2013-10-28, 15:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Att du läser någon annans inlägg och kopierar dem och låtsas att det är dina egna "fynd"för att skapa lite falsk trovärdighet och låtsas att du driver detta konstruktivt för att sedan blanda in rena fantasier återigen i teamwork med stolleteoriernas nestorer som t ex Iheso som drivit teser utifrån fantasifulla tolkningar av himlafenomen eller andra hastigt muterande teorier från fjärskott till tolkning av anagram och skyltar kombinerat med allestädes närvaro från pikanta resor i öst till vandrarhem down under.

Det är övergripande inte så svårt att se vad ni sysslar med då ni omväxlande låtsas munhuggs omväxlande klappar varandras ryggar och leker med olika alias och andra regelbrott för att neutralisera diskussionerna eller avleda dem i trams och fantasier.

Nu har det sannerligen slagit helt slint i skallen på dig. Jag trodde först att någon före mig hade hittat DK:s gamla jobbarkompis (eftersom jag har börjat slarvläsa) men så var ICKE fallet. Efter att ha blivit anklagad för "copycating" av dig, gick jag tillbaka i tråden och läste samtliga inlägg. Ingen hade skrivit något om denna jobbarkompis. Så varför anklagar du mig för att kopiera andras inlägg och "låtsas att de är mina"? Iesho skrev att du hade bluffat några timmar innan och jag VET JU OCKSÅ att du sitter och roar dig genom att då och då dra rena fiskarhistorierna härinne. Jag undrar så varför du vill sabotera forumet med halvlögner och idiotiska provokationer härinne? Är diskussionsämnet jobbigt för dig personligen på något sätt eller? MVAgrippa hoppades igår att tråden kunde vara förutan sådana här diskussioner. Jag säger detsamma. Men då måste förmodligen Boboslacke bannlysas från tråden först, eftersom det är han som startar samtliga irriterande påhopp.
Senast redigerad av Hovfaxen 2013-10-28 kl. 15:51.
Citera
2013-10-28, 15:45
Bannlyst
Citat:
Jo ,vissa skall vi glömma. Tyvärr har ju uppgifterna uppenbarligen varit kända för PU och för politiker i 25 år utan åtgärder. Det är det viktigaste vi kan lära oss.

Har dessa uppgifter "uppenbarligen" varit kända för PU och politiker i 25 år? Vad grundar du det på? På att den här vapenxperten "Johan" (din kompis eller?) uppger för Aftonbladet att han var i kontakt med PU redan för 27 år sedan men inte fick gehör? Detta kan ju vara sant, men det kan likväl också vara en falsk utsaga.
Senast redigerad av Hovfaxen 2013-10-28 kl. 15:56.
Citera
2013-10-28, 15:47
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Jo ,vissa skall vi glömma. Tyvärr har ju uppgifterna uppenbarligen varit kända för PU och för politiker i 25 år utan åtgärder. Det är det viktigaste vi kan lära oss.

Tycker gårdagen var positiv i tråden där vi med gemensamma ansträningar till slut kunde få fram klöversköld. Många jobbade åtskilliga timmar på olika sätt för att få fram detta.Själv har jag intresserat mig för MOP i 27år men namnet Dan Klöversköld var nytt för mig.
En ny liten pusselbit till visade sig och nu blir det intressant att se var denne Klövergubbe döljer sig i Palme-materialet.

En sådan dag blir jag lite glad och kan bortse i från de dumheter och som skrivs. Även när man utses till chefsideolog , trodde den benämningen försvann med Bolsjevik-kastraten Michail Suslov.
Citera
2013-10-28, 15:47
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
'Ena dagen skriver du om bögsällskap som du tydligen är väl insatt i och nån dag senare om Palme som spermadonator. På väg in i en andra pubertet?
Jag tror ingenting om det här men frågan är vad Lisbet tror eller Säpo har övertygat henne om för att få henne till att hålla tyst.
Citera
2013-10-28, 16:13
Bannlyst
Citat:
Tycker gårdagen var positiv i tråden där vi med gemensamma ansträningar till slut kunde få fram klöversköld. Många jobbade åtskilliga timmar på olika sätt för att få fram detta.Själv har jag intresserat mig för MOP i 27år men namnet Dan Klöversköld var nytt för mig.
En ny liten pusselbit till visade sig och nu blir det intressant att se var denne Klövergubbe döljer sig i Palme-materialet.

En sådan dag blir jag lite glad och kan bortse i från de dumheter och som skrivs. Även när man utses till chefsideolog , trodde den benämningen försvann med Bolsjevik-kastraten Michail Suslov.

Chefsideolog MVAgrippa - Såg att du också hade fått ett PM som innehöll den där TT-artikeln om östermalmsprostitution igår? Jag fick den också av någon okänd avsändare som bad mig publicera den. Valde att bara ta ut informationen att DK hade jobbat vid sedlighetsroteln men det var väl bra att du valde att lägga ut den i sin helhet. Mina tankar drogs direkt till bordellhärvan när jag läste TT-artikeln, men det var ju en skandalaffär som inträffade 10 år före MOP, så den är nog knappast relevant. Men visst, ibland har jag en känsla av att inte riktigt hela sanningen har kommit fram varken runt bordell- eller IB-affären.

