2013-10-29, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad är det för tejp du tänker på?
En sån här tejp...hittade en bild på den här sidan,
http://lifeofrafiki.blogg.se/2009/september/slippa-fula-arr.html
Citera
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Det gjordes inte ens ett sök efter DNA från KJ på rullen, trots att den dyra delen av jobbet var att göra en analys av DNA på rullen, en jämförelse mellan DNA-analyser är en baggis.
Nu är jag inte riktigt med på hur du tänker.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9ver
Jag tycker den här tejpen är mycket lik den på bilden från KJ´s badrum, skulle tro den finns i mängder på Boden Arena där KJ varit på någon praktik. http://www.innebandybutiken.se/kirurgtape-Innebandybutiken.html
Ja, den är lik. Och om det är rätt typ så kan inte tejpen på VB komma från KJ:s rulle. Den är 4,5 meter och KJ hade 4,310 meter kvar.
Citera
2013-10-29, 22:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
En sån här tejp...hittade en bild på den här sidan,
http://lifeofrafiki.blogg.se/2009/september/slippa-fula-arr.html
Den är inte transparent.
Citera
2013-10-29, 22:36
Medlem
Citat:
Jag tycker den här tejpen är mycket lik den på bilden från KJ´s badrum, skulle tro den finns i mängder på Boden Arena där KJ varit på någon praktik. http://www.innebandybutiken.se/kirurgtape-Innebandybutiken.html
Japp du har rätt...kanske ett "lån" från praktiken. Borde inte det finnas tejp på de air soft sidor som KJ besökte?
Citera
2013-10-29, 22:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Nu är jag inte riktigt med på hur du tänker.
Man har gjort en DNA-analys på VB och digitaliserat den. Man har gjort en DNA-analys på KJ och digitaliserat den. Man har gjort en DNA-analys på blodtejpen och digitaliserat den. Jag antar att jämföra analyserna är bara att stoppa in dem i en dator och veva ett varv.
Senast redigerad av Quarrel 2013-10-29 kl. 22:41.
Citera
2013-10-29, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Vad kan det finnas för anledningar att någon sökte på KJ´s fordon (Hyundaien) hos Transportstyrelsen? (sökningarna gjorda 2/4, 3/4 samt 30/4).
(FUP s. 1475)
Jag tror kJ sökte själv på dessa för att se om något av fordonen möjligen ägdes av någon annan "på pappret". Detta för att kunna välja bästa fordonet på dagen för det planerade brottet. Han måste ju ta sig till och från en brottsplats, helst snabbt.
Citera
2013-10-29, 22:39
Medlem
Pelleblaous avatar
Citat:

Precis denna "kirurgtejp" är en polymer, inte egentligen så bra att ha direct på ett sår som ett plåster. Då finns bättre alternative till "kirurgtejp" som exempelvis 3M micropore
Citera
2013-10-29, 22:40
Medlem
Citat:
Ja, den är lik. Och om det är rätt typ så kan inte tejpen på VB komma från KJ:s rulle. Den är 4,5 meter och KJ hade 4,310 meter kvar.
Men visst pratade åklagaren att det kunde röra sig om del av denna tejp vilket kan förklara att inte all tejp härstammar ifrån rullen.
En annan tejprulle kan ha används först
Citera
2013-10-29, 22:42
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det är väl en helt uppenbar bortförklaring? Eller menar du att bortförklaring måste betyda ogiltig eller felaktig förklaring? Det gör det inte i mitt språk. Förklarar man bort någonting, är det en bortförklaring, oavsett om förklaringen är felaktig eller långsökt eller ej.

Så häng inte upp dig på ordvalet! Mitt budskap var att det är mer sannolikt att en likhund har markerat fel om det inte finns något annat som stöder hypotesen att det har funnits ett lik på den markerade platsen, än om offrets blod obestridligen finns i det utrymme där hunden markerat. Några problem med det?
Allt jag påstår i mitt inlägg är att denna typ av hundar kan ha fel och jag hänvisar till att så bevisligen har skett. Ett, enligt mitt förmenande, objektivt påstående, som du vänder till att det skulle inrymma min subjektiva bortförklaring av att KJ har bragt VB om livet. En tolkning jag vänder mig emot, med all respekt.
Citera
2013-10-29, 22:43
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peckinpah
Jag håller fullständigt med. VB hade rött bälte, vilket är den bältesfärg du får vid din första gradering. Då har du tränat cirka 6 månader eller så. Vid denna nybörjar-nivå förekommer ingen avancerad sparring som skulle ge upphov till blodvite. Detta vore omdömmeslöst av tränaren.

Inte heller skulle hon ha kunskap att skada någon angripare (som tidigare har spekulerats om i tråden). hon var helt enkelt för "grön" för detta.

Belägg för detta är min egen erfarenhet av olika kampsporter genom livet.

Ehh, vitt bälte är väl första.

Om vi nu tar Ashihara karate så finns väl inte ens rött. http://sv.wikipedia.org/wiki/Ashihara_karate
  • 10 Kyu (vitt bälte med ett rött streck, alternativt orange/rött bälte)
    9 kyu (vitt bälte med 2 röda streck, alternativt orange/rött bälte med 1 streck)
    8 Kyu (blått bälte)
    7 Kyu (blått bälte med ett streck)
    6 Kyu (gult bälte)
    5 Kyu (gult bälte med ett streck)
    4 Kyu (grönt bälte)
    3 Kyu (grönt bälte med ett streck)
    2 Kyu (brunt bälte)
    1 Kyu (brunt bälte med ett streck)
    1 Dan (svart bälte med ett streck)
    2 Dan (svart bälte med två streck)
    3 Dan (svart bälte med tre streck)
    4 Dan (svart bälte med fyra streck)
    5 Dan (svart bälte med fem streck)

Vet ju inte vad hon tränade, men av tidigare SMS så lät Ashihara närmast.
Citera
2013-10-29, 22:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Men visst pratade åklagaren att det kunde röra sig om del av denna tejp vilket kan förklara att inte all tejp härstammar ifrån rullen.
En annan tejprulle langa används först
När pratade hon om det, och varför skulle hon anta att tejpen kommer från mer än en rulle?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in