2013-10-26, 08:51
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dislike
Var i kväll och handlade folköl i byn där jag bor. I kön före mig står en man med Aftonbladet i handen, han ser nöjd ut. I kön bakom mig står en ung man med kortklippt lugg, han har skor på sig...

Jag gillar ditt inlägg, det var som ett kåseri, men kan du förklara det fetstilta ovan? Nog fasen är väl det normalt att folk, oavsett politisk hemvist, har skor på sig i butiker (och utomhus etc) där du bor.
Citera
2013-10-26, 08:51
Medlem
YuliaUkrs avatar
Att någon köper, betalar för s.k. kvällstidningar i dag är häpnadsväckande. Vanans makt måste vara stor, du kan se på nätet gratis om det behövs, det mesta gammalmedia är vinklat och bedrövligt. Effektivast är att helt glömma bort dom, köp inte hänvisa inte, o.s.v. så får dom då sotdöden i frid.

https://www.flashback.org/sp45844845

.
Citera
2013-10-26, 09:20
Medlem
Det visar ju bara på att alla grupper i samhället är emot galenskaperna - dvs att Sverige bedriver Europas mest extrema och förödande massinvandringspolitik. Varje person som skänker pengar till avpixlat är för demokrati och mot censur och propaganda. Detta borde ses som någonting gott i ett demokratiskt land, men propagandamedia vill skuldbelägga alla som inte ägnar sig åt massinvandringspropagandan och de förespråkar censur och metoder som hör hemma i diktaturer. Inse istället att invandringskritik är normalt - ej radikalt. Sverige är extremt i Europa med sin extrema massinvandringsagenda, resten av Europa går i motsatt riktning. Det går inte lura folket hur länge som helst, svenskarna börjar så smått nu vakna upp från sitt naiva tillstånd...

Kan bara tillägga att jag läser aldrig tex Metro eller köper svenska tidningar (Aftonbladet är värst, men jag köper inga alls), för vem vill ha vinklad ensidig massinvandringspropadanda serverad?! Inte jag, för jag tar bara del av alternativa medier som beskriver verkligheten såsom den är. Därför är jag också långt mkt kunnigare än de naiva svenskarna som inte kan någonting kring invandringen eftersom allt mörklagts under årtionden o de har inte haft förmågan att se igenom propgandamedias rapportering, vilket naivt o tragiskt i sig.
Senast redigerad av JohnBoy 2013-10-26 kl. 09:25.
Citera
2013-10-26, 09:42
Medlem
bergochdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
Varför avslöjar dom inte regeringens anonyma sponsorer oxå?
Så man får se sambandet mellan stora statliga privatiseringar och inbetalda mutbidrag.
Tack för det! Det var det första jag tänkte på när jag kom in i denna tråd. De lägger mer krut på att gräva om en privat webbsidas sponsorer än om regeringens sponsorer. Nu vill vi se listan på dessa också.
Citera
2013-10-26, 09:54
Medlem
Knabos avatar
Med detta enastående lågvattenmärke från Aftonbladet så känner jag stolthet i att jag aldrig någonsin köpt ett exemplar av deras papperstidning. Jag kommer heller aldrig att göra det.

Närmare fascism än så här kan man som tidning inte komma.
Citera
2013-10-26, 10:09
Medlem
Sperssons avatar
.
De flesta svenskar visste nog inte att det gick att ge ekonomiskt stöd till Avpixlat.

Nu har Aftonbladet skrivit att det går bra.
Citera
2013-10-26, 10:10
Medlem
Bullens avatar
Tjurar ni fortfarande över uthängningen som aldrig ägt rum?
Citera
2013-10-26, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen

Tvärtom, AP har nog aldrig fått så mycket reklam och gratis till på köpet.
Besöksvisaren slår i taket och många nya donatorer har strömmat till.

Det kan inte bli bättre så du behöver inte vara orolig för att någon "tjurar".

Du ska dock ha ett stort tack för visad omtanke. Att skriva ett inlägg trots att du inte har något tillföra visar på omtanke och genuint intresse.
Citera
2013-10-26, 10:27
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Nej, vi har jättekul över att Aftonbladet tog fram en AK-47, pekade pipan rakt ner,
och höll inne avtryckaren tills alla skotten satt i foten. Mer sådant, tack!
Citera
2013-10-26, 10:29
Medlem
Bajskatts avatar
Lite OT

Men varför finns det ingen kommentarfunktion någonstans längre på aftonbladet ?
Även på gamla artiklar som jag vet kommenterats, är dom rädda för en chockfolkstorm efter sina avslöjanden om hatsajterna ?

Brukar var lite kul att skumläsa igenom kommentarerna till en del artiklar , rätt många som sågar AB där.
Citera
2013-10-26, 10:35
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBeachParty
Tvärtom, AP har nog aldrig fått så mycket reklam och gratis till på köpet.
Besöksvisaren slår i taket och många nya donatorer har strömmat till.

Det kan inte bli bättre så du behöver inte vara orolig för att någon "tjurar".

Du ska dock ha ett stort tack för visad omtanke. Att skriva ett inlägg trots att du inte har något tillföra visar på omtanke och genuint intresse.

Perfekt för tiggarkungen Ekeroth ju, rakt ner i fickan. *katching*.
Citera
2013-10-26, 10:47
Medlem
Citat:

Jag tror du missar lite poängen i debatten. Det är inte riktigt så svartvitt att man antingen gillar Aftonbladet eller gillar Avpixlat. Jag undviker helst dem båda, men jag tycker fortfarande att Aftonbladets agerande är oförsvarligt.

Jag tror det framgår ganska tydligt av denna tråd att du tillhör den krympande skara av individer som utgör Aftonbladets fanclub. Det får du göra om du vill det. Vi som INTE gillar Aftonbladet tillhör för den skull inte nödvändigtvis Avpixlats fanclub. Det fungerar inte så och har heller aldrig gjort, även om Aftonbladet gärna vill måla upp en svartvit bild av "antingen är ni för oss eller så är ni för dem".

Och ja, Aftonbladet hängde ut dem. Det räcker med att den berörde vet att det är honom Aftonbladet syftar på när de skriver "Man, 49 år, ekonom på Sandvik" för att han ska känna sig hotfullt utpekad. Dessutom i vetskap om att uppgifterna som Aftonbladet kommit över är sekretessbelagda.

Aftonbladet visar med dylika artiklar att man inte räds att kränka de integritetsskyddande lagar vi har i Sverige. Tidigare i år publicerades en artikel där man kommit över sekretessbelagda uppgifter om en patient i Västra Götaland. Patienten hade inget med Avpixlat, SD eller liknande att göra. Aftonbladet ville med artikeln bara göra en markering. Det är en kriminell tidning som använder sig av maffialiknande metoder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in