Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Det är fascinerande att se dina slutsatser och analyser. Hur du än arbetar när du tänker så inte fan är det efter Occams razor-principen i varje fall.
Kan du bara svara på en enda fråga: Om vi nu tänker oss detta kriminalgeni - nästan prof Moriarty-klass - som gjort detta: Varför har han inte fixat lite mer rekvisita? Varför inte mordvapnet? Varför inte mer blod? Varför inte mer DNA-spår från KJ (han har ju uppenbarligen fått tag i det på något vis om han inte haft en sån fantastisk tur att det verkligen satt kvar DNA från KJ på benet efter en liten sexakt)? Varför inte mer grejer hemma i KJ:s lägenhet - lite mer blod, lite mer saker om likhundar kan markera på?
Jag kan inte se något annat skäl till dina slutsatser än att du långt innan FUP:en bestämde dig för att KJ var oskyldig utifrån en i huvudsak rent kvasipsykologisk analys av den misstänkte (jag minns dina inlägg då väl) som vi då visste mycket lite om. Nu försöker du bara greppa halmstrån för att få hålla fast vid din teori som du själv tycker är väldigt skarpsinnig och "outside the box" eftersom den går emot den officiella.
Som du nog har upptäckt så räckte dom tekniska bevis (som han møjligtvis planterat) aldelses utmärkt, det behövdes inte mera och det visste han förmodligen, KJ var ju redan "den sista som såg VB i livet", och som du förståss redan vet, så är det altid den personen som mistanken först riktas mot.
Och ju flera bevis denna möjliga GM i så fall skulle plantera, ju større fara utsätter han sig själv för, han kan ju bli sedd av vittnen etc. SÅ... "less is more", så länge det räcker, och som sagt det ser det ju ut att det gjör, eftersom jag med mina teorier och upfattning av fallet "går emot den officiella"
Och hur jag tänker och varför, det vet du ingenting om, det kan jag lova dig.
Och varför du har behov av att bemöta mig i en så obehaglig ton, ja det berättar ju mera om dig end om mig
Önskar dig en trevlig kväll...