2011-10-05, 21:44
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Ursäkten i att detta endast handlar om en vilja att harmonisera lagstiftningen med våra nordiska grannländer. Det är inte intellektuellt ohederligt. Eller du menar att det inte bara är en ursäkt utan att det faktiskt finns en stark vilja att harmonisera lagstiftningen här och inget annat som ligger bakom utspelet?

Det kan ju faktiskt vara så att man konstaterat att något uppenbarligen är ruttet på grund av att Sverige numera exklusivt i Norden är de som tar emot "barn". Det kan ju vara så att de som är vuxna, men som utger sig för att vara barn -medvetna som man är att i Sverige utförs inga undersökningar- i huvudsak söker sig hit! Man börjar kanske rent av känna sig jävligt dumma, mot bakgrund av fall som exempelvis Ahmed (föregiven ålder 14 år, verklig ålder 32) som träder fram med riktiga uppgifter när väl tillståndet är i hamn!

Man har kanske kört upp en termometer i arslet på svenska folket, tagit del av de allt mer förbittrade kommentarerna under många artiklar i pressen om de här "barnen", och inser att man börjar tappa ansiktet på ett sätt som snart är bortom all räddning.
Citera
2011-10-05, 21:50
Medlem
Chaseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morty
Jävla skitsnack, bara för att du är ett litet rasistiskt kräk så ska du inte inbilla dig att dina fördomar är nån sorts sanning!

Bevisa att ett enda flyktingbarn visat sig vara 25-30 år.
Nej alltså inte att dom bara varit 18 - 24 år utan att dom varit 25-30 år!

Seså, eftersom du påstår att det är så "generellt" och att "alla" vet det så måste det ju finnas belägg! Seså fram med beläggen, jag väntar!

Eller ljuger du?
Jaja, det enda du och dina små rasist-kompisar kommer komma med är ju bortförklaringar, ni ljuger ju jämt. Det är ju naturligt för er!
Är man över fucking jävla 18 så är man fullvuxen för in i helvete och ska för in helvetes jävla satan inte behandlas som ett litet förbannat jävla fittbarn och få något jävla medlidande-asyl. Äckliga jävla fittsosse, håll käften!!!
Citera
2011-10-05, 22:11
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chased
Är man över fucking jävla 18 så är man fullvuxen för in i helvete och ska för in helvetes jävla satan inte behandlas som ett litet förbannat jävla fittbarn och få något jävla medlidande-asyl. Äckliga jävla fittsosse, håll käften!!!

Finns för fan hur många exempel som helst! Skit i apskaftet! Han har uppenbarligen bott under en sten i skogen de senaste fem åren.....
Citera
2011-10-05, 22:21
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursäkten i att detta endast handlar om en vilja att harmonisera lagstiftningen med våra nordiska grannländer. Det är inte intellektuellt ohederligt. Eller du menar att det inte bara är en ursäkt utan att det faktiskt finns en stark vilja att harmonisera lagstiftningen här och inget annat som ligger bakom utspelet?
Det finns många saker att vinna på att skärpa lagstiftningen angående åldersbedömningar, och jag anser personligen att vi inte alls behöver luta oss mot vare sig Norge, Danmark eller Finland för att göra detta. Ekonomiskt finns stora besparingar att göra, vilket självklart är ett incitament så gott som något. Nu är det dessutom så att fakta från dessa länder pekar i riktning mot att många ljuger om sin ålder och därmed sin identitet, vilket förstås är alldeles tillräckligt i sig. Den här har jag skrivit om så många gånger att jag inte orkar göra det igen.

I övrigt är det nu mera helt ointressant att diskutera med dig, då det helt uppenbart bara blir mer och mer tramsande, trollande och flambaits.
Citera
2011-10-05, 22:28
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Det finns många saker att vinna på att skärpa lagstiftningen angående åldersbedömningar, och jag anser personligen att vi inte alls behöver luta oss mot vare sig Norge, Danmark eller Finland för att göra detta. Ekonomiskt finns stora besparingar att göra, vilket självklart är ett incitament så gott som något. Nu är det dessutom så att fakta från dessa länder pekar i riktning mot att många ljuger om sin ålder och därmed sin identitet, vilket förstås är alldeles tillräckligt i sig. Den här har jag skrivit om så många gånger att jag inte orkar göra det igen.

