2013-10-27, 21:18
Medlem
En hemsk tanke men kan inte Oldfield ha gett sig på Maddie?
Vad det någon i Tapas 9 som försvann?
Citera
2013-10-27, 23:21
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaniljkex
En hemsk tanke men kan inte Oldfield ha gett sig på Maddie?
Vad det någon i Tapas 9 som försvann?
Fram till kl.22:05 är det hyfsat klart var dom befann sig,men tiderna stämmer inte överens med kocken och servitörens uppgifter.
Åter igen,Oldfield,den andra gången han var vid McCanns lägenhet använde han "The patio door",den skjutdörren som ligger undanskymd i stort sett från insyn,det är den vägen dom tror att en "eventuell kidnappare" använt,då kan detta vara förklaringen till att vi tidigare spekulerat att det inte fanns några tecken på inbrott utan någon måste haft tillgång till en nyckel för att ta sig in i lägenheten och skjutdörren går bara att öppna innefrån.
Vid det andra besöket 21:35 vet vi att Oldfield gick in i lägenheten och säger att han även denna bara såg tvillingarna,och han "trodde" att Maddie sov.
och hur visste Oldfield att den skjutdörren var öppen?
Var det Gerry som låste upp dörren åt Oldfield innan han lämnade lägenheten 21:15?
Varför använde han skjutdörren?
Möjligtvis insynsskyddet när han flyttade på Maddie.

Detta får man ihop tidsmässigt med hur en del i Tapas 9 förflyttade under kvällen,men haken är "The Smithman".
Citera
2013-10-28, 08:21
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Är det början till slutet vi ser nu?
Jag har min teori om hur det gått till,men jag kan inte sluta och tänka på filuren Matt Oldfield.
*Han ändrade sitt vittnesmål,och gett mycket otydliga uppgifter.
*Först och främst så insisterade han på att gå och titta till McCanns barn kl.21:00.
*Oldfield går och tittar till McCanns barn igen vid 21:30
*Varför går Gerry och tittar till barnen igen 5-6minuter senare?
*Oldfield hävdade att han sett tvillingarna andas fast sidorna är täckta på sängen och att han hävdade att han stod utanför lägenheten och tittade in,vilket är helt omöjligt har det visat sig.
*Skulle Oldfield sett tvillingarna andas måste han ha varit inne i lägenheten,men då skulle han även sett Maddie,vilket han inte säger att han gjorde från utsidan.

Slutsatsen är han ljuger någonstans,han säger att han sett tvillingarna andas från utsidan,men inte Maddie,eller så har han varit inne i lägenheten och sett tvillingarna andas men då skulle han ha sett Maddie.

Jag skulle jättegärna vilja se mobiltrafiken till och från Gerry´s telefon från 21:00,vad jag förstår raderade han den från minnet.
Ett troligt senario kan ha varit att Maddie hade förolyckats i lägenheten som har samband med den drog hon fick tidigare.
Kl.21:00 går Oldfield till 5A för att titta till barnen och upptäcker vad som hänt.
Han kontaktar Gerry och berättar vad som inträffat och Gerry går till lägenheten 21:05.
Dom bestämmer att dom lägger Maddie i tennisbagen i garderoben.
21:30 insisterar Oldfield till Kate att gå och titta till deras barn.
Oldfield går till lägenheten tar ut bagen och går till sin lägenhet,lämnar bagen där och går tillbaka till Tapas.
Ingen har sett eller hört någon bil vid parkeringen den senare delen av kvällen och inga suspekta personer vid parkeringen för tidpunkten.

Och med de senaste uppgifterna om att PJ gjorde en Tapas 9 rekonstruktion vid restaurangen för ca:en månad sedan så tyder jag det som att dom är intresserade av någon eller några i sällskapet,och lägg där till de senaste uppgifterna som kom.
Klart att McCanns klarat sig så här långt om det var Oldfield som fick göra skitjobbet.

Det kan vara så att the smithman var någon oskyldig som bar sin sjuka dotter ner till läkarstationen som har öppet 24tim/dygn och ligger längre ner på gatan där Smith´s mötte mannen.
Man kan tycka att denna borde ha hört av sig,men vi såg "Tannerman",tog 6,5år innan det avskrevs.