Sedan nämnde PM:aren nått om Zeteo (det är en juridisk databas tror jag så jag gissar att postaren tänkte studera ett rättsfall) och ett ryskt namn (tror jag). Var det Krutov, Kronov, Kunov? Ähh, minns inte. Det kommer kanske fram vad det lider. Den mystiske PM:aren får väl kliva fram och posta härinne själv. Någon gång sitter väl personen vid sin egen dator och inte vid jobbets vilket tydligen var lite känsligt. Jag själv vill helst inte gå någon annans ärende, eftersom jag inte känner till vem avsändaren är. Det kan ju i princip vara vem som helst ju. Alltifrån Obama till Putin...
Senast redigerad av Hovfaxen 2013-10-28 kl. 16:21.
Citera
2013-10-28, 16:15
Medlem
Jag ska inte säga för mycket men jag tror att AB jobbar reltaivt hård med "Johan-frågan" just nu. De känner trycket och inser fördelarna med att följa upp detta spår.En "officiell konfrontation" mellan mellan DK och LKB behöver inte vara allt för avlägsen.
Citera
2013-10-28, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karl.s82
Jag ska inte säga för mycket men jag tror att AB jobbar reltaivt hård med "Johan-frågan" just nu. De känner trycket och inser fördelarna med att följa upp detta spår.En "officiell konfrontation" mellan mellan DK och LKB behöver inte vara allt för avlägsen.

Ja, det låter onekligen lite spännande i varje fall. Vad det nu är som rör på sig. Så det är alltså denne LKB som är vapenexperten Johan? Det hade jag inte förstått förut.
Senast redigerad av Hovfaxen 2013-10-28 kl. 16:27.
Citera
2013-10-28, 16:29
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Kan tyvärr inte få fram bilden i DN, kan den ha tagits bort?

Har aldrig varit med om något liknande men bilden är borta från sidan [död länk]

Har en kopia men den var ju inte så viktig , men konstigt var de...
Citera
2013-10-28, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovfaxen
Ja, det låter onekligen lite spännande i varje fall. Vad det nu är som rör på sig. Så det är alltså denne LKB som är vapenexperten Johan? Det hade jag inte förstått förut.

Min tolkning av den knapphändiga information jag fått är att det rör sig om LKB.
Kan vara helt fel såklart, men jag tror på det, och det visar sig inom kort.
Citera
2013-10-28, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Har aldrig varit med om något liknande men bilden är borta från sidan [död länk]

Har en kopia men den var ju inte så viktig , men konstigt var de...

Jag får fram sidan inklusive bild?
Citera
2013-10-28, 16:38
Medlem
hehehos avatar
Läste om "vitbok om polisspåret" i helgen för att vaska fram namn som kunde vara intressanta.

Boken står sig förvånandsvärt bra och var före sin tid, desstom finns det ju både namn och bild på huvudaktörerna.

Numera gratis på internet:

http://www.kommunisterna.org/bilder-filer/broschyrer-bocker/vitbok_polissparet.pdf
Citera
2013-10-28, 16:41
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litentuvan
....Vad gäller Palmes "eventuella" HIV så visste Harry Schein, därför var han satt under bevakning av Eva Fisher.... Om Eva Fisher är agent eller blev utlovad arv eller kanske bara älskade Harry Schein vet jag inte, kanske stämmer allt.
Ingvar Carlsson har själv läst de första testamentet från Augusti och föreslagit ändringar. Och fått klart för sig att Eva Fisher är huvud arvinge.
När sedan Harry Schein dör händer mycket märkliga turer när plötsligt ett alternativt testamente skrivet i September som ger hela arvet till Harry Scheins grannar. .....Följden är i alla fall att det finns en stor risk att Harry Scheins lösöre och alla brev och anteckningar ska tillfalla någon helt annan än den maktapparaten önskar.
Alltså sätter man i allt man har.... för att vinna testamentet till Eva Fisher......
UTREDNINGEN I HOVRÄTTEN
Förhören vid tingsrätten med Björn Baldring, Solveig Baldring, Eva Fischer, Erling
Holm, Anders Dalhem, Eeva Räsänen, Lena Nordén, Lars-Olof Wahlund, Christina
Gip, Lars Blomström, Ingvar Hertzman, Anders Pethrus, Ingvar Carlsson, Birgitta von
Otter, Mårten Palme
, Yvonne Rosenthal, Ingmari Linder, Peter Sandstedt, Reza Vasiri,
Stefan Halldén, Staffan Kjellin, Ingvar Wiklund, Jan Olsson, Ulf Åsgård, Stefan Borg
och Michael Bengtsson har spelats upp från ljud- och bildfil och förhöret med Jonas
Ovesson från ljudfil......
Citat:
Att Harry Schein hade samma advokat som Olof Palme är inte så konstigt. Bertil Södermark var allmänt känd som en av sveriges bästa advokater.
Lars-Olof Wahlund måste vara hemliga Wahlund. Nazist under andra världskriget som under efterkrigstiden gjorde karriär som säkerhetschef på Sveriges Radio och även blev en höjdare inom IB.
Låt oss hoppas att alla dessa personer med främst Ingvar Carlsson i god tro velat hemlighålla något de tror skall vara bäst för oss andra att inte veta. Mina misstankar om något ännu värre åtminstone för LP om alla andra kunnat tro att OP skulle vara far till Anna Lindh stärks såsom något typiskt för Säpos metoder. Alla har på detta vis blivit lika grundlurade till att deltaga i mörkandet av det som bara inte får vara sant. De hemligas statskupp är fulländad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in