2013-10-26, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unleash82
Ok, smaken är som baken.

Har inte sett eller hört någon som tycker pyrazolam i terapeutiska doser är sederande.

Skit samma

Önskar dig en bra dag käre Mandic

Håller med det du skrev tidigare om att 8 pyra är lite väl mkt. Tog 3st dicla istället och somnade fint på det.

Har du kört alprazolam förresten? Jag tar det dagligen men tycker fan pyra i rätt dos känns snarlikt xanor.. Som en light version.
Citera
2013-10-26, 16:55
Medlem
bdbdbdbds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byltet
Hej! Beställde 500 pyrazolam strax efter midnatt när lönen kommit in

Nu fick jag ett mail där det stod så här:

Hejsan kära kunder hos CS! Ni som har beställt pyrazolam kommer denna gång att inte att få det skickat hem i brevlådan. Men i stället.. Vi kommer erstätta era Pyrazolam som ni beställt med Diclazepam! Vi på CS ber hemskt så mycket om ursäkt över detta! Vi väntar in nytt lager av Pyrazolam, därför sker just detta.

Frågan är ju om jag kommer få 500 st dom är ju dyrare menar jag... nån som vet ngt orkar inte maila å fråga dom

mvh

Dåligt, hade beställt nu annars.

Diclazepam är sockerpiller för mig, de gula däremot fungerade långt över förväntan.
Citera
2013-10-26, 18:11
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B4ne
Håller med det du skrev tidigare om att 8 pyra är lite väl mkt. Tog 3st dicla istället och somnade fint på det.

Har du kört alprazolam förresten? Jag tar det dagligen men tycker fan pyra i rätt dos känns snarlikt xanor.. Som en light version.

Tjenare! Jo då, jag har ätit massor. Främst ksalol men en hel del svenska upjohn och stavar med.

Mest har jag använt alpran för att flöddra på eller dämpa Eventuell CS-at, hanterar pyrazolamen på ett helt annat sätt så kan egentligen inte jämföra dem fullt ut. Det var dessutom längesedan jag käkade alpra sist. Över 2 år sedan när jag var mer väck allmänt.

Pyra är pyra för mig och inget annat, alpra är alpra. Men likheterna är slående i många avseenden det håller jag med om.

Pyrazolam, En jävligt bra light version av alprazolam isåfall, även om jag personligen tycker att dem ångestdämpande och sociala egenskaperna är allt annat än light.

Pyran är liksom inte lika flummig och fördummande som alprazolam, mer klar och det uppskattas verkligen. Sen tycker jag effekten slår in snabbare!

Känner mig mer normal på pyran. Pratar och skämtar lite väl mycket ibland kanske men det är bara positivt för min del
Senast redigerad av unleash82 2013-10-26 kl. 18:27.
Citera
2013-10-26, 18:22
Medlem
unleash82s avatar
Något som förvånar mig är att bensodiazepinernas gudfader Leo Henryk Sternbach som utvecklade pyrazolam åt Hoffman-la roche aldrig gick vidare med pyrazolam för att slutligen lansera produkten.

Pyrazolam är ju en helt otroligt bra substans.

Var den för bra i roches ögon? Inte tillräckligt beroendeframkallande?

Den sparkar ta mig fan skiten ur dem flesta andra bensodiazepiner för min del. Fungerar suveränt mot social fobi, ångest och panikångest som jag personligen tampas med.

Dessutom snabbare påslag än alprazolam.

Jag har aldrig mått så här bra på någon annan benso samtidigt som jag känt mig 100% normal.

Alltså varken trött, för avslappnad eller såsig i hjärnan på något sätt. Snarare tvärtom. Fylls upp av ett lugn inifrån och jag känner mig lika levande som jag gjorde i yngre dagar.

Självmedicinerar med både pyrazolam och kbt, det går framåt!

Missbrukspotential och riskerna med det finns så klart men inte lika stark som på andra bensodiazepiner för min del

Varför lanserades den aldrig?! Vad är haken eller anledningen liksom? Förstår faktiskt inte det.

Mvh
Citera
2013-10-26, 18:33
Medlem
Citat:
Tjenare! Jo då, jag har ätit massor. Främst ksalol men en hel del svenska upjohn och stavar med.

Mest har jag använt alpran för att flöddra på eller dämpa Eventuell CS-at, hanterar pyrazolamen på ett helt annat sätt så kan egentligen inte jämföra dem fullt ut. Det var dessutom längesedan jag käkade alpra sist. Över 2 år sedan när jag var mer väck allmänt.

Pyra är pyra för mig och inget annat, alpra är alpra. Men likheterna är slående i många avseenden det håller jag med om.

Pyrazolam, En jävligt bra light version av alprazolam isåfall, även om jag personligen tycker att dem ångestdämpande och sociala egenskaperna är allt annat än light.

Pyran är liksom inte lika flummig och fördummande som alprazolam, mer klar och det uppskattas verkligen. Sen tycker jag effekten slår in snabbare!

Känner mig mer normal på pyran. Pratar och skämtar lite väl mycket ibland kanske men det är bara positivt för min del

Jag blir inte lika trött av pyra som på alprazolam.

