Citat:
Ursprungligen postat av
mvagrippa
Tycker gårdagen var positiv i tråden där vi med gemensamma ansträningar till slut kunde få fram klöversköld. Många jobbade åtskilliga timmar på olika sätt för att få fram detta.Själv har jag intresserat mig för MOP i 27år men namnet
Dan Klöversköld var nytt för mig.
En ny liten pusselbit till visade sig och nu blir det intressant att se var denne Klövergubbe döljer sig i Palme-materialet.
En sådan dag blir jag lite glad och kan bortse i från de dumheter och som skrivs. Även när man utses till chefsideolog , trodde den benämningen försvann med Bolsjevik-kastraten
Michail Suslov.

Chefsideolog MVAgrippa - Såg att du också hade fått ett PM som innehöll den där TT-artikeln om östermalmsprostitution igår? Jag fick den också av någon okänd avsändare som bad mig publicera den. Valde att bara ta ut informationen att DK hade jobbat vid sedlighetsroteln men det var väl bra att du valde att lägga ut den i sin helhet. Mina tankar drogs direkt till bordellhärvan när jag läste TT-artikeln, men det var ju en skandalaffär som inträffade 10 år före MOP, så den är nog knappast relevant. Men visst, ibland har jag en känsla av att inte riktigt hela sanningen har kommit fram varken runt bordell- eller IB-affären.
Sedan nämnde PM:aren nått om Zeteo (det är en juridisk databas tror jag så jag gissar att postaren tänkte studera ett rättsfall) och ett ryskt namn (tror jag). Var det Krutov, Kronov, Kunov? Ähh, minns inte. Det kommer kanske fram vad det lider. Den mystiske PM:aren får väl kliva fram och posta härinne själv. Någon gång sitter väl personen vid sin egen dator och inte vid jobbets vilket tydligen var lite känsligt. Jag själv vill helst inte gå någon annans ärende, eftersom jag inte känner till vem avsändaren är. Det kan ju i princip vara vem som helst ju. Alltifrån Obama till Putin...