2013-10-27, 11:24
Medlem
spoilers avatar
"Den 19-åring som hade sin tillfälliga bostad i Falun och som var åtalad för grov våldtäkt mot barn vid Åhlénsparkeringen den 9 augusti, har fått sin dom i Falu tingsrätt 2,5 års fängelse och 10 års utvisning.

/.../

19-åringen är ett ensamkommande flyktingbarn sedan fyra år tillbaka, men som nekats asyl i Sverige och har redan en dom om utvisning."

http://dalademokraten.se/2013/10/25/19-aringen-fick-25-ars-fangelse/
Citera
2013-10-27, 12:48
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Den 19-åring som hade sin tillfälliga bostad i Falun och som var åtalad för grov våldtäkt mot barn vid Åhlénsparkeringen den 9 augusti, har fått sin dom i Falu tingsrätt 2,5 års fängelse och 10 års utvisning.

/.../

19-åringen är ett ensamkommande flyktingbarn sedan fyra år tillbaka, men som nekats asyl i Sverige och har redan en dom om utvisning."

http://dalademokraten.se/2013/10/25/19-aringen-fick-25-ars-fangelse/
Det har sina konsekvenser med ett slappt system. Denna 19-åring hade redan beslut på utvisning från riket men sprang ändå runt på våra gator och ställde till med elände.
Varför i helvete var han kvar i Sverige?

Detta stärker mina teser om att asylsökande inte ska ha någon som helst kontakt med svenskarna utan ska sitta i inhägnade områden och avvisas omgående från landet när de får ett sådant besked.
Är det fortfarande någon som tycker att jag är ond? Vi kanske ska ta och fråga alla svenska brottsoffer vad de tycker.
Senast redigerad av kakburk 2013-10-27 kl. 12:52.
Citera
2013-10-27, 16:39
Bannlyst
Jag läste idag i Norra Halland att det ska byggas ett hem för ensamkommande flyktingbaaaarn i Särö.
Särö är ett oerhört vitt överklasställe, nära havet, fina stora hus och lyxbilar. Det har redan börjat storma kring detta och det är ju faktiskt helt förståeligt. Jag har läst om att orter som får såna här hem får problem med ökad brottslighet osv. De lyxhus som ligger bredvid kommer ju garanterat att sjunka i värde.

Är det nån här som kan länka till artiklar och källor på hur orter har påverkats???

Hur tror ni att det kommer bli?
Citera
2013-10-27, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hektorjoa
Jag läste idag i Norra Halland att det ska byggas ett hem för ensamkommande flyktingbaaaarn i Särö.
Särö är ett oerhört vitt överklasställe, nära havet, fina stora hus och lyxbilar. Det har redan börjat storma kring detta och det är ju faktiskt helt förståeligt. Jag har läst om att orter som får såna här hem får problem med ökad brottslighet osv. De lyxhus som ligger bredvid kommer ju garanterat att sjunka i värde.

Är det nån här som kan länka till artiklar och källor på hur orter har påverkats???

Hur tror ni att det kommer bli?

Du är ju den som läst om hur det påverkar orterna. Kan du inte länka till dina egna källor?
Citera
2013-10-27, 16:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Joan-Duchemin
Du är ju den som läst om hur det påverkar orterna. Kan du inte länka till dina egna källor?

Haha bra fråga. Jag kommer ju inte ihåg var jag har läst det. Letar i skrivande stund.
Att det ska byggas står i papperstidningen norra halland på framsidan av fredagens upplaga., inget på hemsidan.
Citera
2013-10-30, 09:10
Medlem
spoilers avatar
"En 16-åring tände eld på ett gruppboende för ensamkommande flyktingbarn under fredagskvällen.

Polisen larmades vid halv tolv-tiden under fredagskvällen om försök till mordbrand vid ett gruppboende för ensamkommande flyktingar i Överkalix.

En 16-åring greps på boendet efter att ha försökt tända eld på två olika platser som personalen på boendet lyckades släcka."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=98&artikel=5686178
Citera
2013-10-31, 12:20
Medlem
Zikniks avatar
Citat:
"En 16-åring tände eld på ett gruppboende för ensamkommande flyktingbarn under fredagskvällen.

Polisen larmades vid halv tolv-tiden under fredagskvällen om försök till mordbrand vid ett gruppboende för ensamkommande flyktingar i Överkalix.

En 16-åring greps på boendet efter att ha försökt tända eld på två olika platser som personalen på boendet lyckades släcka."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=98&artikel=5686178

Och där visades han väl ut från boendet, från landet?