Den största skillnaden är väl att pyra inte sitter i lika länge? Har för mig att det sitter i typ 4-5 timmar.
Citera
2013-10-26, 18:58
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B4ne
Jag blir inte lika trött av pyra som på alprazolam.

Den största skillnaden är väl att pyra inte sitter i lika länge? Har för mig att det sitter i typ 4-5 timmar.

Pyrazolam har faktiskt längre halveringstidän alprazolam. och för mig håller dem mycket längre än 4-5 timmar faktiskt. en dos på 1-2 mg vid 11-12 innan jag ger mig ut har jag nytta av enda in på sena kvällen

mvh
Citera
2013-10-26, 18:59
Medlem
Citat:
Pyrazolam har faktiskt längre halveringstidän alprazolam. och för mig håller dem mycket längre än 4-5 timmar faktiskt. en dos på 1-2 mg vid 11-12 innan jag ger mig ut har jag nytta av enda in på sena kvällen

mvh

Hmm. Har du handlat från CS? Jag tycker effekten avtar ganska rejält efter 5 timmar. Kan iofs vara inbillning.
Citera
2013-10-26, 19:15
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.Lille
Första gången jag provade benzo satte jag i mig fem st pyra. Ångest och oro (i vilken liten mån de nu än fanns) försvann och jag kände mig väldigt tillfreds med tillvaron. Kände mig ganska mysig också. Provade att sätta i mig en folköl till det och efter den var all känsla av av att vara tillfreds med allt och all mysighet som bortblåsta, istället blev jag trött som en gris. Däckade ganska tvärt ett par timmar innan jag brukar gå och lägga mig i vanliga fall.

För mig funkade de sövande tillsammans med den där folkölen.

For what it's worth....

Mvh
Det fungerar om man tar hög dos och/eller blandar med alkohol. Men det är ingen bra idé. Jag har själv använt dem som nödlösning när jag inte hade något bättre, men jag fick väldigt hög tolerans väldigt snabbt av att göra så.
Citera
2013-10-26, 19:27
Medlem
unleash82s avatar
Yes kört gula från asken men mestadels från cs, tog 1 mg idag vid 11 tiden, hade med mig 1,5 mg i fickan innan vi begav oss hemifrån. Just in case tog jag 0,5 mg vid 17 tiden idag men det var inte alls nödvändigt.

Kom precis hem och vi har varit ute och sprungit i affärer hela dagen, storhandlat, solat och ätit ute.

Hela dagen har flytit på så jävla bra, jag har varit supersocial och skämtat/pratat med massor av medmänniskor. Välte en hel stapel med toalettrullepaket på ica och jag rodnade inte ens. Skrattade åt det och plockade upp alla paket igen, ca 12-15 st 18 pack!

Jag lämnade kvar 1 paket på golvet bara för o jävlas lite.

vanligtvis hade jag typ dött av denna händelse.

Jag har lätt effekt 9-10 timmar i varje fall.

Tar jag pyra riktigt tidigt typ 06-07 kan jag känna av en rätt redig dipp på sen eftermiddag/tidig kväll men tar jag pyran vid 10-12 klarar jag mig hela dagen typ.
Senast redigerad av unleash82 2013-10-26 kl. 19:43.
Citera
2013-10-26, 21:58
Medlem
bdbdbdbds avatar
Fungerade långt över förväntan för mig, kan gå med på alpra light, inget sömnmedel för mig men perfekt styrka för att ta bort social fobi, utan att nån märker det.

Kört ganska höga doser iof. men aldrig spårar ur.
Citera
2013-10-26, 23:27
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Något som förvånar mig är att bensodiazepinernas gudfader Leo Henryk Sternbach som utvecklade pyrazolam åt Hoffman-la roche aldrig gick vidare med pyrazolam för att slutligen lansera produkten.

Pyrazolam är ju en helt otroligt bra substans.

Var den för bra i roches ögon? Inte tillräckligt beroendeframkallande?

Den sparkar ta mig fan skiten ur dem flesta andra bensodiazepiner för min del. Fungerar suveränt mot social fobi, ångest och panikångest som jag personligen tampas med.

Dessutom snabbare påslag än alprazolam.

Jag har aldrig mått så här bra på någon annan benso samtidigt som jag känt mig 100% normal.

Alltså varken trött, för avslappnad eller såsig i hjärnan på något sätt. Snarare tvärtom. Fylls upp av ett lugn inifrån och jag känner mig lika levande som jag gjorde i yngre dagar.

Självmedicinerar med både pyrazolam och kbt, det går framåt!

Missbrukspotential och riskerna med det finns så klart men inte lika stark som på andra bensodiazepiner för min del

Varför lanserades den aldrig?! Vad är haken eller anledningen liksom? Förstår faktiskt inte det.

Mvh

Kan inte annat än att hålla med.
Jag ser potentialen i pyrazolam med den selektiva ångestdämpningen och undrar samma sak, varför gick den inte vidare?
Kan den ha några farliga biverkningar som vi ej vet om?
Eller är den som du sa inte tillräckligt beroendeframkallande?
Citera
2013-10-27, 03:34
Medlem
Hur kommer de sig att denna omtyckta bennyn inte är klassad?
Den verkar inte vara på gång att bli de heller?

Isåfall ska jag köpa på mig ett jävla lager
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in