2013-10-26, 22:28
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
Uppfattar det också (tyvärr) som att föräldrarna inte längre är "Arguidos"

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2476728/From-arguido-assistente-McCanns-apply-prosecutor-status-let-Portuguese-case-files-suspects-face-tria l.html

Förstår verkligen ingenting. Är det här sant finns det ju överhuvdtaget ingenting mer att utreda såvida inte polisen fått in nått stekhett nytt tips. Det här är fan på väg att toppa ut "Tomas Qvick" fallet i galenskap!
Har kollat upp lite kring detta med olika status och lite hur det fungerar i Portugal med en som kan detta.
Det första han svarar på är om det är möjlig att det är PJ som gått ut med uppgiften om att McCann´s inte är intressanta längre.
Svar:
"I am very surprised they have said that, definately not from PJ, the case has a secrecy order, possibly the press just taking an informed insight.
But they could not reopen with the McCanns or Murat as arguidos, the case was shelved with them as arguidos (hence automatic removal of arguido status) And shelved cases have to be reopened upon new evidence, it has to indicate a 'different' line of enquiry...so at this present time, it would be right to suggest that the McCanns are no longer 'arguidos'...however, as the best line for assured reopening was the line of kidnap/abduction..rather then the shelved concealment...it does not mean they will not end up at the same conclusion winkwink Im still hopeful..I have faith in PJ..."

Och förövrigt så sa dom i Portugisiska CMTV," The parents aren't expected to be suspects in this new line of investigation".

"The new line" kan vara exempelvis nya viktiga vittnen som tillkommit,det behöver inte betyda att McCanns inte är intressanta i den resterande utredningen.
Citera
2013-10-27, 14:49
Medlem
Ghostfaces avatar
Nått som jag missat tidigare är att i dokumentären "Madeleine was here" säger Gerry att han var och "kollade fotboll" en stund efter att han gjort sin "check" av Maddie" innan han gick tillbaka till Tapas.

WTF... Karln är ju för fan inte sann!

1/ Han har hävdat att han "kände" att någon var i rummet när han gjorde sin Check". Ändå gick han därifrån!

2/ När Jane Tanner i dokumentären säger att han var borta länge hävdar han att han, mitt i middagen, gick och kollade på "lite" fotboll efter att han "checkat" Maddie!

Var kollade han på fotboll? Kan någon verifiera detta?
Citera
2013-10-27, 15:20
Medlem
Ghostfaces avatar
Fan måste betala för hela storyn. Jaja, bara headlinen är ju ganska graverande...

Madeleine clues hidden for 5 years

http://www.thesundaytimes.co.uk/sto/news/uk_news/National/article1332689.ece

Kort sammanfattning:

De nya ledtrådarna som Scotland Yard arbetar efter, bland annat nya E-fits, är egentligen 5 år gamla och grävdes fram av Mccanns privatdetektiver. Dessa uppgifter fick dock privatdetektiverna (hyfsat kompetenta lirare från MI5, tänk James Bond) inte gå ut med efter att hotats med stämning av Mccanns advokater (Carter Ruck). Snacka om att obstruera polisarbetet!

Att Brittisk media ÄNTLIGEN börjar skriva lite kritiskt mot McScams är ju underbart!

Utom då The Mirror som verkar vara ägt av McScams. Dom hänger istället på Zigenarspåret som så "lägligt" dök upp efter Crimewatch.....

(bara det då att de blonda zigenarbarnen inte vart kidnappade, vilket nu klarlagts)

http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/madeline-mccann-police-hunt-three-2644559
Citera
2013-10-27, 15:32
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
2Big4You

Varför tog du bort inlägget du gjorde imorse? Var ju hyperintressant!
Ser att det är borta,jag har inte raderat det.
Moderater,vad hände?

Mycket intressant,det har framkommit enormt viktig info angående mörkning av bevis.
McCanns anlitade bland annat personer från MI5 mm.
Jag har hela artikeln,Ska försöka slänga upp den igen
Senast redigerad av 2big4you 2013-10-27 kl. 15:34.
Citera
2013-10-27, 15:32
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Citat:
Nått som jag missat tidigare är att i dokumentären "Madeleine was here" säger Gerry att han var och "kollade fotboll" en stund efter att han gjort sin "check" av Maddie" innan han gick tillbaka till Tapas.

WTF... Karln är ju för fan inte sann!

1/ Han har hävdat att han "kände" att någon var i rummet när han gjorde sin Check". Ändå gick han därifrån!

2/ När Jane Tanner i dokumentären säger att han var borta länge hävdar han att han, mitt i middagen, gick och kollade på "lite" fotboll efter att han "checkat" Maddie!

Var kollade han på fotboll? Kan någon verifiera detta?

Men det handlar ju om kvällen! Har sett flera här som skriver middagen och middag äter man ju på middagen..
Eller är det min svenska det är fel på?
Citera
2013-10-27, 15:34
Medlem
PowerOfThinkings avatar
2big4you

ditt inlägg som försvann finns här:

http://jillhavern.forumotion.net/t8322-wow-a-must-read-madeleine-clues-hidden-for-five-years-sunday-times-full-article-now-on-page-1
Citera
2013-10-27, 15:52
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PowerOfThinking
Men det handlar ju om kvällen! Har sett flera här som skriver middagen och middag äter man ju på middagen..
Eller är det min svenska det är fel på?

