2013-10-27, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Jag håller ju med dig, det är därför jag blockerar dessa arbetslösa ryggdunkande individer, för det finns inte en möjlighet att få dessa att ändra sig om du trodde det, och moderatorerna bryr sig inte, dom är ju partiska. Debatten kommer åtminstone att få en liten kvalitetsförbättring om jag inte svarar på deras inlägg, och ännu bättre skulle det bli om alla slutade upp med att mata dessa individer.

Det är uppenbart att dessa har något slags problem som hela dagarna, dag ut och dag in, året runt sitter och förnedrar andra, något slags tillfredsställelse får dom förstår man.

Hör du ttsp, jag undrar vem av oss två det är som är arbetslös.
Jag för min del sköter ett krävande arbete på nästan heltid.
Gör du det?

Nu vet jag ju att du har blockerat mig, men ev får du ändå läsa detta, om inte, så får andra läsa det.

Och det nedsättande sätt du menar att du behandlas på här är ingenting mot hur nedsättande du alltid behandlar dina meddebattörer!

Du skriver att du vill visas respekt, men själv visar du aldrig respekt mot någon som inte tycker som du.
Därför upprepar jag orden som någon skrev, och som du tog så illa upp över: "Respekt är något som man ska göra sig förtjänt av".

Sedan att blockera meningsmotståndarna, det påminner inte så lite om en unge i sandlådan, som envist håller för öronen när någon säger något han inte vill höra. Och du, sådant är inte att visa respekt.
Citera
2013-10-27, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekasnah
Och detta kan ju bero på att de faktiskt uttalade namnet.
Vi kan inte med säkerhet avgöra när man slutade uttala namnet.
I de äldsta fragmenten av Septuagina har man hittat tetragrammet och det bevisar att det är senare som namnet ersätts, vissa menar på 100-200 talet andra menar att det kan ha skett ännu senare eftersom man hittar namnet i översättningar som är från 500 talet e kr.
När Jesus citerade från GT så är det självklart att han använde och uttalade Guds namn.
Det faktum att namnet nämns nästan 7000 gånger säger mycket om namnets vikt och innebörd.
Ni som skriver här och som erkänner att Guds namn är Jahve eller Jehova i GT varför skriver ni inte ut hans namn i era inlägg här? Jag lägger märke att ni skriver Gud, vore det inte mera korrekt att ange Guds namn Jehova eller Jahve?
Ni menar ju er vara så noga med detaljer i allt annat när det gäller bibeln.

Jag har egentligen dragit mig ur debatten för tillfället pga tidsbrist.
Men kan ändå inte låta bli att svara på detta.
Du tror alltså inte att Bibeln, eller åtminstone NT, har bevarats?
Eftersom du menar att Jesus självklart uttalade Namnet.
Fastän det inte står så i någon handskrift. Hur mycket mer kan ha fuskats bort i så fall?

Men det jag främst reagerade på är att du, trots alla förklaringar du här har fått ang Guds namn, eller frånvaron av det, i NT, vilket i åtminstone mina ögon visar att Jesus och Apostlarna inte uttalade namnet, ändå ställer frågan varför vi här inte skriver ut namnet!
Svar: för att Jesus och första tidens kristna inte använde namnet.
Citera
2013-10-27, 13:28
Medlem
Citat:
Tror du verkligen på det själv?

Nej, jag blockerar inte alla som inte håller med mig, jag har ju t.ex. inte blockerat dig och många andra, det borde väl visa varför jag blockerar? Jag blockerar dom som för det mesta håller på med personangrepp, är nedsättande och förnedrar Jehovas vittnen, som inte tillför tillräckligt mycket konstruktivt in i diskussionen.

Även du har en tendens att se ner på mig bara för att jag är ett Jehovas vittne (som dom flesta Svenssons), men det är inte lika illa som hos vissa andra här. Men om du övar dig och tar exempel av dessa, så kanske du så småningom blir lika respektlös och håller på med lika mycket personangrepp (detta inlägg var ett sådant falskt påhopp, det är hemskt att du kan se ner på mig på det sättet, jag har inte sett ner på dig på samma sätt) Då kanske jag kommer att blockera dig, om det är det du vill. Men om du vill få svar från mig som ett Jehovas vittne, så får du visa respekt och sluta med personangreppen.

