2013-10-25, 20:55
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crankmine
så jävla skumt antingen är det nåt fel på batchen jag fått eller är det jävligt olika i kvalitet
skojjar inte har ätit pyra dagligen i 3 mån och dessa blir jag helt wasted av

Kanske fått den andra "varianten" av pyrazolam som nämns på Wikipedia eller tvärtom?!

Den med fenylgrupp istället för den pyredingrupp som pyrazolam ska ha.

Wasted, ok men fungerar dem bra i övrigt?

Mvh
Citera
2013-10-25, 21:00
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unleash82
Det är du som är korkad som köper pyrazolam för sömnens skull utan att först kolla vad pyrazolam har för egenskaper
Fast för många fungerar Pyrazolam till sömnen. Själv tycker jag det är en ganska kass benso.
Citera
2013-10-25, 23:06
Medlem
Någon som vet ungefär hur länge det sitter i pisset? Ska på DP nästa eller veckan efter på provtagning för körkortet.
Citera
2013-10-25, 23:18
Medlem
Crankmines avatar
Citat:
Kanske fått den andra "varianten" av pyrazolam som nämns på Wikipedia eller tvärtom?!

Den med fenylgrupp istället för den pyredingrupp som pyrazolam ska ha.

Wasted, ok men fungerar dem bra i övrigt?

Mvh
ja men det verkar vara längre onset på dom här, verkar inte på 10 minuter som jag är van vid
med pyrazolam dessa blir jag bäng på de andra blev man ju pigg och glad på
visst de här är helt ok behöver bara lära mig dom och gå in mig på dom så blir det nog
barnkalas
Citera
2013-10-25, 23:49
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Fast för många fungerar Pyrazolam till sömnen. Själv tycker jag det är en ganska kass benso.

Smaken är ju som baken, men man får dra i sig en alltför stor dos för att man ska bli trött av dem och somna in fint på, därmed skjuter toleransen i höjden fort som satan.

Faktan finns ju trots allt ute om
Affiniteten till gabareceptorerna.

Den är som sagts många gånger tidigare väldigt selektiv och huvudsakligen ångestdämpande.

It is most selective for the α2 and α3 receptor subtypes[5] which means it causes less ataxia and sedation when taken at therapeutic doses.

En liknelse: zolpidem (stilnoct) binder väldigt selektivt till a1 receptorn och är väldigt hypnotisk på terapeutiska doser 5-10 mg. Den har också muskelavslappnande, och antikonvulsiva egenskaper men dem påvisas först efter 100 mg.

As a muscle relaxant and anticonvulsant, the drug's effects are not evident until dosages 10 and 20 times those required for sedation, respectively, are reached.[7] For that reason, zolpidem has never been approved for either muscle relaxation or seizure prevention. Such drastically increased doses are also more inclined to induce one or more of the drug's adverse side effects, including hallucinations and amnesia.

Hade pyrazolam varit en legitim medicin hade den aldrig någonsin skrivits till någon som insomningstablett.

Det skulle vara lika skevt som att zolpidem hade skrivits ut till någon för att få en muskelavslappnande effekt eller för att förhindra/stoppa ett epilepsianfall.

Att ta pyrazolam för att bli gött trött och sova är lika dumt som att ta 100 mg zolpidem för att bli muskelavslappnad.

Pyrazolam är en grymt jävla bra bensodiazepin om det är just ångest, oro, sociala fobier, torgskräck och panikattacker man brottas med.

Har man sömnproblem bör man inte köpa pyrazolam för att behandla dem.

Mvh
Senast redigerad av unleash82 2013-10-26 kl. 00:20.
Citera
2013-10-26, 04:24
Medlem
Den.Lilles avatar
Citat:
Har man sömnproblem bör man inte köpa pyrazolam för att behandla dem.
Första gången jag provade benzo satte jag i mig fem st pyra. Ångest och oro (i vilken liten mån de nu än fanns) försvann och jag kände mig väldigt tillfreds med tillvaron. Kände mig ganska mysig också. Provade att sätta i mig en folköl till det och efter den var all känsla av av att vara tillfreds med allt och all mysighet som bortblåsta, istället blev jag trött som en gris. Däckade ganska tvärt ett par timmar innan jag brukar gå och lägga mig i vanliga fall.

För mig funkade de sövande tillsammans med den där folkölen.

For what it's worth....

Mvh
Citera
2013-10-26, 04:32
Medlem
För mig fungerar pyra bra att sova på. Tar man 8st motsvarar väl det typ 2mg xanor har jag för mig? Iaf jag sov gott
Citera
2013-10-26, 08:19
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B4ne
För mig fungerar pyra bra att sova på. Tar man 8st motsvarar väl det typ 2mg xanor har jag för mig? Iaf jag sov gott

Hehe jo, jag har aldrig sagt att det inte fungerar att sova gott på pyra

Det jag menar är dosen för att bli sederad är för hög för att det ska vara värt det, du skriver ju sjäv "tar man 8 st" så somnar man gott på dem.

Absolut, men tycker du inte att det är en lite väl saftigt att ploppa i dig 8 pix för att somna gott?

Doserat mot ångest är räcker det ju med 1-4 st.

Det kommer ju påverka toleransen avsevärt om du ska ta dem för att sova och blir dessutom dyrt i längden.

Mvh
Citera
2013-10-26, 08:24
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Hehe jo, jag har aldrig sagt att det inte fungerar att sova gott på pyra

Det jag menar är dosen för att bli sederad är för hög för att det ska vara värt det, du skriver ju sjäv "tar man 8 st" så somnar man gott på dem.

Absolut, men tycker du inte att det är en lite väl saftigt att ploppa i dig 8 pix för att somna gott?

Doserat mot ångest är räcker det ju med 1-4 st.

Det kommer ju påverka toleransen avsevärt om du ska ta dem för att sova och blir dessutom dyrt i längden.

Mvh
Men han äter Xanor och Iktorivil dagligen också läste jag i en annan tråd. Många skriver att 2-3 stycken räcker för att somna gott, om man inte har någon vidare tolerans. Jag tycker själv inte att de är så bra till sömnen dock.
Citera
2013-10-26, 08:28
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Men han äter Xanor och Iktorivil dagligen också läste jag i en annan tråd. Många skriver att 2-3 stycken räcker för att somna gott, om man inte har någon vidare tolerans. Jag tycker själv inte att de är så bra till sömnen dock.

Klart man somnar gott om man somnar fri från ångest och oro

Menar att pyran inte är ett bra första handsval om man vill bli sederad.

Xanor, pyra och ikto dagligen?! Dags o trappa ned?

Mvh
Senast redigerad av unleash82 2013-10-26 kl. 08:42.
Citera
2013-10-26, 09:11
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Klart man somnar gott om man somnar fri från ångest och oro

Menar att pyran inte är ett bra första handsval om man vill bli sederad.

Xanor, pyra och ikto dagligen?! Dags o trappa ned?

Mvh
Men ja, jag tycker inte heller Pyrazolam är så sederande och ett ganska dåligt alternativ till sömnen, dock tycker en del inte det, som redan påpekats.
Citera
2013-10-26, 10:06
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Men ja, jag tycker inte heller Pyrazolam är så sederande och ett ganska dåligt alternativ till sömnen, dock tycker en del inte det, som redan påpekats.

Ok, smaken är som baken.

Har inte sett eller hört någon som tycker pyrazolam i terapeutiska doser är sederande.

Skit samma

Önskar dig en bra dag käre Mandic
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in