2013-10-29, 12:36
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
Du klippte bort sista biten av mitt inlägg. Svältfödd much?

Och vad exakt skulle mannens värde bestå i enligt dig?

Du kommer möjligtvis inte ifrån Afghanistan BTW?

Jag klippte bort det eftersom det inte fanns något av värde att svara på där.
Men visst, om du är nyfiken, så hade jag sex för 4 dagar sedan.

Mannens värde är ju precis allt annat i hela världen. Bara välj och vraka

Afghanistan? HA. Jag är Svensk i minst 7 generationer, sedan har jag inte släktforskat längre.
Citera
2013-10-29, 12:37
Medlem
Inglorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markus120
Jag gick med några vänner till en homobar en gång bara för skojs skull för att se hur det såg ut och vad som skulle ske med oss. Jag blev objektifierad av fler män där än jag blivit i hela mitt liv av kvinnor. Män kom bara fram och ville bjuda på drink, ha sex där och nu, det var helt galet. Jag tänkte bara att så känns det att vara en vacker kvinna, att åtrås enbart för sitt utseende.

Det har hänt en gång när jag var väldigt ung och blyg att en kvinna kom fram till mig och bjöd på drink och uppenbarligen ville ha sex med mig, men jag sade något fel och visade upp min tonårsosäkerhet (tror att jag var 19 och nördig då i tiden) vilket var en direkt turnoff för tjejen. Självförtroende är allt för män, att en ung kvinna visar sig vara lite darrig och osäker är tvärtom en turn on för män.

Haha, ja på homobarer är det väl kanske ännu mer extremt än vad det är för oss tjejer Givetvis har det hänt att killar föreslagit sex på plats men så ofta är det faktiskt inte att det händer, skumt nog hände det som mest när jag var mellan 13 till 17, sedan lugnade det ner sig och gick mer över till att bli mer "artigt" uppraggad, även om de där väldigt-på-killarna fortfarande fanns där.
Citera
2013-10-29, 12:38
Medlem
Citat:
Det här med att söka hjälp är en seriös rekommendation.

Och tack! Jo, han är helt fantastisk. Det är fantastiskt att få träffa någon som man respekterar, beundrar och älskar på så många plan, och att dessutom få känna sig om möjligt än mer respekterad, älskad och beundrad tillbaka. Jag har haft tur, och det är jag otroligt tacksam för. Har svårt att föreställa mig ett liv utan honom.
Varför måste tjejer som har pojkvänner ALLTID kläcka ur sig det förr eller senare?

F.ö. tycker jag du verkar smått insnöad på att alla killar vill eller tänker våldföra sig på tjejer. Feminist?
Citera
2013-10-29, 12:41
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medicineraren
Varför måste tjejer som har pojkvänner ALLTID kläcka ur sig det förr eller senare?

F.ö. tycker jag du verkar smått insnöad på att alla killar vill eller tänker våldföra sig på tjejer. Feminist?

Bra poäng. Väldigt ofta tjejer kläcker ut sig sånt. Det är en slags mantra. För att intala sig själv att det är så, och inte beror på att mannen endast uppskattar dem sexuellt. (Till största del, iallafall)
Citera
2013-10-29, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
Jag klippte bort det eftersom det inte fanns något av värde att svara på där.
Men visst, om du är nyfiken, så hade jag sex för 4 dagar sedan.

Mannens värde är ju precis allt annat i hela världen. Bara välj och vraka

Afghanistan? HA. Jag är Svensk i minst 7 generationer, sedan har jag inte släktforskat längre.

Märkligt, du har ganska typiska MENA-värderingar.
Citera
2013-10-29, 12:43
Medlem
Citat:
Bra poäng. Väldigt ofta tjejer kläcker ut sig sånt. Det är en slags mantra. För att intala sig själv att det är så, och inte beror på att mannen endast uppskattar dem sexuellt. (Till största del, iallafall)

Jag svarade för att du frågade. Inget annat.
Citera
2013-10-29, 12:44
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Märkligt, du har ganska typiska MENA-värderingar.
Hahaha.

