Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-10-01, 16:40
  #11833
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Nej. Svenskarnas parti har inte "tagit avstånd" från Svenska motståndsrörelsen eller någon annan nationalistisk organisation som arbetar för svenskarnas överlevnad och bevarande. Det finns det heller ingen anledning att göra.

Stefan har mig veterligen heller aldrig "tagit avstånd" från sin tid i Svenska motståndsrörelsen utan har tvärtom alltid varit öppen med sitt mångåriga engagemang.
Precis som jag trodde alltså, en massa skitsnack helt enkelt. Man kan dock fråga sig varför de påstod detta? Det enda jag kan komma på är att de försöka skapa splittring bland nationalister, någon med en annan teori?
Citera
2013-10-01, 16:55
  #11834
Medlem
vhaftresfhvcvbses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Precis som jag trodde alltså, en massa skitsnack helt enkelt. Man kan dock fråga sig varför de påstod detta? Det enda jag kan komma på är att de försöka skapa splittring bland nationalister, någon med en annan teori?
Det är mer troligt att de är idioter helt enkelt.
Citera
2013-10-01, 16:56
  #11835
Medlem
QMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Jag antar att du inte är seriös med det sistnämnda

Inte direkt. Det var ju fler felaktigheter i den texten som de tog bort. Det skrev om jag förstod det rätt att Nationell.nu och Nordisk Ungdom var samma sak också. Snacka om att dessa researchers har lagt ner mycket tid. Det är verkligen alltid så med vänsterfittor samt journalister (samma sak oftast) som gör "research", direkt hittar man ett så uppenbart fel att man kan avfärda hela researchen som skit.
Citera
2013-10-01, 16:59
  #11836
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Precis som jag trodde alltså, en massa skitsnack helt enkelt. Man kan dock fråga sig varför de påstod detta? Det enda jag kan komma på är att de försöka skapa splittring bland nationalister, någon med en annan teori?
De har väl ett egenintresse av att misstolka, uppförstora eller helt enkelt ljuga ihop påstådda konflikter mellan nationalister. Men maila för all del och fråga dem var de får sina uppgifter ifrån.

När skulle detta avståndstagande ägt rum, i vilket sammanhang osv. Om avståndstagandet skulle vara ett hemligt, odokumenterat sådant som man inte kan belägga utan som man istället fått från "hemliga källor" så är det ju inte mycket till avståndstagande menar jag.
Citera
2013-10-01, 19:50
  #11837
Medlem
Luckmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QM
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/753795-natet-ar-nazisternas-basta-verktyg

[...]

Går in på sidan. Det första jag ser är att de har varit inne på min deviantArt-sida och stulit från Nationell Ungdom-bakgrunden som j.. jag menar.. någon med samma namn som jag.. gjort.

Det är alltså så illa ställt med Nyheter24 att de måste stjäla från slumpmässiga sidor på internet för att knyppla ihop saker och ting.
__________________
Senast redigerad av Luckmann 2013-10-01 kl. 20:14.
Citera
2013-10-02, 22:49
  #11838
Medlem
Saturnuspojkens avatar
5,931 people like Svenskarnas parti (SvP). På Facebook.

Nytt rekord?

Börjar Svenskarna äntligen krypa ut ur sina garderober månne?

Citera
2013-10-03, 00:35
  #11839
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luckmann
Går in på sidan. Det första jag ser är att de har varit inne på min deviantArt-sida och stulit från Nationell Ungdom-bakgrunden som j.. jag menar.. någon med samma namn som jag.. gjort.

Det är alltså så illa ställt med Nyheter24 att de måste stjäla från slumpmässiga sidor på internet för att knyppla ihop saker och ting.
Haha, de verkar ha läst ditt inlägg och bytt ut bilden. Vilka pinsamma pajasar.

Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
5,931 people like Svenskarnas parti (SvP). På Facebook.

Nytt rekord?

Börjar Svenskarna äntligen krypa ut ur sina garderober månne?