Om andra Jehovas vittnen väljer att svara och läsa sådana inlägg är upp till dom, men du får inse att det är ont om Jehovas vittnen som svarar på sådana här ställen. Och det har varit många som har börjat svara här, för att sedan försvinna på grund av den hemska nedsättande atmosfären mot Jehovas vittnen.

Jag har länge stått ut med förnedringen, men jag kommer inte att göra det längre, jag är trött på det. Så du och andra bestämmer vart nivån ska vara, ska det handla om Jehovas vittnen som personer, eller ska det handla om sakfrågor. Och vill ni verkligen att Jehovas vittnen svarar här, eller vill ni helst att ni får skriva vad ni vill om Jehovas vittnen utan att någon säger emot?

Att blockera troll (som vissa av dessa personer är) mobbare och smädare är meningen med den här funktionen. Det ger mig lite sinnesfrid och jag behöver inte bli så upprörd över respektlösheten som visas.

Ja, jag håller med dig om att jargongen är rätt rå här på fb och att miljön är ogästvänlig för en givande debatt.

Men jag har faktiskt inte förlompat dig (åtminstone medvetet). Jag har bara tidvis känt mig extremt frustrerad över din besserwisser-attityd (vilket verkar vara ett gemensamt drag hos er JW-anhängare på fb, ni kan och vet bäst). Och därför ofta medvetet hållt mig borta från den här JW-tråden då den absolut inte bidrar med någonting för mig.

Kanske bidrar ni själva med er attityd till om folk är extra fientliga mot er (typ alla religiösa blir fientligt bemötta här på fb, ni är inte unika). Säger inte att det nödvändigtvis är så men bara en tanke.
Citera
2013-10-27, 14:12
Medlem
Jag har tidigare bara antagit att JW är en undergrupp av kristendomen bland många andra. Men börjar nu förstå att JW i grund och botten har rätt många läror som markant skiljer de från mainstream-kristendomen.

Rätt intressant. Finns det någon JW här som kan berätta om det som mainstream-kristendomen och JW har gemensamt? Och var de skiljer sig åt?
Citera
2013-10-27, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Detta förvirrade inlägg...ska det vara ett svar på Jv:s ologiska läror om den här s.k stridsfrågan som jag tar upp? Du får nog slipa på din debatt-teknik en del...

Finns väl egentligen ingen anledning att debattera någonting med dig, du följer ju tråden maniskt.
Citera
2013-10-27, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Jag har egentligen dragit mig ur debatten för tillfället pga tidsbrist.
Men kan ändå inte låta bli att svara på detta.
Du tror alltså inte att Bibeln, eller åtminstone NT, har bevarats?
Eftersom du menar att Jesus självklart uttalade Namnet.
Fastän det inte står så i någon handskrift. Hur mycket mer kan ha fuskats bort i så fall?

Men det jag främst reagerade på är att du, trots alla förklaringar du här har fått ang Guds namn, eller frånvaron av det, i NT, vilket i åtminstone mina ögon visar att Jesus och Apostlarna inte uttalade namnet, ändå ställer frågan varför vi här inte skriver ut namnet!
Svar: för att Jesus och första tidens kristna inte använde namnet.

Efter att ha läst många av dina inlägg, är det så att du inte gillar JV?
Citera
2013-10-27, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nomorone
Efter att ha läst många av dina inlägg, är det så att du inte gillar JV?

Ingen helt lätt fråga att svara på. Jag känner många trevliga JV som jag tycker om.
Däremot tycker jag inte om JVs Organisation, pga det jag vet om denna organisation.
Citera
2013-10-27, 16:31
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ja du har rätt, jag har svarat fiffiniffi tillräckligt nu med några avslutande kommentarer om hans person, så att jag inte kan bli anklagad för att inte kunna svara för mig och springa med svansen mellan bena.

