2013-10-29, 16:23
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Då undrar jag vem "Fisan" är som är uppe och tittar på filmer sent på morgontimmarna?
Emma var tydligen en kamrat från Uddevalla.

Förresten, hur kollade du DKs familjeförhållanden?
Annika & Dan kommenterade onsdag 13 juni 2007
Mosbrickan!!!!!
Tank att du ar hemma igen!!Skont att allt gick bra och att det blev succee med din overraskning!!
Vi saknar allt ditt glada ansikte(speciellt pa morgnarna!!) och Fisen saknar ditt sallskap pa natterna, nu far hon titta pa filmer sjalv klockan 3 pa morgonen!Hi,Hi!!
Inget nytt annars fran Partan, allt val!!Bryan bad mig halsa till dig!!
Var radd om dig,Mosbrickan.Hall kontakten sa ses vi nasta ar nar vi kommer hem pa besok!!
Halsa mor och far sa jattemycket.Kram fran oss
Fisen är kanske famljens hund eller katt?

Vad hunden , katten , barnen och fisen heter saknar helt relevans för MOP. Det intressanta nu är Klöfversjös förehavanden under sin tid som polis, i synnerhet tiden runt MOP. Var jobbade han innan Sedlighetsroteln? VD1? Vilka jobbade han med då? Fanns han med i några suspekta sammanhang? Kände han Östlig? Åkebring? PO?

Svaret finns inte bland hans barn eller husdjur, Ligger längre tillbaks i tiden.
Citera
2013-10-29, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Coleman är ju inte direkt ett svenskt namn. Låter nästan som en figur ur en agentroman
av John Le Carre.

Intervju här och det handlar om illegal jakt: http://www.de5stora.com/meromrovdjur/intervjuer/detalj.asp?Id=4

Läste intervjun. Trevlig karl. Extra plus också för att han lutar sig mot den förnuftige och liberale upplysningsfilosofen Voltaire i slutet: "Jag avskyr rabiata varghatare men jag är beredd att dö (sade han det förresten eller sade han slåss?) för deras rätt att hysa den åsikten."
Citera
2013-10-29, 16:33
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Vad hunden , katten , barnen och fisen heter saknar helt relevans för MOP. Det intressanta nu är Klöfversjös förehavanden under sin tid som polis, i synnerhet tiden runt MOP. Var jobbade han innan Sedlighetsroteln? VD1? Vilka jobbade han med då? Fanns han med i några suspekta sammanhang? Kände han Östlig? Åkebring? PO?

Svaret finns inte bland hans barn eller husdjur, Ligger längre tillbaks i tiden.

Har gått igenom alla svenska domar mot polis i notisum där en person Dan nämts och inte hittat någon passande Polis-Dan, varken som anklagad eller vittne.

Men jag kan missat något
Citera
2013-10-29, 16:53
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Har gått igenom alla svenska domar mot polis i notisum där en person Dan nämts och inte hittat någon passande Polis-Dan, varken som anklagad eller vittne.

Men jag kan missat något

Här kommer några stycken som eventuellt kan var till hjälp ang Dan Klöfverskjöld.

GK:
"Första tipset inkom i veckan efter mordet, den 6 mars 1986. Det angavs att polismannen var vapenintresserad, innehade en revolver kaliber .357 Magnum och att den ammunition han brukade använda var av just den typ som Olof Palme mördats med. Vidare var han lik fantombilden och politiskt ”blå”, dock utan att vara känd för några extrema åsikter. Tipsaren, en kriminalinspektör, hördes av säkerhetspolisen den 22 april 1986. Han uppgav då att det var uppgifterna om vapen och ammunition som fått honom att tänka på polismannen. Förhörsledaren, som hade tjänstgjort med den utpekade, upprättade en promemoria, där han angav att det föreföll honom osannolikt att kollegan skulle haft något med mordet att göra och att den utpekade polismannen hade mellanblont helskägg."

AB: "Johan minns att det var i mitten eller under senare delen av september som han bjöd hem polismannen på middag.
– Under vårt samtal den kvällen undrade min gäst plötsligt om han fick fråga mig en sak. Innan han gick in på vad det handlade om sa han med snudd på hotfullhet i rösten att jag måste lova att hålla tyst.
– Det lovade jag. Då frågade han om jag ville skjuta Palme."

GK :
"Vid en diskussion inom PU angående polisuppslag drog sig kriminalinspektören Ingemar Isaksson till minnes att han en gång råkat höra fragment av ett samtal mellan Carl-Gustaf Östling och en viss person, här kallad NN.
(Märklig benämning av GK,viss person, Inteförnamn och initial i efternamnet)
Samtalet utspann sig medan man väntade på en hiss i polishuset. Samtalet gick ut på att Sverige var på väg ”åt helvete” och att något borde göras. NN hade sagt att det fanns folk som skulle se till att det blev ändring. Händelsen inträffade i december 1985 eller januari 1986".
Citera
2013-10-29, 16:59
Medlem
Kanske ointressant, men Erold Coleman är inte Cathrines fader. Fadern heter Ronny Raymond och är född 6/6 1956 i Uddevalla. Han är minsann också polis:

http://bohuslaningen.se/nyheter/vastsverige/1.615276-fortroendet-for-polisledningen-i-botten
Citera
2013-10-29, 17:08
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Kanske ointressant, men Erold Coleman är inte Cathrines fader. Fadern heter Ronny Raymond och är född 6/6 1956 i Uddevalla. Han är minsann också polis:

http://bohuslaningen.se/nyheter/vastsverige/1.615276-fortroendet-for-polisledningen-i-botten

