2013-10-29, 12:13
Medlem
markus120s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingloria
Det blir du säkert bara att du inte vet om det. Det är ju inte så att när jag tänker "Han skulle jag vilja ta hårt en kväll, slita av honom kläderna och känna honom hårt pumpa i mig!" sedan går fram och säger det. Det är ju mina fantasier som jag har i hemlighet, precis som jag är medveten om att jag kan möta killar som tänker precis så om mig med - vilket inte gör mig någonting alls.

Jag gick med några vänner till en homobar en gång bara för skojs skull för att se hur det såg ut och vad som skulle ske med oss. Jag blev objektifierad av fler män där än jag blivit i hela mitt liv av kvinnor. Män kom bara fram och ville bjuda på drink, ha sex där och nu, det var helt galet. Jag tänkte bara att så känns det att vara en vacker kvinna, att åtrås enbart för sitt utseende.

Det har hänt en gång när jag var väldigt ung och blyg att en kvinna kom fram till mig och bjöd på drink och uppenbarligen ville ha sex med mig, men jag sade något fel och visade upp min tonårsosäkerhet (tror att jag var 19 och nördig då i tiden) vilket var en direkt turnoff för tjejen. Självförtroende är allt för män, att en ung kvinna visar sig vara lite darrig och osäker är tvärtom en turn on för män.
Senast redigerad av markus120 2013-10-29 kl. 12:17.
Citera
2013-10-29, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av markus120
Vet ej, det är svårt att sätta fingret på vilka som borde få och inte borde få föröka sig. Vi är alla djur djupt inne i vår reptilhjärna som till stora delar styr våra sexuella instinkter. Några försöker skapa illusioner och romantisera för att få livet att verka vackrare. Jag är inte här för att döma utan snarare förstå.

Vi förökar oss givetvis inte av att ha sex i 2000-talet. De som verkligen förökar sig är möjligen somaliska kvinnor som är inlåsta av deras män.

Jag är inte särskilt polygamisk utav mig, men jag försöker skaffa erfarenhet och lärdomar så att jag vet hur jag ska bete mig med självförtroende när jag träffar någon tjej som jag verkligen gillar. Det är inte riktigt värt all energi som jag förbrukar för de nätter jag får till det (typ 20%). Kvinnor dras till män som vet vad de håller på med, det är därmed bra att lära sig medan man fortfarande är ung.

Om du bara är ute efter att lära dig, försök hitta någon het 35-åring att ha ett lagom långt förhållande med. I den åldern är kvinnor som mest sexuellt exprimentella, och hon har haft tid nog att bygga upp den erfrarenhet som behövs för att kunna vara en kompetent lärare...
Citera
2013-10-29, 12:17
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Tror inte folk verkar tänka på att deras systrar eller mamma är också ett sex objekt då med? Pga av hur man ser ut så så är man ett objekt alltså? Detta som är så charmigt med flashback är ju att man märker vilka som har blivit dissad och inte fått knulla på länge att dom måste bli svin över internet där ingen vet vem man är, för ingen skulle ens våga ta upp och säga sånt här på riktigt :/

Är inte kvinna men jag blir trött på att flashback blir som en trädkoja med finniga 13åringar som grupp runkar och har en skylt utanför " Inga tjejer! "
Citera
2013-10-29, 12:19
Medlem
markus120s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
Om du bara är ute efter att lära dig, försök hitta någon het 35-åring att ha ett lagom långt förhållande med. I den åldern är kvinnor som mest sexuellt exprimentella, och hon har haft tid nog att bygga upp den erfrarenhet som behövs för att kunna vara en kompetent lärare...

Jag menar erfarenhet av erövring och inte nödvändigtvis i sängen. Äldre kvinnor brukar inte vara särskilt intresserade utav mig, jag ser pojkaktig ut för att vara 26.
Citera
2013-10-29, 12:19
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
Mjodå. Jag sitter ju kanske och fantiserar om hennes rumpa när hon pratar, eller liknande.
Och perioden direkt efter orgasm vill jag helst inte ha henne i närheten.
så det är i allra högsta grad objektifiering!
Det är absolut inget fel i det. Det är så vi människor fungerar. Bara det att de flesta inte verkar vilja erkänna det.
Men jag förstår vad du menar. Det du menar är dock snarare sociopatiskt eller rent av psykopatiskt.

Jag menar nog snarare att det är ett ord det gått fet inflation i och visst kanske feminismen i någon mån är skyldig.

Dock har dom ju inte fel när dom menar att halvnakna kvinnor på posters är objektifierade. Men att du fantiserar om din tjejs rumpa medan hon pratar kvalificerar sig inte. Hade hon sagt något intressant hade du antagligen lyssnat på henne istället.
Citera
2013-10-29, 12:21
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Så, om jag har tolkat dig rätt nu, du väljer inte att racka ner på alla individer av motsatt kön, förolämpa deras intelligens, kalla dem knullmaskiner, sexdockor och sliddjur för att själv känna dig lite bättre? Inte ens lite? Får jag då fråga varför du gör det? För att det ÄÄÄR så? Källa på det?

Kvinnors hela värde ligger alltså i att tillfredsställa män enligt dig? Då kan ju en lämplig följdfråga vara vad mäns värde består i? Eftersom det är exakt lika stort som värdet av att tillfredsställa män?

