Citat:
Ursprungligen postat av
Deriverbar
Så, om jag har tolkat dig rätt nu, du väljer inte att racka ner på alla individer av motsatt kön, förolämpa deras intelligens, kalla dem knullmaskiner, sexdockor och sliddjur för att själv känna dig lite bättre? Inte ens lite? Får jag då fråga varför du gör det? För att det ÄÄÄR så? Källa på det?
Kvinnors hela värde ligger alltså i att tillfredsställa män enligt dig? Då kan ju en lämplig följdfråga vara vad mäns värde består i? Eftersom det är exakt lika stort som värdet av att tillfredsställa män?
Ja, det ÄR så. Inte ÄÄÄÄR. Det är din tolkning av mitt "är". Det är lite som att sätta orden i mun på någon. Respektlöst, lågt och fult gjort.
Ja, jag ser på er på detta vis eftersom det är så. Visst har jag källor på detta. Men det spelar ingen roll om väldigt många håller med mig. Det som spelar roll är hur JAG ser det. Eftersom jag är huvudpersonen i den film som kallas mitt liv.
Jag känner mig inte mer eller mindre värd pga min kvinnosyn. Jag lovar.
Ja, kvinnors hela värde handlar om att vara till lags för mannen. Helt korrekt. Detta innebär väldigt mycket dock, det är absolut något att hänga i granen! Omtanke, ömhet och omsorg är tre väldigt viktiga saker för att mannen skall må bra och lyckas i livet. Så på det sättet är ni nästan MER värda än männen. Utan er hade vi inte klarat oss.
Självklart är barnaföde, och rollen som Mamma också något som vi som män värdesätter otroligt högt!!