Citat:
Ursprungligen postat av
theRulerOfBethos
Nej, vi har inte stiftat lagar gemensamt. Politikerna har stiftat lagar som de i grunden håller uppe genom tvång gentemot de människor som inte har gått med på de lagarna. Det är en väldigt stor skillnad på ett juridiskt och ett politiskt tvång. I det ena fallet är det en annan part som utsätter dig för tvånget, i det andra fallet är det bara verkligheten. Kan tilläggas att en del av feministerna i tråden försvarar uppenbara övergrepp mot män med att "det är ju så naturen ser ut. Män får leva med det och acceptera att det inte alltid är så rättvist" (även i de fall då det alldeles uppenbart handlar om en juridisk orättvisa). Men så fort samma feminister själva drabbas av en biologisk orättvisa, så måste de genom våld tvinga mannen till vad de upplever som en motsvarande orättvisa eller kompensation. När kvinnan drabbas är det inte längre tal om att "de får väl stå ut med att naturen kan vara orättvis ibland." Något som för mig är ett fullständigt bevis för att de både är hycklare och fullständigt inkapabla till att behandla frågan ur ett objektivt perspektiv.
Jag hade nog varit på det klara med om det var mamman eller pappan som betett sig svinigt, oavsett om jag själv drabbats eller inte. Hade propagerat för exakt samma saker även om jag själv varit drabbad, och hade förmodligen även haft exakt samma åsikt i frågan även om jag varit kvinna.
Observera citattecken runt gemensamt. Du lever dock i en demokrati. Gillar du inte lagarna här så får du starta lobbyverksamhet, politiskt parti eller dylikt, funkar. eller dra någon annanstans där du kan härja fritt. ex. män som åker och köper sex i andra länder med fattigare kvinnor, mindre rättigheter för kvinnor. Och nej ingen större skillnad på ett politiskt och juridiskt tvång? Hur ser ett politiskt tvång ut om det inte just gäller lagar?
Och kan du ge exempel på: "
uppenbara övergrepp mot män med att "det är ju så naturen ser ut." vilka övergrepp syftar du på?
Hade du hellre haft ett samhälle där vi bara går efter "biologins skyldigheter" och fördelning av biologiska möjligheter såsom graviditet ex. det hade i sånt fall kunnat leda till att män helt kan hållas utanför sina barn. För vadå? så är ju naturen!, det är ju biologiskt, kvinnorna gör ju allt jobb.
så män har ju inga rättigheter alls till sina barn.
Om män vill ha egna barn. Så måste de också ta denna typ av ansvar.