2013-10-29, 19:51
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Så du menar att du med säkerhet kan säga att det inte legat en kropp i bagaget? Kom igen, du har ingen aning.
Lika lite som jag med säkerhet kan säga att det har legat en kropp i bagageutrymmet. Det är åklagaren som ska styrka brott, inte KJ som ska bevisa sin oskuld.
Citera
2013-10-29, 19:52
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Lika lite som jag med säkerhet kan säga att det har legat en kropp i bagageutrymmet. Det är åklagaren som ska styrka brott, inte KJ som ska bevisa sin oskuld.

Säkerheten sätter Uno och det handlar alltså inte om blod från några skador, ryggsäckar, eller liknade fantasiscenario. Likdoften säger det mesta, och det betyder dött lik i bagaget.
Citera
2013-10-29, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Ja men som hennes sparringpartner säger i sitt förhör så går de inte därifrån blödande.

Hennes sparringpartner ?
Visst vet du att man har flera olika sparring partners, och varje människa är nog inte med på alla träningspass, så att lämna ett sådan vittnesmål är ju rena jävla idiotin.

Sen som någon annan sa Edit: Dom pratar oftast inte om sina skador som uppkommer

Det har alltid varit ett känsligt ämne i fullkontakts sporter
Har en god vän som tränat fullkontakts karate nu i 8 år, enligt honom finns det inte en enda som inte har blött på något vis på någon träning, spräckt trumhinna & näsben är det vanligaste
Citera
Medlem
Peckinpahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Intressant tanke, utifrån as-perspektivet. Kan du länka till bagagebilden? Familjen borde då kanske hitta minst något av det som dumpats, hemma hos sig.

Jag menar bilden i FUP där blodspåren visas. De prylar som ligger där vid tillfället för polisens fotografering har ju givetvis stoppats i bagaget EFTER transport av kroppen men har förmodligen legat där innan med. Frågan är var KJ gjorde av dem tillfälligt för att få plats att transportera kroppen. Han ville ju knappast stå längre än nödvändigt hemma på parkeringen vid sin lägenhet och böka med detta och därmed riskera och bli sedd.
Citera
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Jag tror inte att du förstod vad jag skrev, målgruppen var förstås på hög akademisk nivå.

2. Du kan kolla upp vad ett motiv är och jämföra med vad ett uppsåt är.
Ja, tack för tipset. Det har jag ju ingen aning om, min enkla bonddräng. Ber om ursäkt att jag inte hänger med på din höga akademiska nivå
Citera
2013-10-29, 20:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Säkerheten sätter Uno och det handlar alltså inte om blod från några skador, ryggsäckar, eller liknade fantasiscenario. Likdoften säger det mesta, och det betyder dött lik i bagaget.
ST: Frågetecknen många på Thomas Quicks "mordplats"
Citat:
En likhund användes och markerade flera platser i och utanför den hage som en gång fanns. Själva "mordplatsen" låg utanför hagen.
Att det inte fanns någon kropp på 'mordplatsen' som TQ pekade ut behöver väl knappast påpekas.
Citera
2013-10-29, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda
Fattar inte hur KJ har hunnit med.
den 10 maj kom föräldrarna hem.
den 11 maj spel då bagaget blev blött.
den 14 maj flyttar till stugan är sjuk.
den 16 maj flyttar hem till föräldrarna.

Den 8 maj besökte polisen dessutom KJ
Kan han ha flyttat till stugan för att ex bevaka att ingen hittar kroppen som han förslagsvis gömt någonstans i skogen, hel eller styckad?
Vet man om hon styckades direkt eller efter ett antal dagar?
Citera
2013-10-29, 20:05
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Kan han ha flyttat till stugan för att ex bevaka att ingen hittar kroppen som han förslagsvis gömt någonstans i skogen, hel eller styckad?
Vet man om hon styckades direkt eller efter ett antal dagar?