Nå drömma är väl fritt.
Citera
2013-11-02, 18:14
Medlem
spoilers avatar
"En anställd på kommunens mottagningsenhet för ensamkommande flyktingbarn skulle i förra veckan hindra en boende från att gå in i ett förråd han inte fick gå in i. Då gick något snett och den anställde fick ta emot åtskilliga slag. Misshandeln resulterade i bland annat ett blåöga, en blessyr som fick sys och en lättare hjärnskakning.

/.../

Ärendet rubriceras som misshandel, men den misstänkte är inte straffmyndig."

http://na.se/nyheter/hallefors/1.2264901-personal-blev-rejalt-slagen
Citera
2013-11-02, 18:38
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
"En anställd på kommunens mottagningsenhet för ensamkommande flyktingbarn skulle i förra veckan hindra en boende från att gå in i ett förråd han inte fick gå in i. Då gick något snett och den anställde fick ta emot åtskilliga slag. Misshandeln resulterade i bland annat ett blåöga, en blessyr som fick sys och en lättare hjärnskakning.

/.../

Ärendet rubriceras som misshandel, men den misstänkte är inte straffmyndig."

http://na.se/nyheter/hallefors/1.2264901-personal-blev-rejalt-slagen

Något gick snett? Vad fan är det för ordval? Brukar man beskriva oprovocerade attacker på det viset? Hjärnskakning och stygn är alltså resultatet av ett barns attack på en vuxen för han blev tillrättavisad, låter normalt. Låt mig gissa på att personalen var en kvinna?
Citera
2013-11-02, 18:48
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Något gick snett? Vad fan är det för ordval? Brukar man beskriva oprovocerade attacker på det viset? Hjärnskakning och stygn är alltså resultatet av ett barns attack på en vuxen för han blev tillrättavisad, låter normalt. Låt mig gissa på att personalen var en kvinna?

Vem man attackerar och varför har en stor betydelse. Häromdagen fick en socialdemokratisk politiker på käften, och då blev rubrikerna:

Citat:
Politiker svårt misshandlad!

Hårt slag mot demokratin!

Grannen: "Fruktansvärt"!

osv

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17759542.ab

Jag tycker att man läser påfallande ofta om ensamkommande som utövar våld mot personal, sinsemellan eller mot andra. Det får en att undra vilka psykfall som kommer hit egentligen.
Citera
2013-11-02, 22:28
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
"Under en kväll i augusti inriktade sig två pojkar i 16-årsåldern på att stjäla mobiltelefoner.Nu döms de till villkorlig dom och utvisning."

http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.2451124-tva-pojkar-doms-for-mobilstolder

- Vad är en villkorlig dom värd i samband med en utvisning?

När tjuvarna har återvänt till sitt hemland, hur ska då den villkorliga dommen upprätthållas? Hur övervakar svenska myndigheter att tjuvarna inte återfaller i brottslighet?

Hade det inte varit ärligare att antingen skippa det villkorliga straffet, eller antingen att döma till ett fängelsestraff innan utvisningen?
Citera
2013-11-02, 23:16
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Det har sina konsekvenser med ett slappt system. Denna 19-åring hade redan beslut på utvisning från riket men sprang ändå runt på våra gator och ställde till med elände.
Varför i helvete var han kvar i Sverige?

Detta stärker mina teser om att asylsökande inte ska ha någon som helst kontakt med svenskarna utan ska sitta i inhägnade områden och avvisas omgående från landet när de får ett sådant besked.
Är det fortfarande någon som tycker att jag är ond? Vi kanske ska ta och fråga alla svenska brottsoffer vad de tycker.

Nej det har inte med ondska att göra att ha dessa inhägnade, det är för alla bästa, samma princip som med handfängsel, det är för att den omhändertagna inte ska ska sig själv eller någon annan, samma princip i att låsa in asylfolk, dessutom kan de inte förföra några kvinnor som är svältfödda på kärlek och impregnera dessa så att de får stanna på emotionella skäl.

Kan garantera att de skulle komma hit trots detta, deras intentioner är ju penningbegär alternativ erövringsbegär, det är de två huvudskälen dessa varelser är här överhuvudtaget.

Sen bör man återinföra dödsstraffet, såna här pedofiler ska inte skickas till något annat land, de ska avrättas, han har förverkat rätten att leva, de som anser att denna ska leva är sjuka kräk, möjligtvis själva pedofiler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in