2013-10-27, 01:24
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Som sagt verkar du inte har förstått ett enda dugg,

Du kanske skulle testa att sluta skriva nonsens?

Testa t ex att sluta skriva:
"Fri vilja finns för att jag känner att den finns och vill att den finns"
"Homosexualitet är en störning för om alla älgar var homosexuella skulle alla älgar dö ut"
"Ondskan finns för att vi har fri vilja, men efter domedagen så finns fria viljan kvar trots att ondskan inte längre finns"

Citat:
cirkelargumenten finns bara i ditt eget huvud

Nej, på näthinnan hos alla som läser ditt nonsens.

Citat:
eftersom du inte lyssnar och inte tar till dig vad jag säger.

Så om någon påpekar att du skriver nonsens så ligger felet per automatik hos dem och inte hos dig? Arrogans, sa Bull.

Citat:
Du antar en massa saker om min syn på saker och ting som inte stämmer, som verkar göra dig förvirrad.

Tror snarare att du blir frustrerad när jag inte köper ditt nonsens rakt av.

Citat:
Flera gånger har jag fått rätta till dina förutfattade meningar, men det verkar inte bita.

Du menar som jag har fått rätta till ditt nonsens utan att det biter?

Citat:
Och det blir inte bättre av att du inte kan föreställa dig något annat än att alla människor styrs av yttre påverkan, att människor inte skulle ha en fri vilja, ja då finns det inte ens en chans att du skulle kunna förstå.

Jag väntar fortfarande på att du ska bemöta argumentet och backa upp din egen syn med något annat än dina åsikter och känslomässiga förhoppningar. Det börjar bli väldigt tydligt att du inte är kapabel till det. Det är på grund av detta som dina påhitt betraktas som nonsens.

Citat:
Jag tror problemet är att du kan inte hålla en längre hypotetisk tankegång i ditt huvud, det är det första man bör kunna behärska för att kunna ta till sig nya tankegångar och föreställningar, vilket är viktigt i t.ex. vetenskapliga sammanhang, där nya teorier presenteras.

Att du ens tar ordet vetenskap i din mun är ett hån.

Citat:
Dina oneliners pekar på detta, du hackar bara sönder så att du aldrig får en helhetsbild av hur den andra ser på saker och ting.

Så om jag slutar påpeka alla dina enskilda nonsenspåståenden så kommer på något mystiskt sätt en enhetlig helhetsbild utan nonsens framträda?
Citera
2013-10-27, 01:38
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Det här är ett typexempel på vad jag delvis menar. Du antar att jag tror på en själ som är separerad från en människa,

Nej det gjorde jag inte. Jag har inte en jävla aning om vad du menar, frågar man 10 religiösa får man 10 olika svar vad själ betyder. Det var mitt sätt att påpeka att du inte har fog för att likställa själ med "medvetandet, personen". Själ är ett ord som kommer laddat med alla möjliga olika egenskaper (varav många ifs faktiskt pratar om nån form av fristående medvetande). Vill du prata om "medvetande", skriv "medvetande". Ska du blanda in själ så ska det finnas fog för det.

Citat:
du läser inte ordentligt vad jag skriver.

Tack detsamma.

Citat:
Jag skriver tydligt att ordet "själ" är felaktigt att använda i detta sammanhanget. Men jag använde ordet för att du skulle förstå vad jag menar med: "vad är medvetandet, personen".

Ursäkta mig, men det är väldigt tydligt vad du menat med "medvetandet, personen". "Själ" däremot är nog det mest luddiga ord man kan tänka sig.

Citat:
Det går inte att diskutera med personer som så slarvigt läser vad man skriver på grund av förutfattade meningar och att man är snabb på att döma.

Tack detsamma.

Citat:
Jag tror inte jag har läst en enda gång i dina inlägg att du har frågat vad jag menar, och försökt sätta dig in i vad jag menar på ett seriöst sätt. Du har bara intresse av att döma och fördöma allt jag skriver. Tråkigt.

Oväntat att offerkoftan åkte på när det började gå lite trögt för dig. Vet du vad jag tycker är tråkigt? Att du inte klarade av att resonera kring fri vilja och homosexualitet annat än på den pinsamt låga nivå du gjorde. Jag är fortfarande förvånad, den där biten får du fan jobba på och återkomma med, för den där rappakaljan du presenterade duger inte på långa vägar.

