2013-10-24, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suxess
Tackar! Skulle du kunna nämna säg 5-10st som du använder dig av?

Svenska sidor med SI
Nitty Gritty
Tres Bien
The terrace
Johnells
Per Ljung
Haberdash

Andra sidor med SI
Officiella sidan: Stone Island
Danmark: Casual Clothing
UK: Oipolloi
UK: Van Mildert
UK: END

Jag har inte använt mig av alla sidorna men jag besöker dom titt som tätt och hittar jag något av intresse (SI eller ej) så skulle jag beställa. Anser samtliga vara tillförlitliga sidor.

Det finns många många fler sidor med SI och annan casual, men dessa är dom jag har i "min lista". Har inget behov av fler sidor.
Citera
2013-10-24, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
Svenska sidor med SI
Nitty Gritty
Tres Bien
The terrace
Johnells
Per Ljung
Haberdash

Andra sidor med SI
Officiella sidan: Stone Island
Danmark: Casual Clothing
UK: Oipolloi
UK: Van Mildert
UK: END

Jag har inte använt mig av alla sidorna men jag besöker dom titt som tätt och hittar jag något av intresse (SI eller ej) så skulle jag beställa. Anser samtliga vara tillförlitliga sidor.

Det finns många många fler sidor med SI och annan casual, men dessa är dom jag har i "min lista". Har inget behov av fler sidor.

Citat:
Ursprungligen postat av SLR-08
Casualclothing.dk, Cruisefashion.co.uk, OiPolloi.com, thecasualfactory.com, BB clothing, vanmildert.com m.m

Tack så jättemycket!
Citera
2013-10-24, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suxess
Mycket inlägg nu känner jag, skitsamma. Ska köpa ett par nya jeans igen. Förra gången blev det Edwin ed55. Denna gång ska jag köpa ett par APC jeans då det är många här som rekommenderar dem starkt.
http://www.nittygrittystore.com/men/trousers/new-standard
http://www.nittygrittystore.com/men/trousers/jeans-petit-standard
Vilka bör man köra på? Är lång och smal bör tilläggas, typ 29/30 i midjan. Vill att dom ska sitta snyggt till sneakers och inte vara för pösiga.

Jag beställde Petit new standard men dom var alldeles för små. Satt som korvskinn på mig och jag är ändå jävligt tunn. Åkte förbi Stockholm och bytte till ett par New standard. Tycker dom sitter rätt bra för min stil.

Värt att tillägga är att man kan behöva gå ner en storlek typ. Jag har storlek 30 på dom men kanske 31-32 på dom flesta andra byxorna.
Citera
2013-10-24, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillamore
Jag beställde Petit new standard men dom var alldeles för små. Satt som korvskinn på mig och jag är ändå jävligt tunn. Åkte förbi Stockholm och bytte till ett par New standard. Tycker dom sitter rätt bra för min stil.

Värt att tillägga är att man kan behöva gå ner en storlek typ. Jag har storlek 30 på dom men kanske 31-32 på dom flesta andra byxorna.

Alright.. Fan sitter här helt klyven, inte en aning om vilka jag ska satsa på... Lutar faktiskt åt Petit standard just nu
Citera
2013-10-24, 22:33
Medlem
Vilken Adidas Originals modell skulle ni säga är den svalaste, temperaturmässigt alltså?
Jag tänker Dragon och racer, baserat på utseendet.
Citera
2013-10-25, 01:36
Medlem
Sergio TacchiniHur är deras storlekar? E sugen på en tracksuit är medium. Men med tanke på att Sergio är Italienskt å undrar ja om deras storlekar kan spöka lite?
Citera
2013-10-25, 01:51
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Sergio TacchiniHur är deras storlekar? E sugen på en tracksuit är medium. Men med tanke på att Sergio är Italienskt å undrar ja om deras storlekar kan spöka lite?
ST har väl inte varit italienskt sen 70-talet?

Men ja, storlekarna är små, ungefär som Fila.
Citera
2013-10-25, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
ST har väl inte varit italienskt sen 70-talet?

Tror du blandar ihop märket med något annat. Hur som helst är varken Sergio Tacchini, Ellesse eller Fila italienskt idag. Dom tre fd italienska giganterna har sedan länge dessutom blivit lagom överkörda av Adidas och Nike inom tennisen. Där allt började för alla tre.

Edit: ST är kinesiskt, Ellesse är UK och Fila är sydkoreanskt.
Senast redigerad av ssl 2013-10-25 kl. 02:23.
Citera
2013-10-25, 02:25
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
Tror du blandar ihop märket med något annat. Hur som helst är varken Sergio Tacchini, Ellesse eller Fila italienskt idag. Dom tre fd italienska giganterna har sedan länge dessutom blivit lagom överkörda av Adidas och Nike inom tennisen. Där allt började för alla tre.

Edit: ST är kinesiskt, Ellesse är UK och Fila är sydkoreanskt.
Njae, de var väl Italienska en gång i tiden men har blivit asiatiska sen dess
Citera
2013-10-25, 11:00
Medlem
Gå upp en storlek i Tacchini! Jag har normalt M/L i svenska kläder (hm typ) och har en tracksuit i L från ST men önskar att jag köpt XL

Nu kommer jag med storleksfråga: Ska ha XL i stickade SI. Beställde precis den blå pocket sweatshirt från cc.dk i XL. Nu blev jag orolig över att den är för stor för har läst at sweatshirts storlekar kan skillja sig från stickade SI beroende på var de är tillverkade. Bör jag vara orolig? Vill att den sitter rätt tight.
Citera
2013-10-25, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D1990
Gå upp en storlek i Tacchini! Jag har normalt M/L i svenska kläder (hm typ) och har en tracksuit i L från ST men önskar att jag köpt XL

Nu kommer jag med storleksfråga: Ska ha XL i stickade SI. Beställde precis den blå pocket sweatshirt från cc.dk i XL. Nu blev jag orolig över att den är för stor för har läst at sweatshirts storlekar kan skillja sig från stickade SI beroende på var de är tillverkade. Bör jag vara orolig? Vill att den sitter rätt tight.

Lättast är att bara kolla måtten och inte bry sig om det heter M/L/XL
Citera
2013-10-25, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D1990

Jag har normalt sett L på mina kläder, medium på den jag har på mig nu, men jag har XL på båda mina tröjor från SI. Den ena är stickad och made in Italy, den andra är en halfzip gjord i något annat land jag inte kommer ihåg just nu. Tror XL blir bra för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in