Citat:
Ursprungligen postat av
unoosw
nej ABE har bara "hookat" med ett annat crew som skriver ´S. om du har mer information från dina spaningar dela gärna är mycket intresserad!
Ok jag säger mer när jag har mer på fötterna, är inte så ofta i de avkrokarna. ABE, BST, BZT, verkar vara vita killar eftersom deras klotter förekommer i mer väletablerade delar av Stockholm.
Jag undrar vad LOK har för sig som klotterar i samma område. Jag tycker LOK är lite mer imponerande då denne skriver med stora blockbokstäver som är välfyllda med färg lite här och där samt återkommande fast saneringsfirmorna tar bort allt på en gång i princip. Som sagt att man orkar.
Jag gillar som sagt graffiti och jag börjar undra om det är just det här, som gör att graffiti inte bli en etablerad konstform, just för att man ser så halvtaskiga exemplar hela tiden och det uppfattas som ren vandalism. Det hade varit häftigt om LOK hade gjort några riktiga snygga saker som man kunde ha en tavla på väggen splittad i 5 delar eller något sådant. Då hade riktiga konstnärer för credz på riktigt och fått pengar dessutom.