Citat:
Ursprungligen postat av
Olympian
Efter 24 år och 11 dagar utanför Allsvenskan hade vi störst publik i Sverige - redan innan vi gick upp! När mff åkte ur Allsvenskan var de nere kring 2000. Det var mer än åtta gånger så många HIF:are i Göteborg när vi tog SM-guld 1999 som mupparna hade på hemmaplan.
I grunden är vi den större klubben.
Jag måste ifrågasätta detta, även om jag vet att du har problem.
Vi var nere på 2000, ni var nere på 606.
Ni var 10 000 - 11 000 häromdagen, nu var ni 16 000.
Oavsett så innebär det att ni lyckades få upp lika många personer till Göteborg som ni hade, i snitt (10 818), på hemmaplan under samma säsong! Detta utan att det finns en enda artikel, eller ens en enda mening som nämner något i närheten. (OBS! Värt att ha i åtanke: IFK Göteborg hade chans att ta sig till Europaspel, och 15 322 letade sig till Ullevi för att se matchen mot HeIF).
Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av
Olympian
Nej. Någonstans mellan 10 och 12 000 är vad jag hört. Ni var dryga 2000 när TFF skickade ner er.
Sen kom det upp en del roliga skyltar som pekade mot "Allsvenskan" på vägarna ut ifrån malmö.
Jaså. Så 2000 gånger åtta är inte 16 000, utan någonstans mellan 10 och 12 000. Det var som fan.
Jag har fortfarande svårt att tro att lilla HeIF skulle dra över dubbelt så många som IFK Göteborg till en betydelsefull match, i Göteborg.