2013-10-28, 19:07
Medlem
mvagrippas avatar
I förhören med Carl-Gustaf Östling anger han själv vilka som besökte honom först på SÖS och sedan i hemmet runt tidpunkten för MOP.

Torsdag 27/2 anger Östling att han på SÖS har besök av följande kollegor

Kommissarie Jerry Edin, som refereras i GK som utpekad som deltagare i sk Södermötet
Polisinsp Lasse Byström med piketgrupp
Polisnsp Bengt Dahlström med piketgrupp

I förhören med Östling anger han själv följande cirkatider för under MOP-dagen. Sedan följer besökarna han får i hemmet på Högbergsgatan 46.

11-1200
Östling skriver ut sig själv då han inte gillar atmosfären och odör från bukoperationspatienterna på den allmäna sal han llgger på.

15-1600 Thord Axelsson, som först var och letat efter Ö på SÖS.

1900 Per Arvidsson, FMW, anges som mycket nära vän.

20-2100 Göran Stigsson och Per Hall, de är sedan jollebil till piket under kvällen.
Östling säger att PH nog blivit livvakt runt då förhöret hålls, oktober, 1988.

00-0030 Stigson ringer upp Östling via 80-systemet och säger att OP är död .

Blogg som en ung tjej gör som innehåller Östlings förhör. Lysande initiativ.

http://www.petrahoffblad.se/13-f%C3%B6rh%C3%B6r-15373451
Citera
2013-10-28, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Bra jobbat med bilderna. På restaurantbilden syns en ganska vältränad man, skapligt bredaxlad man där huvudet ter sig litet i förhållande till kroppen.

Den beskrivningen känner vi igen. Vilken bild tänkte du på?
Senast redigerad av Karl.s82 2013-10-28 kl. 19:15.
Citera
2013-10-28, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karl.s82

Ja, var det inte Anna Hage som sa det om mördaren..?
Citera
2013-10-28, 19:26
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl.s82

Lite säckig skjorta men välbehållen med tanke på att han är runt 60,

Skulle vara kul att se en bild på honom från 80-talet också.

http://www.resdagboken.se/m/littlinn/a-journey-for-life-136713/fotoalbum/8405532/sort1#image
Citera
2013-10-28, 19:27
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shabrak
Ja, var det inte Anna Hage som sa det om mördaren..?

Ja det gjorde hon, tyckte spontant han hade snygg kropp.
Citera
2013-10-28, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Då inställer sig samtidigt möjligheten att också DK kan ha spelat dubbelt för både CIA och Holmérs räkning för att på något sätt kunna ringa in trippelsvikaren PG Näss.

Så CIA och Holmer använde sedlighetsroteln för att "ringa in" PG Näss då

Din fantasi finner inga gränser helt uppenbart!
Citera
2013-10-28, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovfaxen
Har dessa uppgifter "uppenbarligen" varit kända för PU och politiker i 25 år? Vad grundar du det på? På att den här vapenxperten "Johan" (din kompis eller?) uppger för Aftonbladet att han var i kontakt med PU redan för 27 år sedan men inte fick gehör? Detta kan ju vara sant, men det kan likväl också vara en falsk utsaga.

Nu får du skärpa sinnet lite och läsa innantill. En gammal Palmespanare har ju nämnt just detta! En av de få som hade civilkurage i Palmerummet. Visst är det så att detta varit känt av PU långt tidigare och vi kan bara ana vad mer som finns gömt ang de enligt många insatta flagranta undvikandena av att titta på polisspår seriöst!
Citera
2013-10-28, 19:49
Medlem
Citat:
Tycker gårdagen var positiv i tråden där vi med gemensamma ansträningar till slut kunde få fram klöversköld. Många jobbade åtskilliga timmar på olika sätt för att få fram detta.Själv har jag intresserat mig för MOP i 27år men namnet Dan Klöversköld var nytt för mig.
En ny liten pusselbit till visade sig och nu blir det intressant att se var denne Klövergubbe döljer sig i Palme-materialet.

En sådan dag blir jag lite glad och kan bortse i från de dumheter och som skrivs. Även när man utses till chefsideolog , trodde den benämningen försvann med Bolsjevik-kastraten Michail Suslov.

Nej nej.. fast det kallas säkert något mer modernt... Nya M har en t ex chefsideolog än idag!

Jo, det var väl dags att en av de kända men grundligt begravda polisspåren kom upp till ytan. Lita på att det finns fler... och fler okända kort där också. Även om det inte i slutändan visar sig relevant så kan det ändå ha betydelse inte minst genom att väcka detektiven allmänheten och undvika de ständiga upprepandena av tramserier från vissa nic.
Citera
2013-10-28, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av natteknik
Har för mig att jag läst att ett femtiotal poliser finns med i olika tips som kommit in till PU. Och det är ju långt ifrån så många som finns med i GK.

Precis! Och det tar 27 år innan man ens tittar lite närmare på det helt klart. Hur många fler finns det?
Citera
2013-10-28, 20:23
Medlem
Citat:

http://www.resdagboken.se/m/littlinn/a-journey-for-life-136713/fotoalbum/8405532/sort1#image

Jag tror jag förstår din tanke. Jag skulle inte bli förvånad om vederbörande tog saken i egna händer så att säga.
Citera
2013-10-28, 20:27
Medlem
ieshos avatar
Citat:

Han ser inte särskilt ångerfull ut. Är det hans karma som kommit ikapp honom nu? Aftonbladet och privatspanarna lär väl inte släppa honom på ett bra tag...

Har kollat lite på bilderna i "littlinns" resealbum.

Fru Annika Kl*fvenskj*ld arbetade då tydligen ovanpå en bar vid havet: "Lucky Shag" där en "Andy" var chef. Som det ser ut och i överensstämmelse med andra länkar arbetar hon med räkenskaper.
Citera
2013-10-28, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Nu får du skärpa sinnet lite och läsa innantill. En gammal Palmespanare har ju nämnt just detta! En av de få som hade civilkurage i Palmerummet. Visst är det så att detta varit känt av PU långt tidigare och vi kan bara ana vad mer som finns gömt ang de enligt många insatta flagranta undvikandena av att titta på polisspår seriöst!

Ja, jag hittade nedanstående text av Wall som säger det ja.

"Gunnar Wall skriver:
27 oktober 2013 kl. 23:05

Den utpekade polisen är inte någon av dem som tidigare framstått som centrala gestalter i polisspåret. Ingen av dem emigrerade från Sverige 1988.
Du har alldeles rätt i att att utredarna intresserat sig för honom oberoende av ”Johans” berättelse. Som framgår av vad Thage G Peterson sa till Aftonbladet härom dagen hade Palmegruppen reagerat över just den ovan nämnda omständigheten, alltså att polismannen flyttat utomlands relativt kort tid efter Palmemordet."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in