Nyckeln till frihet! (Dock inte för Mccanns)
Citera
2013-10-28, 13:44
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
Nyckeln till frihet! (Dock inte för Mccanns)
Har du någon uppgift om Matt Oldfield hade hyrbil vid tiden 3/5 och några dagar framåt?
Citera
2013-10-28, 14:53
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Är det början till slutet vi ser nu?
Jag har min teori om hur det gått till,men jag kan inte sluta och tänka på filuren Matt Oldfield.
*Han ändrade sitt vittnesmål,och gett mycket otydliga uppgifter.
*Först och främst så insisterade han på att gå och titta till McCanns barn kl.21:00.
*Oldfield går och tittar till McCanns barn igen vid 21:30
*Varför går Gerry och tittar till barnen igen 5-6minuter senare?
*Oldfield hävdade att han sett tvillingarna andas fast sidorna är täckta på sängen och att han hävdade att han stod utanför lägenheten och tittade in,vilket är helt omöjligt har det visat sig.
*Skulle Oldfield sett tvillingarna andas måste han ha varit inne i lägenheten,men då skulle han även sett Maddie,vilket han inte säger att han gjorde från utsidan.

Slutsatsen är han ljuger någonstans,han säger att han sett tvillingarna andas från utsidan,men inte Maddie,eller så har han varit inne i lägenheten och sett tvillingarna andas men då skulle han ha sett Maddie.

Jag skulle jättegärna vilja se mobiltrafiken till och från Gerry´s telefon från 21:00,vad jag förstår raderade han den från minnet.
Ett troligt senario kan ha varit att Maddie hade förolyckats i lägenheten som har samband med den drog hon fick tidigare.
Kl.21:00 går Oldfield till 5A för att titta till barnen och upptäcker vad som hänt.
Han kontaktar Gerry och berättar vad som inträffat och Gerry går till lägenheten 21:05.
Dom bestämmer att dom lägger Maddie i tennisbagen i garderoben.
21:30 insisterar Oldfield till Kate att gå och titta till deras barn.
Oldfield går till lägenheten tar ut bagen och går till sin lägenhet,lämnar bagen där och går tillbaka till Tapas.
Ingen har sett eller hört någon bil vid parkeringen den senare delen av kvällen och inga suspekta personer vid parkeringen för tidpunkten.

Och med de senaste uppgifterna om att PJ gjorde en Tapas 9 rekonstruktion vid restaurangen för ca:en månad sedan så tyder jag det som att dom är intresserade av någon eller några i sällskapet,och lägg där till de senaste uppgifterna som kom.
Klart att McCanns klarat sig så här långt om det var Oldfield som fick göra skitjobbet.

Det kan vara så att the smithman var någon oskyldig som bar sin sjuka dotter ner till läkarstationen som har öppet 24tim/dygn och ligger längre ner på gatan där Smith´s mötte mannen.
Man kan tycka att denna borde ha hört av sig,men vi såg "Tannerman",tog 6,5år innan det avskrevs.
Möjligt att Oldfield ljuger, men i ett vittnesmål kan han säga precis som han vill - då vet han ju om att tvillingarna lever. Lögnen stannar nog vid att han säger sig ha sett dem andas. Gerry står ju och pratar med en ytlig tennispolare minuterna efter han i så fall skulle fått reda på om dotterns död - det håller jag för otroligt.
Jag tror nog att Kate faktiskt upptäcker Maddie vid den tiden som uppges, men att hon i så fall gömmer henne i skåpet. Övriga middagsgäster tittar säker om sina barn mellan 22.00 till 22.50, och då någongång transporteras kroppen från lägenheten.
Citera
2013-10-28, 16:11
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Så var ju språkbruket i många delar av Sverige förr när huvudmålet var mitt på dagen, alltså middagen. Du har rätt. Det vi nu benämner middag kallades kvällsvard eller i vissa kretsar suppé. Det är språkbruket som har ändrats gradvis med tiden. Benämningarna kvällsvard och suppé har väl helt fallit ur bruk.

