Citat:
Ursprungligen postat av
theRulerOfBethos
1. Kanske, men ett biologiskt valtvång i så fall och inte ett juridiskt.
2. Ja, men det är fortfarande inte ett val som någon politiker har tvingat fram.
3. Jo det tror jag säkert, men hon är fri från politiskt tvång. Det jag diskuterar är de politiska reglerna och inte hur män eller kvinnor upplever olika biologiska problem.
Vill inte gå off topic nu men man hör ofta feminister yra på om hur starka kvinnor är. Jag är inte säker på att den bilden stärks när de måste gå till politikerna och tvinga till sig skyldigheter från andra människor för att kvinnor i vissa fall kan gå igenom psykiskt tuffa situationer.
1. Ett val som måste göras, alltså en skyldighet.
2. nej bara nödvändigheten.
3. Fast det är inte kvinnan som påtvingar män juridiskt föräldratpeng i form av 1000 spänn. Det är barnets rättighet. Som sagt kvinnan har faktiskt ingen skyldighet gentemot mannen. de har skyldighet skydda sig själva samt skyldighet gentemot barnet. Män har skyldighet skydda sig själva och betala för ev. "misstag" dvs skyldighet gentemot barnet.
Kort sagt, det enda området där vi bevisligen har olika biologiska förutsättningar och där skyddande av 3.e parts rättigheter samt någorlunda vettigt jämlikt utfall måste beaktas.
Detta anser jag är det närmsta man praktiskt kan komma, Andra alternativ är sämre helt enkelt.
Och beakta också att även ofrivilliga små misstag till barn kan var pojkar d.v.s blivande män.
Hur hade du känt det om du haft vetskap om att du har en far där ute som avskrivit dig juridiskt?
ska du har rätt veta hans identitet eller inte? han bor i samma stad. vad tycker du?