Citat:
Ursprungligen postat av
ATTACKxTITAN
Helt ärligt, utan att vara alltför rigid, så anser jag att 0.4 som gräns fortfarande är för lite. Att ens vissa har kommit in lärarprogrammet med 0.1 är FUBAR och kommer att återspeglas på nästkommande generations ungdomar. Själv tycker jag gränsen minst borde ligga på 0.8. Idealt för mig hade varit 1.0. Ett 0.5-0.6 som man kan få genom att gissa sig fram borde inte kunna ersätta 3 år i gymnasiet. Jag hoppas inte jag låter arrogant eller uppstudsig för det är jag verkligen inte utan jag försöker se det bästa i situationen. Hur jag än ser på saken så är 0.4 för lite. Finns det några fler som håller med att 0.4 är alldeles för lite ?
Jag håller med dig, problemet är att vi måste övergå från ett produktionsland till ett kunskapsland, och då måste också idioter läsa vidare. Sanningen är ju just den att de flesta är idioter. Till vissa utbildningar, likt lärarutbildningen, kan det vara bra att sätta en gräns på t.ex. 1.0. Frågan är hur många som skulle bli lärare då, för de är ju knappast de smartaste av människor.