2013-10-29, 11:20
Medlem
nnnipzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Eh, du verkar ha lite otur när du tänker.

Bara för att du gillar tjejen du ser på gatan enbart på grund av hennes utseende, kan du ju fortfarande ha respekt för att hon är en egen individ med egna åsikter, tankar osv. Att man gillar någon främst för deras utseende betyder inte att man ser dom som ett sexobjekt. Som ett objekt ser man dem när man kan tänka sig att totalt ignorera att det är en person det rör sig om för att istället använda personen som ett föremål.

Jag tycker ni båda har en poäng - det hela handlar om innebörden av ordet sexobjekt. I dess verkliga betydelse som du katzyn kommer med så har du rätt. Men i den betydelse som många "feminister" använder ordet så har TS helt rätt i det han skriver.
Citera
2013-10-29, 11:21
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markus120
Jag har sex i mitt huvud med massor av kvinnor som jag bara "ser på gatan", detsamma gäller för andra män (det vet jag heltenkelt). Därmed blir de sexobjekt i det moment då jag har sex med de i mitt huvud. Jag kan se en kvinnas ansikte i tidningen och ha sex med henne i mitt huvud, jag behöver inte veta ett ord som kommer ut från hennes mun för att tänka mig ha sex med henne. detta är vad som skiljer män från kvinnor.

precis. det ÄR så. sen att alla pk-feminister försöker påstå annat är en helt annan femma.
Citera
2013-10-29, 11:22
Bannlyst
Jaha så du har inte så höga krav så det räcker att hon är snygg för att du ska vilja ligga med henne.
Intresseklubben antecknar.

Vår parningsritual är ju inte så krånglig egentligen och klart att honor är dom som visar upp sig men steget därifrån till att gå och dela upp alla i knullbara och inte bara efter utseende verkar lite jobbigt och mest väldigt enkelspårigt. Det är väl kanske inget problem egentligen om man nu ser alla kvinnor som sexobjekt så länge man inte gör något mot tjejerna men jag vet inte riktigt varför det skulle speglas negativt på kvinnor vilket tonen är här.
Citera
2013-10-29, 11:24
Medlem
Citat:
Nej, du förstod inte där. De flesta män vill ha någorlunda intelligenta långvariga partners som även har attraktiva feminina egenskaper (kärleksfull, ödmjuk och så vidare). Även för långvariga flickvänner så spelar nog utseendet +60% roll. Alltså för män 60% utseende och 40% andra egenskaper (kan variera där mellan 50-80%, runt 60% för egen del).

Men för att bara ha sex med kvinnan så bryr vi oss i princip bara om utseendet. De flesta män går med på att ha sex med bimbon med usel personlighet egentligen för att det är skönt för en natt och sedan vill vi aldrig mer se henne.

Det där ringer faktiskt ganska sant.

Har alltid tyckt att det är lite tragiskt att män är såna slampor. Vissa kvinnor borde verkligen inte föröka sig. Om man ska generalisera så försöker väl iallafall de flesta kvinnor att göra ett urval i vilka gener man skickar vidare till nästa generation, och försöker förädla populationen efter bästa förmåga. När ska män börja göra detsamma?
Citera
2013-10-29, 11:26
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
Jag har full koll på mina prestationer i livet, och än så länge känns det ganska bra.

Bubben, det är inte jag som försöker lura i mig själv att alla individer av motsatt kön är värdelösa, saknar intelligens och bara existerar för mitt personliga nöjes skull...

Vad har du själv för tankar om din kvinnosyn? Vad tror du den beror på, om inte ett desperat behov att försöka hävda ditt eget värde?

Jag lurar inte mig själv. Det ÄR så.

Min kvinnosyn beror på att det ÄR så. Så jag har inga direkta tankar om den.
återigen gör du en helt galen tolkning. Varför skulle mitt värde eller icke-värde ha någon som helst betydelse om hur jag ser på er sliddjur?
Jag tycker inte jag är värd mer än någon annan människa.
Du som kvinna är inte värd mindre än jag som man. Vet att jag sa att du inte var värd något nyss, men det var mer ett personligt påhopp snarare än hur jag ser på kvinnor i övrigt. Detta påhopp eftersom du gör helt uppåt väggarna galna generaliseringar och tolkningar.

Ni har ett ANNAT värde, men inte mindre. Och du vet ju redan vilket värde du har. Att tillfredställa män!
Du får såklart välja fritt VEM du vill tillfredställa, och vi män har INGEN rätt att TA vad vi vill ha.
Det har jag heller aldrig påpekat, även om du tolkat det så.

Har du märkt att du generaliserar mig VÄLDIGT hårt? Du har ingen aning och du sitter bara och gissar hur jag tänker.
Citera
2013-10-29, 11:29
Medlem
markus120s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
Det där ringer faktiskt ganska sant.

Har alltid tyckt att det är lite tragiskt att män är såna slampor. Vissa kvinnor borde verkligen inte föröka sig. Om man ska generalisera så försöker väl iallafall de flesta kvinnor att göra ett urval i vilka gener man skickar vidare till nästa generation, och försöker förädla populationen efter bästa förmåga. När ska män börja göra detsamma?

Problemet är bara att kvinnor ofta dras till män som mest av allt har psykopatiska drag och möjligen mest behandlar de som sexdockor. Att skitboken 50 shades of gray sålt +100 miljoner kopior säger inte så mycket vackert om kvinnans sexualitet. Lika lite som mannens storkonsumtion av porr där kvinnan värdesätts enbart för att ha stora tuttar, rumpa och vacker ansikte.