Du är så inbakad i ditt egna ego att du inte ens ser, att det du anklagar mig för i tråden, är du exakt själv.

Du generaliserade precis ett helt folk och det kallas rasism
Citera
2013-10-29, 12:45
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Jag svarade för att du frågade. Inget annat.
Ursäkta mig men var frågade jag?
Haha. Jag skrev "aww, vad puttinuttit då".
Det kallas inte en fråga
Citera
2013-10-29, 12:49
Medlem
LibertasEtJustitias avatar
Citat:
Med knullbar, menar du potentiellt våldtäktsoffer? Eftersom din "manliga" hjärna inte tar någon som helst hänsyn till om den snygga tjejen visar något som helst intresse för dig innan du klassar henne som "knullbar".

Och ja, det är lite obehagligt med människor som automatiskt börjar tänka på att begå brott mot en när man stiger in i deras synfält. Upplever dock långt ifrån alla män så. Du kanske borde prata med en psykolog?

Du har uppenbarligen aldrig hört order "knullbar" förut. Det används en hel del i manliga kretsar och betyder ungefär "någon som är snygg nog att tänkas ha sex med om situationen var sådan".

Det där med tvång som du svamlar om har ingenting med saken att göra.

Självklart objektifierar människor varandra innan man känner personen i fråga, man bildar en första uppfattning. Det första beslutet man tar när man ser en person är ofta huruvida den man har framför sig är en potentiell sexpartner, helt naturligt skulle jag tro. Ingenting konstigt alls, vi är djur.
Citera
2013-10-29, 12:49
Medlem
Alla kvinnor jag ser vill jag ha sex med. Ibland får jag det, men oftast inte. Det är lite lustigt det där med att penis alltid ska in i vagina. Nåja, jag är stolt över min penis och stolt över mina erövringar. Kvinnor är lätta att kontrollera. Det är bara att använda penis.

Mvh.
Citera
2013-10-29, 12:51
Medlem
Citat:
Hahaha.

Du är så inbakad i ditt egna ego att du inte ens ser, att det du anklagar mig för i tråden, är du exakt själv.

Du generaliserade precis ett helt folk och det kallas racism

Jag baserar inte mina uttalande på ras. Jag skrev att du har värderingar som annars bara är vanligt förekommande i en geografiskt avgränsad del av U-länder. MENA är inte ett folk, utan en förkortning för Mellanöstern och Nordafrika.

I Norden däremot har vi länge haft en annan typ av kvinnosyn. Exempelvis vikingarna var ju välkända för sin jämställdhet. Islands skiljsmässolagar från den tiden är fantastiska!

Om du nyligen hade invandrat från MENA hade det kunnat förklara endel av din för mig mycket märkliga människosyn. Men jag antar att det helt enkelt inte finns några förmildrande omständigheter i ditt fall. Möjligtvis låg intelligens. (Och det säger jag inte baserat på ditt kön, utan på dina inte särskilt intelligenta inlägg i tråden.)
Citera
2013-10-29, 12:58
Medlem
alienDNAs avatar
Och angående dagens "jämtställdhet".
Det är inte ens äkta jämtställdhet.

Äkta sådan är när både män och kvinnor inser sin roll, och respekterar varandra för den roll vi har.
Hade det varit så hade inte ens feminism-helvetet existerat.

Vi män respekterar kvinnor för att de får oss att må bra genom att ge oss sex, omsorg, omtanke, stöd, med mera. Och såklart vara mamma till vår avkomma.
Otroligt viktiga roller där!

Och kvinnor respekterar oss män för att sätta mat på bordet, styra länder, åka till månen, med mera.

Ah, vilken utopi det hade varit. Alla glada och nöjda och väl införstådda med sina roller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in