Det är väl ganska standard när man är på medelhavssemester att man äter middag vid 8 - 9. (på grund av värmen etc) Så äter locals och så har jag alltid ätit när jag vart därnere. Men det är säkert olika?
Citera
2013-10-27, 16:06
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
2big4you

ditt inlägg som försvann finns här:

http://jillhavern.forumotion.net/t8322-wow-a-must-read-madeleine-clues-hidden-for-five-years-sunday-times-full-article-now-on-page-1
Bra fanns enbart den korta versionen där tidigare.
Citera
2013-10-27, 16:13
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Citat:
Det är väl ganska standard när man är på medelhavssemester att man äter middag vid 8 - 9. (på grund av värmen etc) Så äter locals och så har jag alltid ätit när jag vart därnere. Men det är säkert olika?

Jag förstår att du menar vilken tid man äter på kvällen, men vad jag ville fråga var; varför skriver många MIDDAG?
För-middag är för mej fr 9 fram till 12, Middag är för mej 12-13, efter-middag är för mej efter 13.
Fånig är jag som hakar upp mej på detta, men jag vill påstå att min svenska stämmer; man äter INTE middag på kvällen, man äter MIDDAG på middagen!
Citera
2013-10-27, 17:19
Medlem
Citat:
Jag förstår att du menar vilken tid man äter på kvällen, men vad jag ville fråga var; varför skriver många MIDDAG?
För-middag är för mej fr 9 fram till 12, Middag är för mej 12-13, efter-middag är för mej efter 13.
Fånig är jag som hakar upp mej på detta, men jag vill påstå att min svenska stämmer; man äter INTE middag på kvällen, man äter MIDDAG på middagen!

På middagen äter man lunch hahahah eller?
Citera
2013-10-27, 18:42
Medlem
Citat:
Så var ju språkbruket i många delar av Sverige förr när huvudmålet var mitt på dagen, alltså middagen. Du har rätt. Det vi nu benämner middag kallades kvällsvard eller i vissa kretsar suppé. Det är språkbruket som har ändrats gradvis med tiden. Benämningarna kvällsvard och suppé har väl helt fallit ur bruk.
Senast redigerad av Putsch 2013-10-27 kl. 18:46.
Citera
2013-10-27, 19:44
Medlem
2big4yous avatar
Är det början till slutet vi ser nu?
Jag har min teori om hur det gått till,men jag kan inte sluta och tänka på filuren Matt Oldfield.
*Han ändrade sitt vittnesmål,och gett mycket otydliga uppgifter.
*Först och främst så insisterade han på att gå och titta till McCanns barn kl.21:00.
*Oldfield går och tittar till McCanns barn igen vid 21:30
*Varför går Gerry och tittar till barnen igen 5-6minuter senare?
*Oldfield hävdade att han sett tvillingarna andas fast sidorna är täckta på sängen och att han hävdade att han stod utanför lägenheten och tittade in,vilket är helt omöjligt har det visat sig.
*Skulle Oldfield sett tvillingarna andas måste han ha varit inne i lägenheten,men då skulle han även sett Maddie,vilket han inte säger att han gjorde från utsidan.

Slutsatsen är han ljuger någonstans,han säger att han sett tvillingarna andas från utsidan,men inte Maddie,eller så har han varit inne i lägenheten och sett tvillingarna andas men då skulle han ha sett Maddie.

Jag skulle jättegärna vilja se mobiltrafiken till och från Gerry´s telefon från 21:00,vad jag förstår raderade han den från minnet.
Ett troligt senario kan ha varit att Maddie hade förolyckats i lägenheten som har samband med den drog hon fick tidigare.
Kl.21:00 går Oldfield till 5A för att titta till barnen och upptäcker vad som hänt.
Han kontaktar Gerry och berättar vad som inträffat och Gerry går till lägenheten 21:05.
Dom bestämmer att dom lägger Maddie i tennisbagen i garderoben.
21:30 insisterar Oldfield till Kate att gå och titta till deras barn.
Oldfield går till lägenheten tar ut bagen och går till sin lägenhet,lämnar bagen där och går tillbaka till Tapas.
Ingen har sett eller hört någon bil vid parkeringen den senare delen av kvällen och inga suspekta personer vid parkeringen för tidpunkten.

Och med de senaste uppgifterna om att PJ gjorde en Tapas 9 rekonstruktion vid restaurangen för ca:en månad sedan så tyder jag det som att dom är intresserade av någon eller några i sällskapet,och lägg där till de senaste uppgifterna som kom.
Klart att McCanns klarat sig så här långt om det var Oldfield som fick göra skitjobbet.

Det kan vara så att the smithman var någon oskyldig som bar sin sjuka dotter ner till läkarstationen som har öppet 24tim/dygn och ligger längre ner på gatan där Smith´s mötte mannen.
Man kan tycka att denna borde ha hört av sig,men vi såg "Tannerman",tog 6,5år innan det avskrevs.
Senast redigerad av 2big4you 2013-10-27 kl. 20:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in