I övrigt är det nu mera helt ointressant att diskutera med dig, då det helt uppenbart bara blir mer och mer tramsande, trollande och flambaits.
Men motiveringen är ju att lagen bör harmoniseras. Inte ekonomiska anledningar. Är det verkligen intellektuellt hederligt att säga att man endast vill harmonisera lagen om man egentligen har ett annat motiv?

Att människor som flyr undan krig är beredda att ljuga om sin ålder ser jag inte som konstigt. Det skulle jag också gjort. Människor ljuger varje dag om allt möjligt och även om sin ålder, gör man det på en dejt är det tydligen OK men gör man det för att undkomma krig, hot och förföljelse då är det tydligen helt oacceptabelt

Alla oliktänkande är troll som tramsar och flambaitar eller vad?
Citera
2011-10-05, 22:32
Medlem
Citat:

Personligen tror jag att det är HÖG TID att börja lyfta in lite sunt förnuft i flyktingpolitiken. Som det är nu verkar det vara helt hål i huvudet och med en total avsaknad av sunt förnuft!

Politiker, migrationsverk och massmedia talar om ensamkommande barn! ALLA kommuner som blir berikade ser att det INTE är barn. Så snart en "svensk" blivit gripen misstänkt för terrorism så blir det ett jävla ramaskri i massmedia, ungefär som att svenska folket skulle bry sig om islamistisk terrorist?

Jag måste tyvärr säga att trovärdigheten är just nu NOLL för politiker, migrationsverk, och massmedia!

Jag kräver mina skattepengar tillbaka!
Citera
2011-10-05, 22:38
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Men motiveringen är ju att lagen bör harmoniseras. Inte ekonomiska anledningar. Är det verkligen intellektuellt hederligt att säga att man endast vill harmonisera lagen om man egentligen har ett annat motiv?

Att människor som flyr undan krig är beredda att ljuga om sin ålder ser jag inte som konstigt. Det skulle jag också gjort. Människor ljuger varje dag om allt möjligt och även om sin ålder, gör man det på en dejt är det tydligen OK men gör man det för att undkomma krig, hot och förföljelse då är det tydligen helt oacceptabelt

Jag bekräftar att du erkänner att du gladeligen skulle ljuga om att du också vore ett barn om det passade dig. Men så är du ju också själv en oppertunistisk blatte helt utan skam, helt utan ryggrad!

Det handlar inte om att fly från vad man nu flyr ifrån. Det man man göra i alla fall! Det handlar om att låtsas att man är ett jävla BARN för att komma i åtnjutande av de förstärkta rättigheter och det skydd BARN har i Sverige. Det är ju för fan äckligt och värt allt förakt! De få verkliga barn som sitter i de här boendena, tvingas alltså in i miljöer där dominerande alfa-hannar med skäggväxt och hår på bröstet står för dagordningen!

Jag föreslår att du youtubear in dig på den där glada filmsnutten där NDU knackade på ett hem för de små ensamkommande liven som sextrakasserade ett par pre-teens på Husbybadet, och ville dela ut lite kramdjur och nallar. Stor humor, mitt i eländet!
Citera
2011-10-05, 22:40
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:

Men nu rör det sällan människor som flyr undan krig, eller hur? Rättssäkerheten är den främsta orsaken som nämns, vad har du emot rättssäkerhet?

Om du inte har märkt det så är det även brist på platser, vilket gör att många riktiga asylsökande barn under arton år tvingas sitta och vänta i onödan på transitboenden eftersom platserna i kommunerna är tagna av lycksökande och lögnaktiga åldersbedragare. Varför vill Du att barnen ska lida och vänta i onödan?

Och när riktiga ensamkommande asylsökande ungdomar under 18 år tvingas bo med vuxna ålders- och identitetsbedragare som i kraft av ålder och mognad har alla möjligheter att trycka ner och utnyttjar ungdomarna, då är Du en av människorna bakom detta utnyttjande och missförhållande.

Och när en 14-årig flicka utnyttjas av en 23-åring som hon tror är 15 år, då njuter Orzion. Eller hur?

Och nej, alla oliktänkande är inte troll som tramsar och flamebaitar, och jag brukar göra mitt yttersta för att bemöta folk med intellektuellt hederliga svar. Du är dock totalt intellektuellt ohederlig, vilket gör en debatt med dig meningslös. Du är så verklighetsfrånvänd att det liksom bara blir ett enda "jaha" av det.
Citera
2011-10-05, 22:44
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Men nu rör det sällan människor som flyr undan krig, eller hur? Rättssäkerheten är den främsta orsaken som nämns, vad har du emot rättssäkerhet?

