Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-10-27, 00:02
  #12433
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Men då måste ju du trivas i dagens Sverige; några mer vilt främmande etniciteter är svårt att tänka sig.
Tvärtom igen, jag ser gärna att Sverige blir nationalistiskt.
Citat:
I så fall krävs fortfarande svaret av dig vad det innebär att vara en nationalist.
Nationalist är man om man utgår ifrån etnicitet, som t.ex SvP. Det vill säga man tror och vill att bara etniskt likartade folkgrupper kan leva tillsammans för att kunna bygga ett fungerade samhälle och att mångetnicitet är dömt att misslyckas.
Citera
2013-10-27, 00:05
  #12434
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
För övrigt undrar jag vad du menar med att nazism grundar sig på nationalism? Jag trodde i min enfald att nazism grundar sig på ras; vad pratar du om egentligen?
Ja, men det bygger också på att närbesläktade raser ska leva tillsammans och således blir det nationalism. Vill man att raser sa blandas eller leva sida vid sida så är man knappast nationalist och troligen heller inte nazist.
Citera
2013-10-27, 00:23
  #12435
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Ja, men det bygger också på att närbesläktade raser lever tillsammans och således blir det nationalism. Vill man att raser sa blandas eller leva sida vid sida så är man knappast nationalist och troligen heller inte nazist.

Men vi kan väl tänka oss närbesläktade icke europeiska raser, som ska lever sida vid sida, också kan känna nationalism? När det gäller nazismen, så hoppas att jag ska bli den avgörande faktorn, som ska övertyga dig. Bara jag är den mest förtroendegivande faktorn, som du kan förlita dig på. Jag vill bara härda dig och be dig sluta lyssna på företrädare för Sverigedemokraterna. Det är numera slut med kompromisserna och bara hårdheten återstår. Svik mig och Svp inte nu...
__________________
Senast redigerad av JedemDerSeine 2013-10-27 kl. 00:25.
Citera
2013-10-27, 00:25
  #12436
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
För övrigt undrar jag om du verkligen menar att SvP egentligen är nazistiskt? Jag har sett flera företrädare som ansett att de inte är nazister. Jag tror att du är ute på djupt vatten; jag vill gärna har mer bevis för att Svp är nazistiskt. Jag misstror dig...

SvP är ett etniskt nationalistiskt parti. Nationalsocialismen a la tysk modell är en av ideologierna inom det etniskt nationalistiska spektrumet. Självklart finns det medlemmar inom SvP som är nationalsocialister det är ingen hemlighet men det är inget krav för medlemskap. Alla etniskt medvetna nationalister är välkomna så länge man delar partiets tio grundläggande punkter oavsett vad man väljer att kalla sig själv
Citera
2013-10-27, 00:31
  #12437
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Men vi kan väl tänka oss närbesläktade icke europeiska raser, som ska lever sida vid sida, också kan känna nationalism?
Självklart, det är ju helt naturligt och vanligt förekommande. Det är väl mest vita folkgrupper som blivit indoktrinerade med att nationalism och etnisk samhörighet är något onaturligt och dåligt.
Citat:
När det gäller nazismen, så hoppas att jag ska bli den avgörande faktorn, som ska övertyga dig. Bara jag är den mest förtroendegivande faktorn, som du kan förlita dig på. Jag vill bara härda dig och be dig sluta lyssna på företrädare för Sverigedemokraterna. Det är numera slut med kompromisserna och bara hårdheten återstår. Svik mig och Svp inte nu...
Nu har jag ingen större koll på nazism men om vi tänker NSDAP så är väl SvP mer "hårdare" och konsekventa när det gäller det etniska så som jag förstått det, så tror inte man behöver oroa sig att de ska bana iväg som det gjorde för Sverigedemokraterna.
Citera
2013-10-27, 00:36
  #12438
Bannlyst
Det här var lite småkul: https://twitter.com/JacobssonStefan/status/394217513606979584/photo/1/large?utm_source=fb&utm_medium=fb&utm_campaign=Jac obssonStefan&utm_content=394217513606979584

En 17-årig Stefan Jacobsson på sommarläger hos Junge Nationaliste (NPD).
Citera
2013-10-27, 00:42
  #12439
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Faktum är att jag gärna önskar se fler aktioner av denna typ och själv blev lite sugen på att sätta upp liknande plakat.

Skulle du verkligen vilja ha det på ditt samvete? Gärningsmannen hänvisar till plakatet Straybullet har skrivit. Det är ju ganska så långsökt att tro att nåt mord, våldtäkt, misshandel, etc skulle inträffa på grund av ett sånt medelande, men man vet ju aldrig.
Citera
2013-10-27, 00:56
  #12440
Medlem
"1, Sverige skall även i framtiden vara svenskt: Endast människor som tillhör det västerländska genetiska och kulturella arvet, där de etniska svenskarna ingår, skall kunna vara svenska medborgare."

