Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Men motiveringen är ju att lagen bör harmoniseras. Inte ekonomiska anledningar. Är det verkligen intellektuellt hederligt att säga att man endast vill harmonisera lagen om man egentligen har ett annat motiv?
Att människor som flyr undan krig är beredda att ljuga om sin ålder ser jag inte som konstigt. Det skulle jag också gjort. Människor ljuger varje dag om allt möjligt och även om sin ålder, gör man det på en dejt är det tydligen OK men gör man det för att undkomma krig, hot och förföljelse då är det tydligen helt oacceptabelt
Alla oliktänkande är troll som tramsar och flambaitar eller vad?
Men nu rör det sällan människor som flyr undan krig, eller hur? Rättssäkerheten är den främsta orsaken som nämns, vad har du emot rättssäkerhet?
Om du inte har märkt det så är det även brist på platser, vilket gör att många
riktiga asylsökande barn under arton år tvingas sitta och vänta i onödan på transitboenden eftersom platserna i kommunerna är tagna av lycksökande och lögnaktiga åldersbedragare. Varför vill Du att barnen ska lida och vänta i onödan?
Och när riktiga ensamkommande asylsökande ungdomar under 18 år tvingas bo med vuxna ålders- och identitetsbedragare som i kraft av ålder och mognad har alla möjligheter att trycka ner och utnyttjar ungdomarna, då är Du en av människorna bakom detta utnyttjande och missförhållande.
Och när en 14-årig flicka utnyttjas av en 23-åring som hon tror är 15 år, då njuter Orzion. Eller hur?
Och nej, alla oliktänkande är inte troll som tramsar och flamebaitar, och jag brukar göra mitt yttersta för att bemöta folk med intellektuellt hederliga svar. Du är dock totalt intellektuellt ohederlig, vilket gör en debatt med dig meningslös. Du är så verklighetsfrånvänd att det liksom bara blir ett enda "jaha" av det.