Tack! Det var nytt för mej, använder mej av uttrycket kvällsmat i svenskan!
Citera
2013-10-28, 20:36
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Möjligt att Oldfield ljuger, men i ett vittnesmål kan han säga precis som han vill - då vet han ju om att tvillingarna lever. Lögnen stannar nog vid att han säger sig ha sett dem andas. Gerry står ju och pratar med en ytlig tennispolare minuterna efter han i så fall skulle fått reda på om dotterns död - det håller jag för otroligt.
Jag tror nog att Kate faktiskt upptäcker Maddie vid den tiden som uppges, men att hon i så fall gömmer henne i skåpet. Övriga middagsgäster tittar säker om sina barn mellan 22.00 till 22.50, och då någongång transporteras kroppen från lägenheten.
Javisst är det ett möjligt tillvägagångssätt,men hur kommer det sig att Oldfield missat Maddie två gånger trots att han säger att han befunnit sig inne i lägenheten minst en utav gångerna,nämligen den vid 21:35?
Detta sa Kate om när Matt Oldfield skulle gå och titta till barnen andra gången:
“Kate: Well actually at 9:30 I stood up to go and check on Madeleine, because it was my turn. And at the same time Matt our friend stood up and we both started walking and he said well I'm going to check on G***e they were the next apartment to us he said "I'll check on Madeleine"and he hesitated a bit and then he said "no, I'll check" so he went to check and came back said fine everything's fine so I then went at 10 o'clock the next check erm...”
Varför säger han till Kate att ALLT är OK,när han säger i förhören att han inte såg Maddie?
Ljuger han för Kate?
Allt kanske inte var ok.
Jag vet inte,men någonting säger mig att den mannen visste vid detta tillfälle vad som inträffat och reste sig fort när Kate reste sig upp och insisterade på att gå och "titta".
Vad det gäller Gerry,kan dom sitta i världens TV kanaler och tidningar och spela offer och bränna miljoner,miljoner pund för det brittiska folket och samtidigt sko sig själva på sin dotters död så kan nog mycket väl Gerry McCann pratat med Wilkins,och är man en erfaren duktig hjärtkirurg har man nog även förmågan att kunna kontrollera nerverna hyffsat i pressade situationer.

Diane Webster 1st statment on 4.5.07

"That night she judges to have arrived at the restaurant close to 21:00, in the company of the PAYNE couple.
- That, at that time, the whole group were at the restaurant. The witness did not recall, but thinks that perhaps Gerald and MATT had not been in the restaurant along with the other members of the group.
- In this regard, asked specifically whether, on the journey to the restaurant, if they had passed either of the two individuals described in the preceding paragraph, she answered categorically not.
Senast redigerad av 2big4you 2013-10-28 kl. 21:25.
Citera
2013-10-29, 08:22
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Javisst är det ett möjligt tillvägagångssätt,men hur kommer det sig att Oldfield missat Maddie två gånger trots att han säger att han befunnit sig inne i lägenheten minst en utav gångerna,nämligen den vid 21:35?
Detta sa Kate om när Matt Oldfield skulle gå och titta till barnen andra gången:
“Kate: Well actually at 9:30 I stood up to go and check on Madeleine, because it was my turn. And at the same time Matt our friend stood up and we both started walking and he said well I'm going to check on G***e they were the next apartment to us he said "I'll check on Madeleine"and he hesitated a bit and then he said "no, I'll check" so he went to check and came back said fine everything's fine so I then went at 10 o'clock the next check erm...”
Varför säger han till Kate att ALLT är OK,när han säger i förhören att han inte såg Maddie?
Ljuger han för Kate?
Allt kanske inte var ok.
Jag vet inte,men någonting säger mig att den mannen visste vid detta tillfälle vad som inträffat och reste sig fort när Kate reste sig upp och insisterade på att gå och "titta".
Vad det gäller Gerry,kan dom sitta i världens TV kanaler och tidningar och spela offer och bränna miljoner,miljoner pund för det brittiska folket och samtidigt sko sig själva på sin dotters död så kan nog mycket väl Gerry McCann pratat med Wilkins,och är man en erfaren duktig hjärtkirurg har man nog även förmågan att kunna kontrollera nerverna hyffsat i pressade situationer.