"Vill du inte att dina barn ska säga 'jag älskar dig' av fri vilja?" jesustapdancingchrist vad fånigt.
Citera
2013-10-27, 01:38
Medlem
Känns inte denna tråd lite OT sedan ett bra tag?
Känns som att det är Bogomil, Benny hedning, tsp och fiffiniffi som sitter med fingret klistrat på F5 tangenten hela dagarna för att få tillfälle till att kasta ur sig några tjuriga förolämpningar om hur korkad den andre är.
Citera
2013-10-27, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mankers

Det är nog helt enligt moderatorernas önskemål. Man vill samla alla samtal så fort det handlar om Jehovas vittnen här, oavsett om det handlar om "Jehovas Vittnen, varför så impopulära?" eller inte.

Det kan man se i den här tråden:
https://www.flashback.org/t2244619

Där tzj säger:

"Huruvida Jehovas Vittnen skulle bete sig på ett visst sätt kan diskuteras i tråden här: https://www.flashback.org/t1706716"

Citat:
Känns som att det är Bogomil, Benny hedning, tsp och fiffiniffi som sitter med fingret klistrat på F5 tangenten hela dagarna för att få tillfälle till att kasta ur sig några tjuriga förolämpningar om hur korkad den andre är.

Ja du har rätt, jag har svarat fiffiniffi tillräckligt nu med några avslutande kommentarer om hans person, så att jag inte kan bli anklagad för att inte kunna svara för mig och springa med svansen mellan bena. En anklagelse som Jehovas vittnen ofta får när man inser att samtalen är fruktlösa och slutar att svara.

Jag har tidigare svarat på liknande sätt Bogomil, Benny hedning och andra, men jag har slutat svara dom och blockerat dom, det kommer jag även att göra med fiffiniffi nu, då blir du nog nöjd? Dessa personer har bara agendan att propagera för deras syn, utan att ens försöka ta till sig hur andra tänker. Och det är dom som först kastar ur sig förolämpningar, från första inlägget, och när man påpekar det så får man ytterligare anklagelser om offerkofta och annat. Vad man än säger så kommer personangreppen.
Citera
2013-10-27, 09:46
Medlem
Citat:

Så du anser att vetenskap är korkad? Det är nämnligen den vi försvarar mot vidskepligheten som grasserar här på forumet. Och eftersom du inte har en aning om hur det är att ha Jv i släkten som splittrar så ska du inte yttra dig om något du inte har en aning om!
Citera
2013-10-27, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nomorone
När stridsfrågan är avgjord kommer ej sjukdomar, åldrande och död att finnas mer.
Och inga massa jävlar och demoner, iallafall inte på 1000 år.

Detta förvirrade inlägg...ska det vara ett svar på Jv:s ologiska läror om den här s.k stridsfrågan som jag tar upp? Du får nog slipa på din debatt-teknik en del...
Citera
2013-10-27, 09:51
Medlem
Citat:
Det är nog helt enligt moderatorernas önskemål. Man vill samla alla samtal så fort det handlar om Jehovas vittnen här, oavsett om det handlar om "Jehovas Vittnen, varför så impopulära?" eller inte.

Där tzj säger:

"Huruvida Jehovas Vittnen skulle bete sig på ett visst sätt kan diskuteras i tråden här: https://www.flashback.org/t1706716"

Ja du har rätt, jag har svarat fiffiniffi tillräckligt nu med några avslutande kommentarer om hans person, så att jag inte kan bli anklagad för att inte kunna svara för mig och springa med svansen mellan bena. En anklagelse som Jehovas vittnen ofta får när man inser att samtalen är fruktlösa och slutar att svara.

Jag har tidigare svarat på liknande sätt Bogomil, Benny hedning och andra, men jag har slutat svara dom och blockerat dom, det kommer jag även att göra med fiffiniffi nu, då blir du nog nöjd? Dessa personer har bara agendan att propagera för deras syn, utan att ens försöka ta till sig hur andra tänker. Och det är dom som först kastar ur sig förolämpningar, från första inlägget, och när man påpekar det så får man ytterligare anklagelser om offerkofta och annat. Vad man än säger så kommer personangreppen.

Argumenten tryter tydligen...din position är ju omöjlig att försvara så du kanske skulle ta och fundera på om Jv verkligen har sanningen?
Citera
2013-10-27, 10:04
Medlem
Citat:

Där tzj säger:

Ja, du kan nog blockera alla som inte håller med dig. Blir förmodligen enklare för dig att endast argumentera med dem som inte ifrågasätter.
Citera
2013-10-27, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Så du anser att vetenskap är korkad? Det är nämnligen den vi försvarar mot vidskepligheten som grasserar här på forumet. Och eftersom du inte har en aning om hur det är att ha Jv i släkten som splittrar så ska du inte yttra dig om något du inte har en aning om!