Ja, det ÄR så. Inte ÄÄÄÄR. Det är din tolkning av mitt "är". Det är lite som att sätta orden i mun på någon. Respektlöst, lågt och fult gjort.
Ja, jag ser på er på detta vis eftersom det är så. Visst har jag källor på detta. Men det spelar ingen roll om väldigt många håller med mig. Det som spelar roll är hur JAG ser det. Eftersom jag är huvudpersonen i den film som kallas mitt liv.
Jag känner mig inte mer eller mindre värd pga min kvinnosyn. Jag lovar.

Ja, kvinnors hela värde handlar om att vara till lags för mannen. Helt korrekt. Detta innebär väldigt mycket dock, det är absolut något att hänga i granen! Omtanke, ömhet och omsorg är tre väldigt viktiga saker för att mannen skall må bra och lyckas i livet. Så på det sättet är ni nästan MER värda än männen. Utan er hade vi inte klarat oss.

Självklart är barnaföde, och rollen som Mamma också något som vi som män värdesätter otroligt högt!!
Senast redigerad av alienDNA 2013-10-29 kl. 12:29.
Citera
2013-10-29, 12:24
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Tror inte folk verkar tänka på att deras systrar eller mamma är också ett sex objekt då med? Pga av hur man ser ut så så är man ett objekt alltså? Detta som är så charmigt med flashback är ju att man märker vilka som har blivit dissad och inte fått knulla på länge att dom måste bli svin över internet där ingen vet vem man är, för ingen skulle ens våga ta upp och säga sånt här på riktigt :/

Är inte kvinna men jag blir trött på att flashback blir som en trädkoja med finniga 13åringar som grupp runkar och har en skylt utanför " Inga tjejer! "

Den enda anledningen att jag inte ventilerar sådant här öppet är för att det misstolkas väldigt ofta i detta samhälle vi lever i. Allt utanför normen och folk skriker våldtäksman med mera.
Det är väldigt tragiskt.

Vad gäller familjemedlemmar såsom mamma och syster gälls det naturligtvis inte. Lika lite som man är intresserad av dessa medlemmar som partner, tänker man på de som andra kvinnor.
Det förstår du ju själv, och är ett dåligt argument.

Men visst för att förtydliga så är varje mans kvinnosyn något man har för samtliga kvinnor FÖRUTOM familjemedlemmar. Men det kanske inte är uppenbart för vissa. Det för stå för dem isåfall, ifall de sådana tankar om sin mor och syster.
Citera
2013-10-29, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av markus120
Jag menar erfarenhet av erövring och inte nödvändigtvis i sängen. Äldre kvinnor brukar inte vara särskilt intresserade utav mig, jag ser pojkaktig ut för att vara 26.

Jag är Iofs i din ålder, så kan inte tala för mig själv, men har flera manliga bekanta som enligt egen utsaga varit ganska uppskattade "boytoys" åt kvinnor mellan 35-40.
Citera
2013-10-29, 12:28
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Jag menar nog snarare att det är ett ord det gått fet inflation i och visst kanske feminismen i någon mån är skyldig.

Dock har dom ju inte fel när dom menar att halvnakna kvinnor på posters är objektifierade. Men att du fantiserar om din tjejs rumpa medan hon pratar kvalificerar sig inte. Hade hon sagt något intressant hade du antagligen lyssnat på henne istället.

Ja det handlar kanske mer om definitionen av ordet Objektifiering då.
För jag anser att män och kvinnor objektifierar varandra precis hela tiden!
Vilket ju naturligtvis är helt normalt och inte alls negativt laddat.

Men sen är jag ju som jag redan sagt, helt utanför den PK-box vi i sverige lever i.
Citera
2013-10-29, 12:33
Medlem
markus120s avatar
Citat:
Jag är Iofs i din ålder, så kan inte tala för mig själv, men har flera manliga bekanta som enligt egen utsaga varit ganska uppskattade "boytoys" åt kvinnor mellan 35-40.

Jag känner inte att en sådan relation skulle ge mig något. Känner mig dessutom attraherad till väldigt få kvinnor i den åldern.
Citera
2013-10-29, 12:34
Medlem
Citat:
Ja, det ÄR så. Inte ÄÄÄÄR. Det är din tolkning av mitt "är". Det är lite som att sätta orden i mun på någon. Respektlöst, lågt och fult gjort.
Ja, jag ser på er på detta vis eftersom det är så. Visst har jag källor på detta. Men det spelar ingen roll om väldigt många håller med mig. Det som spelar roll är hur JAG ser det. Eftersom jag är huvudpersonen i den film som kallas mitt liv.
Jag känner mig inte mer eller mindre värd pga min kvinnosyn. Jag lovar.

Ja, kvinnors hela värde handlar om att vara till lags för mannen. Helt korrekt. Detta innebär väldigt mycket dock, det är absolut något att hänga i granen! Omtanke, ömhet och omsorg är tre väldigt viktiga saker för att mannen skall må bra och lyckas i livet. Så på det sättet är ni nästan MER värda än männen. Utan er hade vi inte klarat oss.

Självklart är barnaföde, och rollen som Mamma också något som vi som män värdesätter otroligt högt!!

Du klippte bort sista biten av mitt inlägg. Svältfödd much?

Och vad exakt skulle mannens värde bestå i enligt dig?

Du kommer möjligtvis inte ifrån Afghanistan BTW?
Citera
2013-10-29, 12:34
Medlem
Inglorias avatar
Citat:
Du borde testa att göra det, jag är rätt säker på att det skulle uppskattas
Kan dock bli bakslag om han är bög eller gift

Haha, jävligt sant men en diss kan man ju leva med!

Har pojkvän nu men vore väl värt att testa om man nu skulle bli singel igen! Har nog raggat på rätt hårt själv många gånger men aldrig genom att endast säga just det och ingenting annat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in