Om du inte har märkt det så är det även brist på platser, vilket gör att många riktiga asylsökande barn under arton år tvingas sitta och vänta i onödan på transitboenden eftersom platserna i kommunerna är tagna av lycksökande och lögnaktiga åldersbedragare. Varför vill Du att barnen ska lida och vänta i onödan?

Och när riktiga ensamkommande asylsökande ungdomar under 18 år tvingas bo med vuxna ålders- och identitetsbedragare som i kraft av ålder och mognad har alla möjligheter att trycka ner och utnyttjar ungdomarna, då är Du en av människorna bakom detta utnyttjande och missförhållande.

Och när en 14-årig flicka utnyttjas av en 23-åring som hon tror är 15 år, då njuter Orzion. Eller hur?

Och nej, alla oliktänkande är inte troll som tramsar och flamebaitar, och jag brukar göra mitt yttersta för att bemöta folk med intellektuellt hederliga svar. Du är dock totalt intellektuellt ohederlig, vilket gör en debatt med dig meningslös. Du är så verklighetsfrånvänd att det liksom bara blir ett enda "jaha" av det.
Till och med rubriken säger det "Billström vill ha enade regler för flyktingbarn". Det står inte att det handlar om rättssäkerhet eller ekonomi. Utan klart och tydligt att det handlar om att harmonisera lagarna med våra nordiska granländer.
Citera
2011-10-05, 22:44
Medlem
Citat:

Håller med.

Jag gissar att det är politiskt bekvämare att hänvisa till andra nordiska länder än att ta upp kampen själv. Efter det DF inte är i regeringsställning längre blir det kanske inte så mycket gnäll - att hänvisa till harmonisering med Danmark i ett tidigare läge hade nog inte gått.
Citera
2011-10-05, 22:47
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Till och med rubriken säger det "Billström vill ha enade regler för flyktingbarn". Det står inte att det handlar om rättssäkerhet eller ekonomi. Utan klart och tydligt att det handlar om att harmonisera lagarna med våra nordiska granländer.
Så allt det andra jag skrev höll du med om? Tackar.

Och sen visste jag inte att det var Billström som satt rubriken...

Citat:
– Vi eftersträvar alltid enhetlighet med våra nordiska grannländer, läget blir mer rättssäkert då. Nu försöker vi få en samlad bild av hur rutinerna fungerar i övriga Norden, säger Tobias Billström.

Han har kontaktat sina kollegor i Danmark, Finland och Norge för att ta reda på vilka rutiner och regelverk som gäller där för åldersbestämning av asylsökande som uppger att de är under 18 år. Först när alla svar har kommit in och sammanställts är Tobias Billström beredd att överväga eventuella förändringar i de svenska rutinerna.

Bakgrunden är att den som söker asyl och är under 18 år betraktas som barn och i extra stort behov av omvårdnad och skydd.
Underförstått: De som bara låtsas vara under arton år är INTE i behov av extra stor omvårdnad och skydd, utan luggar skattebetalarna på pengar genom att utnyttja systemet. De är gökungar, som äter upp maten för de riktiga fågelungarna.
Senast redigerad av Kaiser Chief 2011-10-05 kl. 22:51.
Citera
2011-10-05, 22:52
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Så allt det andra jag skrev höll du med om? Tackar.

Och sen visste jag inte att det var Billström som satt rubriken...
"– Vi eftersträvar alltid enhetlighet med våra nordiska grannländer, läget blir mer rättssäkert då. Nu försöker vi få en samlad bild av hur rutinerna fungerar i övriga Norden, säger Tobias Billström.

Han har kontaktat sina kollegor i Danmark, Finland och Norge för att ta reda på vilka rutiner och regelverk som gäller där för åldersbestämning av asylsökande som uppger att de är under 18 år. Först när alla svar har kommit in och sammanställts är Tobias Billström beredd att överväga eventuella förändringar i de svenska rutinerna."

Sedan har vi ju det gamla vanliga. Svara på alla mina påståenden, frågor och förolämpningar. Gör du inte det är det samma sak som att erkänna att de är sanna.

Vet inte riktigt vad jag ska säga...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in