Citat:
Ursprungligen postat av HerrMikkelson
Ja, du kan nog blockera alla som inte håller med dig. Blir förmodligen enklare för dig att endast argumentera med dem som inte ifrågasätter.

Inlägg som detta är just vad jag menar, vetenskap är a och o även i mina ögon, men det blir så uppenbart att det är tangentbordsfäktning i ren frustration där dolkstöten drivs in när chansen ges, det ser ju så löjligt ut.
En riktig pajastråd har det blivit

Citat:
Jag har tidigare svarat på liknande sätt Bogomil, Benny hedning och andra, men jag har slutat svara dom och blockerat dom, det kommer jag även att göra med fiffiniffi nu, då blir du nog nöjd?.

Jag menar inte att debatt ska undvikas, jag ifrågasatte bara hur det debatteras i tråden, det känns som en grupp arbetslösa individer som jagar ryggdunkningar.
Senast redigerad av Mankers 2013-10-27 kl. 11:00.
Citera
2013-10-27, 11:07
Medlem
Citat:
Inlägg som detta är just vad jag menar, vetenskap är a och o även i mina ögon, men det blir så uppenbart att det är tangentbordsfäktning i ren frustration där dolkstöten drivs in när chansen ges, det ser ju så löjligt ut.
En riktig pajastråd har det blivit

Jag menar inte att debatt ska undvikas, jag ifrågasatte bara hur det debatteras i tråden, det känns som en grupp arbetslösa individer som jagar ryggdunkningar.

Ja, alltså den här tråden är ju bara för jobbig.
Citera
2013-10-27, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMikkelson

Tror du verkligen på det själv?

Nej, jag blockerar inte alla som inte håller med mig, jag har ju t.ex. inte blockerat dig och många andra, det borde väl visa varför jag blockerar? Jag blockerar dom som för det mesta håller på med personangrepp, är nedsättande och förnedrar Jehovas vittnen, som inte tillför tillräckligt mycket konstruktivt in i diskussionen.

Även du har en tendens att se ner på mig bara för att jag är ett Jehovas vittne (som dom flesta Svenssons), men det är inte lika illa som hos vissa andra här. Men om du övar dig och tar exempel av dessa, så kanske du så småningom blir lika respektlös och håller på med lika mycket personangrepp (detta inlägg var ett sådant falskt påhopp, det är hemskt att du kan se ner på mig på det sättet, jag har inte sett ner på dig på samma sätt) Då kanske jag kommer att blockera dig, om det är det du vill. Men om du vill få svar från mig som ett Jehovas vittne, så får du visa respekt och sluta med personangreppen.

Om andra Jehovas vittnen väljer att svara och läsa sådana inlägg är upp till dom, men du får inse att det är ont om Jehovas vittnen som svarar på sådana här ställen. Och det har varit många som har börjat svara här, för att sedan försvinna på grund av den hemska nedsättande atmosfären mot Jehovas vittnen.

Jag har länge stått ut med förnedringen, men jag kommer inte att göra det längre, jag är trött på det. Så du och andra bestämmer vart nivån ska vara, ska det handla om Jehovas vittnen som personer, eller ska det handla om sakfrågor. Och vill ni verkligen att Jehovas vittnen svarar här, eller vill ni helst att ni får skriva vad ni vill om Jehovas vittnen utan att någon säger emot?

Att blockera troll (som vissa av dessa personer är) mobbare och smädare är meningen med den här funktionen. Det ger mig lite sinnesfrid och jag behöver inte bli så upprörd över respektlösheten som visas.
Citera
2013-10-27, 11:30
Medlem
Citat:

Jag håller ju med dig, det är därför jag blockerar dessa arbetslösa ryggdunkande individer, för det finns inte en möjlighet att få dessa att ändra sig om du trodde det, och moderatorerna bryr sig inte, dom är ju partiska. Debatten kommer åtminstone att få en liten kvalitetsförbättring om jag inte svarar på deras inlägg, och ännu bättre skulle det bli om alla slutade upp med att mata dessa individer.

Det är uppenbart att dessa har något slags problem som hela dagarna, dag ut och dag in, året runt sitter och förnedrar andra, något slags tillfredsställelse får dom förstår man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in