Jag hade varit mer nöjd om du hade presenterat argument som inte var rent nonsens och slutat säga emot dig själv hela tiden.

Citat:
En anklagelse som Jehovas vittnen ofta får när man inser att samtalen är fruktlösa och slutar att svara.

Ja, VAAAAR kan folk ha fått den uppfattningen ifrån?

Citat:
det kommer jag även att göra med fiffiniffi nu, då blir du nog nöjd?

Inte det minsta nöjd...men inte heller det minsta förvånad med tanke på hur värdelösa argument du presenterat på sistone.

Citat:
Dessa personer har bara agendan att propagera för deras syn, utan att ens försöka ta till sig hur andra tänker.

Nej, men om någon presenterat ett ihåligt nonsens-argument så kommer jag påpeka det.

Citat:
Och det är dom som först kastar ur sig förolämpningar, från första inlägget, och när man påpekar det så får man ytterligare anklagelser om offerkofta och annat. Vad man än säger så kommer personangreppen.

Men lilla älsklingen då...
Citera
2013-10-27, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nomorone
Finns väl egentligen ingen anledning att debattera någonting med dig, du följer ju tråden maniskt.

Du debatterar inte...du skriver bara meningslösa oneliners utan innehåll med Jv-propaganda! Googla på ordet debatt så fattar du...
Citera
2013-10-27, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMikkelson
Ja, jag håller med dig om att jargongen är rätt rå här på fb och att miljön är ogästvänlig för en givande debatt.

Men jag har faktiskt inte förlompat dig (åtminstone medvetet). Jag har bara tidvis känt mig extremt frustrerad över din besserwisser-attityd (vilket verkar vara ett gemensamt drag hos er JW-anhängare på fb, ni kan och vet bäst). Och därför ofta medvetet hållt mig borta från den här JW-tråden då den absolut inte bidrar med någonting för mig.

Kanske bidrar ni själva med er attityd till om folk är extra fientliga mot er (typ alla religiösa blir fientligt bemötta här på fb, ni är inte unika). Säger inte att det nödvändigtvis är så men bara en tanke.

Jodå Jv anser att dem kan och vet bäst! Inte ens när man citerar tokigheter från deras egna alster vill man erkänna sina misstag...en besserwisser-sekt som styrs med järnhand från sektledningen i Brooklyn.
Citera
2013-10-27, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mankers
Inlägg som detta är just vad jag menar, vetenskap är a och o även i mina ögon, men det blir så uppenbart att det är tangentbordsfäktning i ren frustration där dolkstöten drivs in när chansen ges, det ser ju så löjligt ut.
En riktig pajastråd har det blivit

Jag menar inte att debatt ska undvikas, jag ifrågasatte bara hur det debatteras i tråden, det känns som en grupp arbetslösa individer som jagar ryggdunkningar.

Tyvärr, så är dina inlägg de värsta pajasinläggen hittills! Det här är en tråd där Jv:s oärlighet lyfts fram och har inget med ryggdunkande och dolkstötar att göra! Vi debatterar mot hjärntvättade sektmedlemmar som vägrar inse att deras ledning för dem bakom ljuset!

Och eftersom jag är egen företagare så kan jag ibland ta mig tid att motsäga propagandan som Jv här på tråden försöker prångla ut! Skulle tro att jag nog jobbar betydligt mer än du...men hojta till om du jobbar mer än 50-60 timmar i veckan och tar två veckors semester!
Citera
2013-10-27, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Du debatterar inte...du skriver bara meningslösa oneliners utan innehåll med Jv-propaganda! Googla på ordet debatt så fattar du...

Jag läser vad folk skriver istället, och ställer frågor, så jag behöver inte debattera,
och skriver inte att folk är hjärntvättade för att jag ej har samma åsikt som dom.
Senast redigerad av Nomorone 2013-10-27 kl. 17:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in