2013-10-26, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alaskapolloc
Banksy är i farten igen. Hans verk blir vandaliserat inom en timme av en klottrare och fastighetsägarna skaffar vakt dygnet runt.

http://www.nydailynews.com/new-york/banksy-fans-restore-williamsburg-geishas-tussle-tagger-article-1.1488985

Bara jag som finner detta sjukt pinsamt? För Bansky dvs...
Citera
2013-10-26, 12:43
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Bara jag som finner detta sjukt pinsamt? För Bansky dvs...
Ja, ungefär som om valfri notorisk sthlmslirare skulle bli ekonomiskt oberoende, börja sätta upp egna reklamskyltar som h*n målade på, och anlita CSG för att vakta dessa!
Visst man fattar ju att de som eventuellt betalt för ett av Banksy's konstverk vill ha de ifred, men hela grejen med vakter för att hålla en graffitimålning intakt känns lite komplex.
Senast redigerad av Mx_1337 2013-10-26 kl. 12:45.
Citera
2013-10-26, 21:18
Medlem
Skriver ABE även ABE´S? Jag såg lite klotter ute på vischan idag (Huddinge)?
Citera
2013-10-26, 21:21
Medlem
unoosws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av decieversyndrome
Skriver ABE även ABE´S? Jag såg lite klotter ute på vischan idag (Huddinge)?
nej ABE har bara "hookat" med ett annat crew som skriver ´S. om du har mer information från dina spaningar dela gärna är mycket intresserad!
Citera
2013-10-26, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unoosw
nej ABE har bara "hookat" med ett annat crew som skriver ´S. om du har mer information från dina spaningar dela gärna är mycket intresserad!

Ok jag säger mer när jag har mer på fötterna, är inte så ofta i de avkrokarna. ABE, BST, BZT, verkar vara vita killar eftersom deras klotter förekommer i mer väletablerade delar av Stockholm.

Jag undrar vad LOK har för sig som klotterar i samma område. Jag tycker LOK är lite mer imponerande då denne skriver med stora blockbokstäver som är välfyllda med färg lite här och där samt återkommande fast saneringsfirmorna tar bort allt på en gång i princip. Som sagt att man orkar.

Jag gillar som sagt graffiti och jag börjar undra om det är just det här, som gör att graffiti inte bli en etablerad konstform, just för att man ser så halvtaskiga exemplar hela tiden och det uppfattas som ren vandalism. Det hade varit häftigt om LOK hade gjort några riktiga snygga saker som man kunde ha en tavla på väggen splittad i 5 delar eller något sådant. Då hade riktiga konstnärer för credz på riktigt och fått pengar dessutom.
Citera
2013-10-26, 23:44
Medlem
Kastaflaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av decieversyndrome
Ok jag säger mer när jag har mer på fötterna, är inte så ofta i de avkrokarna. ABE, BST, BZT, verkar vara vita killar eftersom deras klotter förekommer i mer väletablerade delar av Stockholm.

Jag undrar vad LOK har för sig som klotterar i samma område. Jag tycker LOK är lite mer imponerande då denne skriver med stora blockbokstäver som är välfyllda med färg lite här och där samt återkommande fast saneringsfirmorna tar bort allt på en gång i princip. Som sagt att man orkar.

Jag gillar som sagt graffiti och jag börjar undra om det är just det här, som gör att graffiti inte bli en etablerad konstform, just för att man ser så halvtaskiga exemplar hela tiden och det uppfattas som ren vandalism. Det hade varit häftigt om LOK hade gjort några riktiga snygga saker som man kunde ha en tavla på väggen splittad i 5 delar eller något sådant. Då hade riktiga konstnärer för credz på riktigt och fått pengar dessutom.

Vad snackar du om? Graffiti ÄR en etablerad konstform? Det finns ju för fan över hela världen och utövas utav hur många olika personer som helst? Sen att du säger att ABE och BST skulle vara vita killar p.g.a. att de lirar i "väletablerade" delar av Stockholm är ju också skrattretande.
Citera
2013-10-27, 02:33
Medlem
BST har nog bombat i varje ort i hela Sthlm..
Citera
2013-10-27, 11:50
Bannlyst
Lend och Fher, det är inte samma person, eller? Clas och Oslo är ju samma.
Citera
2013-10-27, 12:02
Medlem
graffdatshits avatar
All crew, Kör dem fortfarande?
Citera
2013-10-27, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casualer
Lend och Fher, det är inte samma person, eller? Clas och Oslo är ju samma.

Folk byter oftast tags för att de har torskat, inte ska du göra polisarbete offentligt?
Senast redigerad av pogba 2013-10-27 kl. 12:38.
Citera
2013-10-27, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
All crew, Kör dem fortfarande?
Ja.
Citera
2013-10-27, 13:20
Medlem
graffdatshits avatar
Citat: