symbolisera dessa typer av vinster förresten? Inte bättre med att visa samma antal stjärnor som nationella ligamästerskap, ungefär som piloter har symboler för nedskjutna plan.
2013-10-30, 08:06
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Vem i helskotta kom på att man ska ha stjärnor på tröjan för att symbolisera dessa typer av vinster förresten?
Har för mig det var Adidas som började med det på sina tröjor för några år sedan och tyvärr hade inte klubbarna stake nog att säga nej.
2013-10-30, 08:31
Medlem
Här kommer lite riktiga publiksiffror, från HeIFs säsong -87!

http://i.imgur.com/UbpQCxq.jpg

Källa: http://hif.se/MatchSearch.aspx

Helt fantastisk funktion ni har på er sida!

E: Detta var menat som ett svar till Olympian, men hans inlägg togs bort. Låter det vara kvar så att alla kan få njuta av HöIFs fantastiska publiksiffror i div2.
Senast redigerad av irasa 2013-10-30 kl. 08:49.
2013-10-30, 08:42
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotleif
17 SM GULD - 14 CUP då, nöjd?

Om inte annat trevlig hets då det även betyder att vi får bära två stjärnor på tröjan nästa år (en per 10x ligasegrar).

och som svar på frågan; Ja

Anledningen till att slutspel och annat skit i vem som koras till allsvensk mästare är äckligt.

Är det vanligt att räkna ligasegrar när man vill se vilket lag som varit bäst genom tiderna?
Ni får nog ha hur många stjärnor ni vill så det blir inget problem att ha två. Eller tre, fyra eller varför inte tjugo för den delen.

Vad gäller slutspel så håller jag med dig om att det inte hör hemma i fotboll, men det facto så vad det det som gällde då och man kan bara spekulera i hur lagen hade lagt upp sin säsong om serieseger innebar allsvenskt guld. Man kan väl vara överens om att det är skönt att det inte är något sådant påhitt som slutspel nu.
2013-10-30, 08:57
Medlem
Olympians avatar
Att ni skulle lyckas med att ta över www.HIF.se och manipulera siffrorna i verkligheten håller jag för osannolikt.

Varför togs mitt inlägg bort?
2013-10-30, 09:12
Medlem
Adanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3ndymion
Jag vet inte hur eran koll är men vad jag vet så är det hyffsat vanligt att man inte får fängelse för en mildare grad av 'sexuellt utnyttjande av barn'.
Genom snabb använding av Google hittar jag en som döms till ungdomstjänst.
En som blir dömd för utnyttjande av barn för sexuell posering och får dagsböter på så lite som 2000kr.

Du kan inte dra några slutsatser av den summan. Dagsböter fungerar inte riktigt på det viset du tycks tro.
2013-10-30, 09:20
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adana
Du kan inte dra några slutsatser av den summan. Dagsböter fungerar inte riktigt på det viset du tycks tro.
Dagsbötern låg såklart på sammanlagt 2000 kr. Det ska nog rätt mycket till om du lyckas få en dagsböter på 2000 kr /dag.
2013-10-30, 09:41
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olympian
Nej. Någonstans mellan 10 och 12 000 är vad jag hört. Ni var dryga 2000 när TFF skickade ner er.

Sen kom det upp en del roliga skyltar som pekade mot "Allsvenskan" på vägarna ut ifrån malmö.
Nästa år är det risk att det finns skyltar i HBG som säger: Det spelas europafotboll bara sex mil söderut".

Grymt va?
2013-10-30, 09:52
Medlem
svulles avatar
Förhoppningsvis hamnar väl Albornoz utomlands där lagets supportrar inte är lika karaktärslösa som Mffs. Då blir det mindre roligt för pojkspolingen. Detta har avhandlats i 50 olika trådar redan, men det tåls att sägas igen - Albornoz skall häcklas och få skit resten av sin karriär, och jag önskar honom all olycka i fotbollslivet.

Dagen då Hamrén har sipprat alldeles för mycket vin och helt omotiverat plockar ut en usel Albornoz i landslaget - det är dagen då fotbollen dör på riktigt i Sverige.
2013-10-30, 09:56
Medlem
Hovjuvelerares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olympian
Att ni skulle lyckas med att ta över www.HIF.se och manipulera siffrorna i verkligheten håller jag för osannolikt.

Varför togs mitt inlägg bort?
Du kan ju testa att posta det igen, något som jag uppmuntrar dig till då inlägget var mycket underhållande.
En annan förklaring kan ju vara att MFF har infiltrerat och tagit över Flashback. Vad tror du om det?

SM-GULD!
Nu vinner vi Champions League!
2013-10-30, 09:57
Bannlyst
En fråga till er icke-Bajare. Vill ni ha upp oss i Allsvenskan? Det måste ni väl vilja eller? Ni håller väl ändå med om att vi ska vara där uppe? Får uppfattningen att ni inte vill det när ni surrar om Falkenberg, BP, Öster och så vidare. Vafan, Allsvenskan är ju ganska tråkig utan oss, eller?
2013-10-30, 10:00
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casualer
En fråga till er icke-Bajare. Vill ni ha upp oss i Allsvenskan? Det måste ni väl vilja eller? Ni håller väl ändå med om att vi ska vara där uppe? Får uppfattningen att ni inte vill det när ni surrar om Falkenberg, BP, Öster och så vidare. Vafan, Allsvenskan är ju ganska tråkig utan oss, eller?
Vi surrar väl om de lagen för att de är de enda realistiska i år. Men absolut skulle allsvenskan och svensk fotboll tjäna på om Hammarby spelade i högsta serien.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in