Facebook är ju ingen indikator på så mycket, mer än att partiet har blivit större där och syns mer. Ökningar är ju alltid kul. Men jo, det kommande året blir spännande, minst sagt.
__________________
Senast redigerad av Straybullet 2013-10-03 kl. 00:38.
Citera
2013-10-03, 13:09
  #11840
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Precis som jag trodde alltså, en massa skitsnack helt enkelt. Man kan dock fråga sig varför de påstod detta? Det enda jag kan komma på är att de försöka skapa splittring bland nationalister, någon med en annan teori?

Det är samma sak som de gjorde på SD. Det funkade iom att de "tvingade" SD att ta avstånd senare. De släpper in er och samtidigt som de framställer nån som mjukare än de egentligen är, på så sätt blir det mer "fruktansvärt" när "sanningen kommer fram", när de "äntligen visar sitt riktiga ansikte". Att de minsann "har vetat om sanningen hela tiden.

__________________
Senast redigerad av Bananrepublikan 2013-10-03 kl. 13:16.
Citera
2013-10-03, 15:08
  #11841
Medlem
mrphonks avatar
Uteslutning av medlem

https://www.svenskarnasparti.se/2013/10/03/uteslutning-av-medlem-2/

Citat:
Det har kommit till partistyrelsens kännedom att en medlem i Halmstad brutit mot partiets stadgar genom uttalanden som är oförenliga med medlemskap i Svenskarnas parti.

Personen hade inga förtroendeuppdrag i partiet och blev nyligen medlem i partiet. Han utesluts med omedelbar verkan och har förbjudits delta på några som helst aktiviteter som partiet anordnar.

/Partistyrelsen
Citera
2013-10-03, 15:16
  #11842
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Uteslutning av medlem

https://www.svenskarnasparti.se/2013/10/03/uteslutning-av-medlem-2/

Härligt. Skönt att RF sköter ert researcharbete åt er, hade varit värre om sånt här kom fram senare i tiden.
Citera
2013-10-03, 15:25
  #11843
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlltidGorilla
Härligt. Skönt att RF sköter ert researcharbete åt er, hade varit värre om sånt här kom fram senare i tiden.

Ja, det är ju bara tacka och ta emot. Nu hade det säkert kommit fram ändå, men det är ju bra att det kom fram innan personen kommit in i partiet mer.
Citera
2013-10-03, 16:18
  #11844
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Uteslutning av medlem

https://www.svenskarnasparti.se/2013/10/03/uteslutning-av-medlem-2/
Nödvändigt och snabbt agerande av partistyrelsen som återigen visar att man tar sitt arbete på största allvar. Precis som vad gäller andra organisationer med öppet medlemskap så går det inte att i förväg kolla upp vem som ansluter sig. Därför är det också så viktigt att man agerar lika snabbt och effektivt som ni har gjort nu när det visar sig att skadliga och förkastliga individer sökt sig till partiet.

Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Varför söker sig såna personer in till era kretsar?
Är det på den nivån, du vill lägga det, verkligen?
Varför tyr sig barnamördare, våldtäktsmän och kidnappare till den socialistiska rörelsen?
http://www.friatider.se/vansterpartiets-riksdagskandidat-domd-for-flera-valdtakter
https://www.realisten.se/2012/04/15/kidnappare-aktiv-inom-rattvisepartiet-socialisterna/
https://www.realisten.se/2004/06/02/daniel-kihl-fick-vantat-straff/

Varför den uteslutna medlemmen sökte sig till SvP får du väl fråga honom om, det är nog han som bäst kan svara på det. Förmodligen höll han med Svenskarnas parti om dess kärnfrågor och tyckte att vi hade den bästa politiken, vilket ju är fullt logiskt. Det är ingenting konstigt att även vidriga och moraliskt förkastliga individer vill ha ett svenskt Sverige. Att du vill ha ett svenskt Sverige gör dig nödvändigtvis inte till en sund och bra människa, något den här medlemmen tydligt visar.

Själv har jag aldrig träffat den nu uteslutna medlemmen och som jag förstår har han bara varit medlem en väldigt kort tid. Men det förändrar inte att jag känner mig mycket arg och upprörd över att en sådan person har tecknat medlemskap i partiet och jag är nog inte ensam om det.
__________________
Senast redigerad av Straybullet 2013-10-03 kl. 16:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in