Kan jag få ett förtydligande av vad detta innebär i praktiken.

Ett exempel: En etnisk svensk som är ihop med en icke-vit och har ett barn. Skickas barnet och icke-vita personen ut eller förlorar de endast medborgarskap?

Har man en gräns där man är nöjd (2% icke-vita tillexempel) eller kommer man jaga tills varenda icke-vit är borta?

Känner mig inte alls tillsfredställd av sidans program då åtgärder för detta är helt uteblivet.
Citera
2013-10-27, 01:07
  #12441
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Skulle du verkligen vilja ha det på ditt samvete? Gärningsmannen hänvisar till plakatet Straybullet har skrivit. Det är ju ganska så långsökt att tro att nåt mord, våldtäkt, misshandel, etc skulle inträffa på grund av ett sånt medelande, men man vet ju aldrig.
Så kan man ju inte resonera, då kan man ju inte ägna sig åt någon aktivism alls som riktar sig mot våra främlingar med syfte att få dem att känna sig ovälkomna här.

Citat:
Ursprungligen postat av Balansen
"1, Sverige skall även i framtiden vara svenskt: Endast människor som tillhör det västerländska genetiska och kulturella arvet, där de etniska svenskarna ingår, skall kunna vara svenska medborgare."

Kan jag få ett förtydligande av vad detta innebär i praktiken.

Ett exempel: En etnisk svensk som är ihop med en icke-vit och har ett barn. Skickas barnet och icke-vita personen ut eller förlorar de endast medborgarskap?

Har man en gräns där man är nöjd (2% icke-vita tillexempel) eller kommer man jaga tills varenda icke-vit är borta?

Känner mig inte alls tillsfredställd av sidans program då åtgärder för detta är helt uteblivet.
Här finns partiets migrationspolitiska program, det i dagsläget största dokumentet partiet tagit fram i frågan: https://www.svenskarnasparti.se/2013/09/07/svenskarnas-parti-lanserar-migrationspolitiskt-program/

Människor som inte har medborgarskap i Sverige, även om de fråntagits dessa, kan ju också utan problem skickas tillbaka till sina hemländer eller respektive närområden. Däremot kan vi ju inte repatriera människor om vi inte först drar tillbaka deras medborgarskap.

Grundtanken är att Sverige ska bli svenskt och vitt igen och att alla icke-vita därför måste ut ur landet, på ett eller annat sätt. Med äldre skötsamma främlingar som levt här lejonparten av sina liv har man valt en human lösning - dessa får helt enkelt leva kvar tills de dör ut av sig själva.

Övriga ska repatrieras helt enkelt - rubbet. Det är åtminstone vad man får utgå från och det som bör förmedlas, sedan är det ju klart att enskilda främlingar kan få vara kvar i landet om det bedöms som att deras närvaro gynnar svenskarna och Sverige. Om de besitter nyckelkompetenser av olika slag och så vidare.

Personligen är jag också beredd att ge främlingar som kämpat för den nationalistiska oppositionen någon slags utmärkelse som kan liknas vid den som Kanada delar ut till diverse PK-muppar som "hedersmedborgare". Jag tror det skulle vara en ganska bra och sympatisk grej faktiskt, att främlingar som är så offervilliga och hjältelika att de aktivt och engagerat stödjer kampen för ett svenskt Sverige också hyllas som de osjälviska hjältar de faktiskt är. Hitler hade något liknande tror jag.
Citera
2013-10-27, 01:10
  #12442
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Så kan man ju inte resonera, då kan man ju inte ägna sig åt någon aktivism alls som riktar sig mot våra främlingar med syfte att få dem att känna sig ovälkomna här.


Då kan ju folk tolka det som att du tycker det är okej med fallna oskyldiga offer på egna sidan. Och nej, är inte ute efter att provocera dig.

men jag förstår hur du menar.
Citera
2013-10-27, 01:15
  #12443
Medlem
Bassan1703s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Det här var lite småkul: https://twitter.com/JacobssonStefan/status/394217513606979584/photo/1/large?utm_source=fb&utm_medium=fb&utm_campaign=Jac obssonStefan&utm_content=394217513606979584

En 17-årig Stefan Jacobsson på sommarläger hos Junge Nationaliste (NPD).

För övrigt tycker jag Stefan Jacobsson är väldigt lik Rudolf Hess.
Citera
2013-10-27, 01:17
  #12444
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Då kan ju folk tolka det som att du tycker det är okej med fallna oskyldiga offer på egna sidan. Och nej, är inte ute efter att provocera dig.

men jag förstår hur du menar.
Från och med nu, om Aftonbladet kallar SD för ett främlingsfientligt parti, kommer jag att gå ut och misshandla en invandrare, kan Aftonbladet leva med det? Hör du inte hur efterblivet det låter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in