2013-10-25, 15:09
Medlem
Vad tror ni den här snubben har för storlek på tröjan? http://d18wt1cx5xv09o.cloudfront.net/client/nittygritty/dynamic/images/4811_9b3a0c631e-full.jpg

Är 185 lång och jävligt tanig, brukar köra på medium men tänkte testa en large.
Citera
2013-10-25, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SCM1910
Lättast är att bara kolla måtten och inte bry sig om det heter M/L/XL
Sweaten var 1cm större än stickade så borde vara lugnt. Många långa svenskar kör ju på korta SI som sitter tight. Jag hatar för korta tröjor, så får ta om de inte sitter supertight. Är drygt 190cm 80kg. Är nästan så jag funderade på xxl i stickad SI.

Anledningen till att jag frågade från början var för på haberdash (svensk sida) sida står det ungefär (small italian sizes) på stickade SI och (true to size) på sweats. De kanske har fel då eller någon annan typ av sweats.
Citera
2013-10-25, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
Tror du blandar ihop märket med något annat. Hur som helst är varken Sergio Tacchini, Ellesse eller Fila italienskt idag. Dom tre fd italienska giganterna har sedan länge dessutom blivit lagom överkörda av Adidas och Nike inom tennisen. Där allt började för alla tre.

Edit: ST är kinesiskt, Ellesse är UK och Fila är sydkoreanskt.
Ja men som ja förstått de ägs dessa märken av andra företag i dessa länderna. Kläderna designas fortfarande i sina hemländer väl?

Citat:
Ursprungligen postat av D1990
Gå upp en storlek i Tacchini! Jag har normalt M/L i svenska kläder (hm typ) och har en tracksuit i L från ST men önskar att jag köpt XL

Nu kommer jag med storleksfråga: Ska ha XL i stickade SI. Beställde precis den blå pocket sweatshirt från cc.dk i XL. Nu blev jag orolig över att den är för stor för har läst at sweatshirts storlekar kan skillja sig från stickade SI beroende på var de är tillverkade. Bör jag vara orolig? Vill att den sitter rätt tight.
jA E VAnligtvis M så då borde ja gå upp till L alltså. Dock har ja inget emot att de sitter tight så länge de inte ser för smått ut.

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
ST har väl inte varit italienskt sen 70-talet?

Men ja, storlekarna är små, ungefär som Fila.

Vilka hemsidor kan man beställa dessa ställ? Ja antar ja ska satsa PÅ L och köper från http://www.casualclothing.dk/shop/sergio-tacchini-track-37544p.html
Senast redigerad av Mansory 2013-10-25 kl. 20:11.
Citera
2013-10-26, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Vilka hemsidor kan man beställa dessa ställ? Ja antar ja ska satsa PÅ L och köper från http://www.casualclothing.dk/shop/sergio-tacchini-track-37544p.html

www.80scasualclassics.co.uk har väldigt mycket.
Citera
2013-10-26, 13:07
Medlem
Elvis avatar
Måste tipsa om Blend, visst kanske inte det klockrena casualmärket som exempelvis Fred Perry men det är bra priser och en del kläder liknar casualmodet.

Citera
2013-10-26, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobish
www.80scasualclassics.co.uk har väldigt mycket.

Ja ser det, är det en pålitlig sida?
Någon som beställt där ifrån till sverige?
Citera
2013-10-26, 17:18
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ja ser det, är det en pålitlig sida?
Någon som beställt där ifrån till sverige?
Ja, alla är pålitligt, tar typ 48 timmar att få sakerna från den sidan, riktigt snabba.
Citera
2013-10-26, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ja, alla är pålitligt, tar typ 48 timmar att få sakerna från den sidan, riktigt snabba.

bra skit ju. Men har du handlat från http://www.casualclothing.dk/?
Citera
2013-10-26, 19:04
Medlem
Citat:
bra skit ju. Men har du handlat från http://www.casualclothing.dk/?

Casualclothing är väldigt pålitliga
Citera
2013-10-26, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobish
Casualclothing är väldigt pålitliga

Får väl slå två flugor i en smäll då. E dock lite nojjig över storlekarna på tracksuiten från sergio.
Citera
2013-10-27, 11:00
Medlem
Någon som kommit över någon inside om NemeNs släpp nästa vecka?

Min känsla är att det bara kommer några jackor nu. Dels för att det postas en del smakprov inför SS14 med flera olika färger på t-shirts, jackor och pikéer. Men inget nu inför AW13. Personligen är jag mest intresserad av sweats, pikéer och t-shirts, för det är det jag letar lite efter just nu. Men det är väl bara bra om inget kommer nu, så man får samla lite kosing. Men vi får väl se...
Citera
2013-10-27, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
Någon som kommit över någon inside om NemeNs släpp nästa vecka?

Min känsla är att det bara kommer några jackor nu. Dels för att det postas en del smakprov inför SS14 med flera olika färger på t-shirts, jackor och pikéer. Men inget nu inför AW13. Personligen är jag mest intresserad av sweats, pikéer och t-shirts, för det är det jag letar lite efter just nu. Men det är väl bara bra om inget kommer nu, så man får samla lite kosing. Men vi får väl se...

släpps alltid pikeer, tröjor och t-shirts samt jackor. förvänta dig inget annat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in