Diane Webster 1st statment on 4.5.07

"That night she judges to have arrived at the restaurant close to 21:00, in the company of the PAYNE couple.
- That, at that time, the whole group were at the restaurant. The witness did not recall, but thinks that perhaps Gerald and MATT had not been in the restaurant along with the other members of the group.
- In this regard, asked specifically whether, on the journey to the restaurant, if they had passed either of the two individuals described in the preceding paragraph, she answered categorically not.
Jag är en fan av enkla lösningar. Kanske är det som så att Maddie vaknat till när Matt lämnade lägenheten, sökte sig till fönstret, trillade olyckligt och drabbades av andningsnöd (som en följd av bl.a. sömnmedel) och dog. Jag utesluter dock inte någon slags sammansvärjning i sällskapet. Visst är de läkare med allt vad de innebär, men när det gäller ens eget barn tror jag inte det spelar någon roll - så starkt psyke tror jag nästan ingen har. Deras agerande (vidriga agerande mycket riktigt) i efterhand är snarast självläkande, omvärldens sympati stärker dem i lögnen och de var nog inte beredda på att bli ifrågasatta.

Finns förresten FUPn på engelska att ladda ner?
Citera
2013-10-29, 10:45
Medlem
2big4yous avatar
Lite nyheter från cirkus McCann 29/10

PJ har påbörjat sökandet efter Madeleine McCanns kropp.
http://www.cmjornal.xl.pt/detalhe/noticias/exclusivo-cm/pj-volta-a-procurar-corpo-de-maddie

Tragiskt men oundvikligt.
Citera
2013-10-29, 13:51
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Jag är en fan av enkla lösningar. Kanske är det som så att Maddie vaknat till när Matt lämnade lägenheten, sökte sig till fönstret, trillade olyckligt och drabbades av andningsnöd (som en följd av bl.a. sömnmedel) och dog. Jag utesluter dock inte någon slags sammansvärjning i sällskapet. Visst är de läkare med allt vad de innebär, men när det gäller ens eget barn tror jag inte det spelar någon roll - så starkt psyke tror jag nästan ingen har. Deras agerande (vidriga agerande mycket riktigt) i efterhand är snarast självläkande, omvärldens sympati stärker dem i lögnen och de var nog inte beredda på att bli ifrågasatta.

Absolut,finns en del olika scenarion som kan vara möjliga.
Men vart ifrån kom blodet på golvet?
Spår av lik som hunden hittade i garderoben?

Nu har jag ägnat mig åt att studera dom sista minuterna för kl.22
Inbrott och pedofilteorin,den finner jag helt uteslutet med de uppgifterna som finns tillgängliga.
Läste ett tweet från morais för en timme sedan där Pj har dementerat alla uppgifter som den britiska polisen gick ut med,att det skulle ha varit en inbrottsvåg veckan före Maddies försvinnande.
Gatan som går utanför den skjutdörrsingången var enligt vittnesmål knäpptyst vid tillfället,ingen bil som åkte,inga bildörrar,inga skjutdörrar hördes och inga människor sågs till vid parkeringen.
En eventuell pedofil eller inkräktare hade endast 4 minuter på sig innan kate kom dit.
Den siste tapas 9 personen som passerade 5A såg inget misstänktsamt vad det gäller dörrar fönster oc grindar-
På dom 4 min ska denne ha öppnat de 2 grindarna upp till skjutdörren,varav 1 är en säkerhetsgrind,använt en drog som kickade in efter ca.3 min,bära ut Maddie OCH bemöda sig med att stänga grindarna med maddie i armarna,själv tror jag inte varken en inbrottstjuv eller en kidnappande pedofiler arbetar på det sättet.
Ta gärna en titt på hur Maddies säng såg ut innan efter hon försvann?
Hade det varit en Pedofil som hade mycket ont om tid så kan jag tänka mig att denne sliter av täcket vid fotändan och inte viker upp det ena hörnet lite fint.
Och om det tog max 4min skulle Kate ha sett förövaren åka väg i bil eller gåendes/springandes på gatan.
Jag finner detta fullständigt orimligt och den britiska polisen sitter i moment 22,dom kan inte anklaga Mccann,dom skyller på inbrott,zigenare(vilket hade varit en god gissning vid andra omständigheter) och inbrottstjuvar,vilket dom själva säkert vet om.
Där mot kommer PJ lösa detta.
Senast redigerad av 2big4you 2013-10-29 kl. 14:50.
Citera
2013-10-29, 14:18
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:

I det här fallet behöver det inte handla om starkt psyke, utan om snarare om psykisk sjukdom. Föräldrarna verkar ju helt sakna känslomässiga band till barnen och har ju i princip gjort allt för att slippa spendera tid med dem. Läst mycket om vilka problem dom verkar haft med Maddie, hur mamman inte fått vara ensam med henne samt att en släkting ev skulle ta över vårdnaden. Hela deras hantering av situationen (att vara "hjälpsamma", "driva efterforskningningar", synas i media, osv,) är ju ett Munchhausen-by proxy liknande syndrom.

Intressant artikel om fallet av Dr Christian Ludke. Rekommenderas!

http://themaddiecasefiles.com/topic265.html
Citera
2013-10-29, 15:00
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Absolut,finns en del olika scenarion som kan vara möjliga.
Men vart ifrån kom blodet på golvet?
Spår av lik som hunden hittade i garderoben?

Nu har jag ägnat mig åt att studera dom sista minuterna för kl.22
Inbrott och pedofilteorin,den finner jag helt uteslutet med de uppgifterna som finns tillgängliga.
Läste ett tweet från morais för en timme sedan där Pj har dementerat alla uppgifter som den britiska polisen gick ut med,att det skulle ha varit en inbrottsvåg veckan före Maddies försvinnande.
Gatan som går utanför den skjutdörrsingången var enligt vittnesmål knäpptyst vid tillfället,ingen bil som åkte,inga bildörrar,inga skjutdörrar hördes och inga människor sågs till vid parkeringen.
En eventuell pedofil eller inkräktare hade endast 4 minuter på sig innan kate kom dit.
Den siste tapas 9 personen som passerade 5A såg inget misstänktsamt vad det gäller dörrar fönster.
På dom 4 min ska denne ha öppnat de 2 grindarna upp till skjutdörren,varav 1 är en säkerhesgrind,använt en drog som kickade in efter ca.3 min,bära ut Maddie OCH bemöda sig med att stänga grindarna med maddie i armarna.
Och om det tog max 4min skulle Kate ha sett förövaren åka väg i bil eller gåendes/springandes på gatan.
Jag finner detta fullständigt orimligt och den britiska polisen sitter i moment 22,dom kan inte anklaga Mccann,dom skyller på inbrott,zigenare(vilket hade varit en god gissning vid andra omständigheter) och inbrottstjuvar.
Där mot kommer Pj lösa detta.
Blodet fanns väl på samma plats som hunden markerade "död". Vid fönstret. Jag tror att hon dog där mellan 21.35- 22.00.

Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
I det här fallet behöver det inte handla om starkt psyke, utan om snarare om psykisk sjukdom. Föräldrarna verkar ju helt sakna känslomässiga band till barnen och har ju i princip gjort allt för att slippa spendera tid med dem. Läst mycket om vilka problem dom verkar haft med Maddie, hur mamman inte fått vara ensam med henne samt att en släkting ev skulle ta över vårdnaden. Hela deras hantering av situationen (att vara "hjälpsamma", "driva efterforskningningar", synas i media, osv,) är ju ett Munchhausen-by proxy liknande syndrom.

Intressant artikel om fallet av Dr Christian Ludke. Rekommenderas!

http://themaddiecasefiles.com/topic265.html
En fråga kring detta bara. Jag är inte helt insatt ska jag villigt erkänna. När McCaans lämnade lägenheten för att gå till tapasrestaurangen, är det någon annan i sällskapet som säger sig ha sett Maddie i sängen när de gått och kontrollerat barnen? Och som även håller fast vid det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in