Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Mayhem
Jag tror inte att någon har ifrågasatt det i denna tråd. Frågan är ju bara om det motsatta är lika naturligt? Annars skulle jag bli fundersam...

Det har alltid varit fler mff:are som fått stryk i samband med skånederbyn än vice versa och kommer så alltid att vara. Vi sjunger generellt fler och grövre hatsånger om dem än vad de sjunger om oss, men det handlar om kulturella skillnader som uppstått på naturlig väg. Sen tror jag inte precis att de gillar oss heller, men det ligger i en mff:ares natur att vara vek och att inte ha mycket att sätta emot den större klubben i Skåne.
Angående barnporr vet vi nog alla vilken klubb som associeras med pedofili och det är inte HIF.
Hitlers retorik skulle möjligtvis ha passat bättre på vår läktare än på mff:s, för i den mån som vi har något ledarskap på läktaren uppstår det på naturlig väg. Pondus är viktigare när man startar sånger än att man ska ha någon sorts officiell position som klackledare eller "capo", så som det kallas på sina håll.
När det gäller Hitlers ideologi är den däremot irrelevant i sammanhanget. Det finns ingen övergripande koppling mellan vår supporterkultur och någon politisk rörelse.