Citat:
Ursprungligen postat av
Bullen
Tjurar ni fortfarande över uthängningen som aldrig ägt rum?
Jag tror du missar lite poängen i debatten. Det är inte riktigt så svartvitt att man antingen gillar Aftonbladet eller gillar Avpixlat. Jag undviker helst dem båda, men jag tycker fortfarande att Aftonbladets agerande är oförsvarligt.
Jag tror det framgår ganska tydligt av denna tråd att du tillhör den krympande skara av individer som utgör Aftonbladets fanclub. Det får du göra om du vill det. Vi som INTE gillar Aftonbladet tillhör för den skull inte nödvändigtvis Avpixlats fanclub. Det fungerar inte så och har heller aldrig gjort, även om Aftonbladet gärna vill måla upp en svartvit bild av "antingen är ni för oss eller så är ni för dem".
Och ja, Aftonbladet hängde ut dem. Det räcker med att den berörde vet att det är honom Aftonbladet syftar på när de skriver "Man, 49 år, ekonom på Sandvik" för att han ska känna sig hotfullt utpekad. Dessutom i vetskap om att uppgifterna som Aftonbladet kommit över är sekretessbelagda.
Aftonbladet visar med dylika artiklar att man inte räds att kränka de integritetsskyddande lagar vi har i Sverige. Tidigare i år publicerades en artikel där man kommit över sekretessbelagda uppgifter om en patient i Västra Götaland. Patienten hade inget med Avpixlat, SD eller liknande att göra. Aftonbladet ville med artikeln bara göra en markering. Det är en kriminell tidning som använder sig av maffialiknande metoder.