Vi är fortfarande djur helt enkelt sexuellt, kvinnan har sett till att psykopater får sprida sina gener som aldrig förr i moderna samhället. Kanske för att kvinnan attraherades till krigare som kunde försvara barnen i förhistorien, vem vet ? För många män faller pladask för unga bimbon, stora bröst och rumpor visade att de var friska i förhistorien men denna instinkt manipuleras enbart nuförtiden med silikonbröst och plastikoperationer.
Senast redigerad av markus120 2013-10-29 kl. 11:31.
Citera
2013-10-29, 11:29
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Jag har sex i mitt huvud med massor av kvinnor som jag bara "ser på gatan", detsamma gäller för andra män (det vet jag heltenkelt). Därmed blir de sexobjekt i det moment då jag har sex med de i mitt huvud. Jag kan se en kvinnas ansikte i tidningen och ha sex med henne i mitt huvud, jag behöver inte veta ett ord som kommer ut från hennes mun för att tänka mig ha sex med henne. detta är vad som skiljer män från kvinnor.

Okej, det är inte så jag tänker på ordet sexobjekts betydelse.

När jag tänker att man ser en kvinna som sexobjekt, så menar jag att man fullständigt bortser från hennes personlighet, känslor och tankar när man ligger med henne. Alltså inte i fantasin, utan på riktigt. Jag menar inte heller att man svinaktigt "skiter" i hennes känslor, utan jag menar att man helt enkelt bortser från att hon skulle ha några överhuvudtaget.

Men ja, annars stämmer det på mig. Jag är inte ett dugg intresserad av att ha sex med en man jag inte vet något annat om än hur han ser ut.
Citera
2013-10-29, 11:31
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Problemet är bara att kvinnor ofta dras till män som mest av allt har psykopatiska drag och möjligen mest behandlar de som sexdockor.

precis. Undrar varför måntro?
Och för att förtydliga så svarade jag på det redan på första sidan av tråden
Kan svara här också.. Jo för att innerst inne så ÄR de sexlexaker och vill vara det, och njuter av att vara det.
Läste nånstans om vad kvinnor fantiserar om mest när det kommer till det sexuella. Våldtäkts-fantasi och "bli behandlad som en sexdocka" låg mycket högt upp på listan
Citera
2013-10-29, 11:33
Medlem
Inglorias avatar
Klart som fan jag tänker på "knullbar" eller mer "doable" så fort jag ser en snygg kille.

Det är ju inte direkt så att jag ser en snygg kille och tänker "Åh, tänk att ha HONOM som pojkvän!" Tss, knappast! Det är endast sex i skallen och ser jag en snygg kille så tänker jag automatiskt på sex. Eller ja, det är ju inte lika extremt när jag har pojkvän men som singel, absolut.

Så då är ni killar sexobjekt också - och vad gör det?
Citera
2013-10-29, 11:34
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Okej, det är inte så jag tänker på ordet sexobjekts betydelse.

När jag tänker att man ser en kvinna som sexobjekt, så menar jag att man fullständigt bortser från hennes personlighet, känslor och tankar när man ligger med henne. Alltså inte i fantasin, utan på riktigt. Jag menar inte heller att man svinaktigt "skiter" i hennes känslor, utan jag menar att man helt enkelt bortser från att hon skulle ha några överhuvudtaget.

Men ja, annars stämmer det på mig. Jag är inte ett dugg intresserad av att ha sex med en man jag inte vet något annat om än hur han ser ut.

Din tolkning av "sexobjekt" är felaktig.
Personlighet, känslor och tankar spelar visst roll och inget jag personligen skiter i ö.h.t.
Jag har haft en del långa förhållanden, trivsamma sådana också.
För att kunna nyttja tjejen till bästa förmåga måste man på något plan visa intresse för henne, naturligtvis.
Vill man behålla en tjej för att tex hon har skön fitta eller stor rumpa eller liknande, ja då får man ju såklart se till att göra vad man kan för att behålla henne. Det betyder bla att lyssna på henne när hon pratar, visa intresse för hennes personlighet, och så vidare.

Det förändrar dock inte min objektifiering av henne som sexdocka.
Folk borde sluta generalisera, gissa, och istället tänka efter
Citera
2013-10-29, 11:35
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingloria
Klart som fan jag tänker på "knullbar" eller mer "doable" så fort jag ser en snygg kille.

Det är ju inte direkt så att jag ser en snygg kille och tänker "Åh, tänk att ha HONOM som pojkvän!" Tss, knappast! Det är endast sex i skallen och ser jag en snygg kille så tänker jag automatiskt på sex. Eller ja, det är ju inte lika extremt när jag har pojkvän men som singel, absolut.

Härligt med en kvinna som tagit sig ur det feministiska pk-träsket
Citera
2013-10-29, 11:37
Medlem
markus120s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingloria

Jag önskar ibland att bli dömd som sexobjekt av kvinnor, det skulle slippa en massa teaterspel och långa konversationer. Ungefär som bögar som bara går in i någon toalett och gör det i baren, sedan tänker jag att detta inte är den typ av samhälle där jag skulle vilja leva. Tror att några av kvinnans krav på mannen (finansiell status, sociala färdigheter) är bra för vår utveckling. Andra, som att kvinnan dras till psykopatiska drag kanske inte är så bra, jag har själv formad en mer svinaktig alter ego när jag är ute i natten, då min egentliga jag är för snäll och ödmjuk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in