Citat:
Ursprungligen postat av
sm910dif
1. Hur vet du att de inte får till det i verkligheten?
2. Hur påvisar du att deras sexskämtande och avsaknad av ligg kan tas som en indikation på att det finns ett generellt samband mellan sexskämtande och avsaknad av ligg, snarare än det mer troliga att en grabbig jargong och avsaknad av ligg bägge är vanliga attribut hos unga män i de sociala kretsar och kontexterna?
Svaret på fråga 2 blir ju extra intressant om ditt svar på fråga 1 lyder i stil med "för att jag känner personerna så väl"/"de erkänner det rakt ut"
Tjejer, då baserar jag det på mig själv och alla tjejer jag känner relativt väl, tröttnar på misstolkande-humorn. Snabbt. Vi skämtar aldrig så, aldrig. Det är fan bara killar. Därav är det rätt så självklart att anta att killar som ska misstolka varenda ord man säger är oerfarna och kör på lågstadiets "reta tjejen du tycker om"-taktiken.
Klart att det finns misstolk-missfoster som får till det också, men generellt sett får jag känslan att det är killar som inte får tjejer. Och ja, då antar jag. Som jag skrev så upplever jag många av dessa individerna online. Alltså känner jag inte dem. Men online är det också lätt att hitta dem, då de i samband med sexskämten bor hemma, inte är vackra att se på och lever online snarare än utomhus.
Jag har ingen
källa på mina påstående. Det är mina antaganden, teorier och åsikter om killar som tvunget ska misstolka allt.