Jaaa, fødselsdag stemmer. Men det har kanskje liten verdi hvis ikke han heller finnes i materialet.
Senast redigerad av brukerinne 2013-10-29 kl. 17:11.
Citera
2013-10-29, 17:13
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
iesho
Annika & Dan kommenterade onsdag 6 december 2006
...... Vi ser fram mot fler rapporter!!
Vi ses i februari!!
http://www.resdagboken.se/m/littlinn/a-journey-for-life-136713/dagbok/koh-samet-938931

Annika & Dan kommenterade onsdag 20 december 2006
http://www.resdagboken.se/m/littlinn/a-journey-for-life-136713/dagbok/i-thailand-igen-964576

Ja, jentene bor hos DK (febr. 2007)
http://www.resdagboken.se/m/littlinn/a-journey-for-life-136713/dagbok/kl--perth-australien-1061502

Jo, det ser ut til at foreldrene kjenner DK.
http://www.resdagboken.se/m/littlinn/a-journey-for-life-136713/dagbok/paparazzi-i-baren-1096703
Se kommentar fra mamman (19.febr. 2007)

Samme relasjon ser vi i linken jeg sendte tidligere.
Der ser vi også at DK og A skal til Uddevalla på visit sommer 2008.
En opplysning i samme link: pappan har fødselsdag den 6. juni.
Tack! Jag hade bara tittat på bilder med kommentarer. Crocodile Dundee är nog inte POK, de har olika personligheter, vilket framgår på bilderna.
Citera
2013-10-29, 17:25
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Kommentar till artikel http://www.thelocal.se/discuss/index...ic=39255&st=45 av Trowbridgeaurus [US army intelligence] om MOP ang. snurrpellen Golitsyn som hade kontakter i Paris, Berlin, Oslo, Ottawa; märklig lista
Citat:
Ursprungligen postat av Hovfaxen
Det skulle ju också vara intressant att få veta när förre SÄPO-chefen Frånstedt fick informationen från Angleton om att Palme var inflytelseagent för Sovjet. Om det var före eller efter Angleton blev paranoid. Och så skulle det vara intressant att få veta vad Frånstedt gjorde då han erhöll den informationen också förstås.
I denna textmassa av min gamle vän Trowbridge fann jag plötsligt hans syn på Oliver North och Charles Morgan som jag misstänker hör ihop med annan märklig desinfo.
Citera
2013-10-29, 17:30
Medlem
hehehos avatar
Nån som vet något mer om knatte fnatte och tjatte?
Senast redigerad av heheho 2013-10-29 kl. 17:37.
Citera
2013-10-29, 17:32
Medlem
Är det någon här som är insatt i hur man kolla upp vem som äger vilket vapen?
Kan man på något vettigt sätt se om DK haft kunnat ha en 357-a, till och med legalt?
Var han ostraffad vid tiden så antar jag att det inte är det lättaste att se?
Citera
2013-10-29, 17:34
Medlem
Grandiosos avatar
Kanske dags att dra i handbromsen ett slag och begrunda situationen lite nyktert och sansat...

En Palmefientlig företagare blir vid en middag tillfrågad av en vän som är lika fientligt inställd
om han skulle kunna tänka sig att skjuta ihjäl den avskydde statsministern. Ett vapen
kan lätt införskaffas för ändamålet. Det slutar dock med att kontakten abrupt bryts mellan
dessa två.

Utspelade sig det här när man var ganska på lyset kanske och då vet man ju av erfarenhet
hur det kan bli med snacket folk emellan...helt knäppt ibland...vissa får idéer och ska
babbla en massa skit som de i nyktert tillstånd aldrig hade yppat det minsta om.

Hur som helst - från det här suspekta samtalet är det dock lång väg ner till Sveavägen
som påpekats förut. Det ska konkret ta plats där, detta nya eller nygamla spår.
Spekulera kan man alltid men vad finns det egentligen att ta på som knyter det ordentligt
till själva attentatet?

Så, nu kan det gasas på igen. Hoppas bara att färden leder fram till det mål som
eftersträvas.
Citera
2013-10-29, 17:42
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa

Du har helt rätt i att fokus måste ligga på DK, men även på hans kontakter. För att utröna kontakten Raym*nd C*leman användes Chr*stines bilder och texter på internet (inte klokt vad en oskyldig flicka med kamera kan åstadkomma via internet) och för att förstå denna information måste man veta vem som är vem.

Jag har försökt föreställa mig att RC inte är en "intressant" kontakt men får allt svårare att lura mig själv.

Något säger mig att DK har blivit undangömd i Perth p.g.a att han är en svag länk men att han som pålitlig och invigd kanske används i något sammanhang där. Att Christ*ne jobbade på ambassaden i Ottawa, svenska får man förmoda, tyder på att RC kanske har en "diplomatisk" bisyssla?

Vilka som än utförde MOP så var mordet i NATO/CIAs intressen, och precis som näringslivet, så hjälper de "de sina" - så länge det lönar sig. Får se om DK, som lämnade Sverige innan inblandade började falla ifrån, får något understöd framöver. Uppenbarligen är han den person som ska ha hörts av PU om tipset som LKB lämnade. Jag tror inte att han är skytten, men jag kan föreställa mig honom som Grandmannen.
Senast redigerad av iesho 2013-10-29 kl. 18:10. Anledning: Rättelse: Erold -> Raymond
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in