Citat:
Ursprungligen postat av
Erik1974
Jag är en fan av enkla lösningar. Kanske är det som så att Maddie vaknat till när Matt lämnade lägenheten, sökte sig till fönstret, trillade olyckligt och drabbades av andningsnöd (som en följd av bl.a. sömnmedel) och dog. Jag utesluter dock inte någon slags sammansvärjning i sällskapet. Visst är de läkare med allt vad de innebär, men när det gäller ens eget barn tror jag inte det spelar någon roll - så starkt psyke tror jag nästan ingen har. Deras agerande (vidriga agerande mycket riktigt) i efterhand är snarast självläkande, omvärldens sympati stärker dem i lögnen och de var nog inte beredda på att bli ifrågasatta.
Finns förresten FUPn på engelska att ladda ner?
Absolut,finns en del olika scenarion som kan vara möjliga.
Men vart ifrån kom blodet på golvet?
Spår av lik som hunden hittade i garderoben?
Nu har jag ägnat mig åt att studera dom sista minuterna för kl.22
Inbrott och pedofilteorin,den finner jag helt uteslutet med de uppgifterna som finns tillgängliga.
Läste ett tweet från morais för en timme sedan där Pj har dementerat alla uppgifter som den britiska polisen gick ut med,att det skulle ha varit en inbrottsvåg veckan före Maddies försvinnande.
Gatan som går utanför den skjutdörrsingången var enligt vittnesmål knäpptyst vid tillfället,ingen bil som åkte,inga bildörrar,inga skjutdörrar hördes och inga människor sågs till vid parkeringen.
En eventuell pedofil eller inkräktare hade endast 4 minuter på sig innan kate kom dit.
Den siste tapas 9 personen som passerade 5A såg inget misstänktsamt vad det gäller dörrar fönster oc grindar-
På dom 4 min ska denne ha öppnat de 2 grindarna upp till skjutdörren,varav 1 är en säkerhetsgrind,använt en drog som kickade in efter ca.3 min,bära ut Maddie OCH bemöda sig med att stänga grindarna med maddie i armarna,själv tror jag inte varken en inbrottstjuv eller en kidnappande pedofiler arbetar på det sättet.
Ta gärna en titt på hur Maddies säng såg ut innan efter hon försvann?
Hade det varit en Pedofil som hade mycket ont om tid så kan jag tänka mig att denne sliter av täcket vid fotändan och inte viker upp det ena hörnet lite fint.
Och om det tog max 4min skulle Kate ha sett förövaren åka väg i bil eller gåendes/springandes på gatan.
Jag finner detta fullständigt orimligt och den britiska polisen sitter i moment 22,dom kan inte anklaga Mccann,dom skyller på inbrott,zigenare(vilket hade varit en god gissning vid andra omständigheter) och inbrottstjuvar,vilket dom själva säkert vet om.
Där mot kommer PJ lösa detta.