Eftersom sakkunnig ska vittna så ska det väl framgå att likdelarna/kroppen legat i 18 dagar, och det ska vara det som är mest sannolikt. Det blir svårt att ifrågasätta experten på den punkten.
Så blir det ju ganska så¨klart att det rör sig om tiden för det åklagaren redogör för nämligen den 4-5 maj.
Citera
2013-10-29, 20:06
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
ST: Frågetecknen många på Thomas Quicks "mordplats"

Att det inte fanns någon kropp på 'mordplatsen' som TQ pekade ut behöver väl knappast påpekas.
Vi kan lägga till tömmandet av en sjö på grund av hunden Sampos likmarkering. Givetvis fanns inte ett skit i sjön.
Citera
2013-10-29, 20:06
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Och vad tror du om sannolikheten för att VB har använt sin egen tejprulle i KJ:s badrum, glömt den, och haft en likadan rulle med sig när brottet begicks, och att GM använde den? Det alternativet knyter inte KJ till brottet.
Sannolikheten för att VB skulle ha haft en egen rulle, delad på samma sätt som den rulle mt igenkänt som sin egen i samma ögonblick som han såg hur tejpen var delad, är försumbart liten - eller ungefär lika stor som att mt har glömt bort hur dåligt minne han har. - Att VB skulle ha haft sina fysikböcker i famnen och en rulle delad tejp i fickan (trots att VB:s mor är säker på att VB lagt ned sina böcker i en plastpåse - vilket hon alltid gjorde när hon inte hade sin ryggsäck med sig) är ungefär lika osannnolikt som att VB inte skulle ha besvarat MB:s sms kl. 19:31.
Citera
2013-10-29, 20:08
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Vi kan lägga till tömmandet av en sjö på grund av hunden Sampos likmarkering. Givetvis fanns inte ett skit i sjön.

Det säger inget eftersom likhunden känner betydligt mer än vad polisen finner.
Att sitta och tro att man ska tala bort en likhundsmarkering i det här fallet och jämföra det med Quick tex och mordplats är skrattretande. Sampos är det allt du har att slänga upp i argument.

Uno är säkrad och markerar två gånger det kommer inte att ses som något som är på låtsas och i anslutning av blodet, så är det spiken i kistan.
Trams!

Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Sannolikheten för att VB skulle ha haft en egen rulle, delad på samma sätt som den rulle mt igenkänt som sin egen i samma ögonblick som han såg hur tejpen var delad, är försumbart liten - eller ungefär lika stor som att mt har glömt bort hur dåligt minne han har. - Att VB skulle ha haft sina fysikböcker i famnen och en rulle delad tejp i fickan (trots att VB:s mor är säker på att VB lagt ned sina böcker i en plastpåse - vilket hon alltid gjorde när hon inte hade sin ryggsäck med sig) är ungefär lika osannnolikt som att VB inte skulle ha besvarat MB:s sms kl. 19:31.
Tjeprullen är KJs och det säger han själv, så det råder inga tvivel om det mer än i fantasivärlden.

Hans avtryck finns givetvis på tejprullen, men med blod i bagaget och likmarkering samt tejp runt halsen och en plastpåse med blod, och tvättade likdelar och handskar som utsatts för väta med VBs blod på. För att inte tala om tejprullen med VBs blod på. Så ser kedjan ganska försvårande ut för misstänkte. Väldigt svårt skulle jag vilja säga.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-10-29 kl. 20:24.
Citera
2013-10-29, 20:09
Medlem
Peckinpahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-300
Hennes sparringpartner ?
Visst vet du att man har flera olika sparring partners, och varje människa är nog inte med på alla träningspass, så att lämna ett sådan vittnesmål är ju rena jävla idiotin.

Sen som någon annan sa Edit: Dom pratar oftast inte om sina skador som uppkommer

Det har alltid varit ett känsligt ämne i fullkontakts sporter
Har en god vän som tränat fullkontakts karate nu i 8 år, enligt honom finns det inte en enda som inte har blött på något vis på någon träning, spräckt trumhinna & näsben är det vanligaste

Jag håller fullständigt med. VB hade rött bälte, vilket är den bältesfärg du får vid din första gradering. Då har du tränat cirka 6 månader eller så. Vid denna nybörjar-nivå förekommer ingen avancerad sparring som skulle ge upphov till blodvite. Detta vore omdömmeslöst av tränaren.

Inte heller skulle hon ha kunskap att skada någon angripare (som tidigare har spekulerats om i tråden). hon var helt enkelt för "grön" för detta.

Belägg för detta är min egen erfarenhet av olika kampsporter genom livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in