2013-10-29, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pickledonion
http://www.dailywritingtips.com/why-...y-jokes-funny/ enligt denna och citatet ovan är sex-skämt roliga för att de är baserade på något som är tabubelagt. Således bör de bli mindre och mindre roliga om de brukas ofta. Notera även den sista paragrafen, om att det är en billig form av humor. "Using it can make you appear funnier than you are. " - kanske därför? Folk som drar sex-skämt kanske helt enkelt är jävligt tråkiga.

http://en.wikipedia.org/wiki/Rationa...the_Dirty_Joke kanske något för den intresserade att läsa.

Själv uppskattar jag inte sex-skämt speciellt mycket. Jag håller med författaren till artiklen jag länkade, det är billigt och görs allt för ofta utan finess.

Precis så är det det görs utan finess och är väldigt billigt. Så känns det som den som skämtar om det ofta är sextörstande.

Citat:
Ursprungligen postat av Pellejonson
Det känns mer som att du är osäker inom det området om du inte kan ta och skämta eller skratta åt det.

Oskuld?

nej läs tråden jag skapade innan denna.
Citera
2013-10-29, 22:15
Medlem
Tiergartens avatar
När jag läste rubriken tänkte jag INTE på några jäkla vitsar... vem fan drar vitsar numera om man är under 60 bast...

Men det finns en typ av folk, som vad man än säger ska misstolka det och göra det till något snuskigt. Å de har fräscha gurkor på hyllorna. Mmmmmm du gillar gurka mellan hyllorna va HAHAHAHAHA. Och så fortsätter det, gång på gång, speciellt när man är i grupp. Dessa individerna kan jag tänka mig får till det alldeles för sällan.

Jag upplever sånt ofta online, för jag är en tjej som gamear. I en röstserver fullt med killar så är det alltid 18-25-åringarna som håller på så. I verkligheten får de 0.
Citera
2013-10-29, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiergarten
När jag läste rubriken tänkte jag INTE på några jäkla vitsar... vem fan drar vitsar numera om man är under 60 bast...

Men det finns en typ av folk, som vad man än säger ska misstolka det och göra det till något snuskigt. Å de har fräscha gurkor på hyllorna. Mmmmmm du gillar gurka mellan hyllorna va HAHAHAHAHA. Och så fortsätter det, gång på gång, speciellt när man är i grupp. Dessa individerna kan jag tänka mig får till det alldeles för sällan.

Jag upplever sånt ofta online, för jag är en tjej som gamear. I en röstserver fullt med killar så är det alltid 18-25-åringarna som håller på så. I verkligheten får de 0.
Misstolkarna är dom desperataste
Citera
2013-10-29, 23:24
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klori.n
Har svårt att se nått roligt i det men du kanske har rätt.

Då har du ingen humor. Man kan skoja om grus och det kan vara roligt.
Citera
2013-10-31, 07:51
Medlem
pickledonions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Då har du ingen humor. Man kan skoja om grus och det kan vara roligt.

Det är väl klart man kan. Men just sexskämt görs ofta utan finess och intelligens. Det enda de bygger på är att chockera, och många gånger lyckas inte ens det eftersom ämnet inte är speciellt chokerande idag. Jag skulle vilja påstå att det är många av dem som drar sexskämt som saknar humor.
Citera
2013-10-31, 08:11
Medlem
ekerilars avatar
Sexskämt kan visst vara roliga. Men om man håller på så hela tiden blir man bara jobbig.
Citera
2013-10-31, 11:00
Medlem
Zikniks avatar
Skulle tippa på nervositet och dålig social kompetens, om de håller på "hela tiden".
Ett sexskämt vid rätt tillfälle kan däremot pigga upp.
Citera
2013-10-31, 15:26
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
1. Hur vet du att de inte får till det i verkligheten?
2. Hur påvisar du att deras sexskämtande och avsaknad av ligg kan tas som en indikation på att det finns ett generellt samband mellan sexskämtande och avsaknad av ligg, snarare än det mer troliga att en grabbig jargong och avsaknad av ligg bägge är vanliga attribut hos unga män i de sociala kretsar och kontexterna?

Svaret på fråga 2 blir ju extra intressant om ditt svar på fråga 1 lyder i stil med "för att jag känner personerna så väl"/"de erkänner det rakt ut"
Citera
2013-10-31, 19:33
Medlem
Tiergartens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
1. Hur vet du att de inte får till det i verkligheten?
2. Hur påvisar du att deras sexskämtande och avsaknad av ligg kan tas som en indikation på att det finns ett generellt samband mellan sexskämtande och avsaknad av ligg, snarare än det mer troliga att en grabbig jargong och avsaknad av ligg bägge är vanliga attribut hos unga män i de sociala kretsar och kontexterna?

Svaret på fråga 2 blir ju extra intressant om ditt svar på fråga 1 lyder i stil med "för att jag känner personerna så väl"/"de erkänner det rakt ut"

Tjejer, då baserar jag det på mig själv och alla tjejer jag känner relativt väl, tröttnar på misstolkande-humorn. Snabbt. Vi skämtar aldrig så, aldrig. Det är fan bara killar. Därav är det rätt så självklart att anta att killar som ska misstolka varenda ord man säger är oerfarna och kör på lågstadiets "reta tjejen du tycker om"-taktiken.

Klart att det finns misstolk-missfoster som får till det också, men generellt sett får jag känslan att det är killar som inte får tjejer. Och ja, då antar jag. Som jag skrev så upplever jag många av dessa individerna online. Alltså känner jag inte dem. Men online är det också lätt att hitta dem, då de i samband med sexskämten bor hemma, inte är vackra att se på och lever online snarare än utomhus.

Jag har ingen källa på mina påstående. Det är mina antaganden, teorier och åsikter om killar som tvunget ska misstolka allt.
Citera
2013-11-01, 03:35
Medlem
"Är du glad att se mig eller är du livrädd?"
Citera
2013-11-01, 15:16
Medlem
meramans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klori.n
Är dom sexuellt depriverade eller varför gör dom det?

Skämt överhuvudtaget är till för att underhålla och ha kul. Sexskämt är bra för det relaterar till ett ämne de flesta känner till. Har inget med att vara sexuellt depriverade eller vad du nu vill kalla det. Skämt är skämt humor är humor. Varken mer eller mindre.
Citera
2013-11-01, 15:17
Medlem
meramans avatar
Citat:
Tjejer, då baserar jag det på mig själv och alla tjejer jag känner relativt väl, tröttnar på misstolkande-humorn. Snabbt. Vi skämtar aldrig så, aldrig. Det är fan bara killar. Därav är det rätt så självklart att anta att killar som ska misstolka varenda ord man säger är oerfarna och kör på lågstadiets "reta tjejen du tycker om"-taktiken.

Klart att det finns misstolk-missfoster som får till det också, men generellt sett får jag känslan att det är killar som inte får tjejer. Och ja, då antar jag. Som jag skrev så upplever jag många av dessa individerna online. Alltså känner jag inte dem. Men online är det också lätt att hitta dem, då de i samband med sexskämten bor hemma, inte är vackra att se på och lever online snarare än utomhus.

Jag har ingen källa på mina påstående. Det är mina antaganden, teorier och åsikter om killar som tvunget ska misstolka allt.

Tror du är helt ute och cyklar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in