2013-10-23, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Frågan är hur mycket det skadar Avpixlat det vill säga om en del folk slutar att skänka pengar till Avpixlat för att dom är rädda att bli av med jobbet eller få karriären spolierad om dom avslöjas på detta sätt som Aftonbladet gjort?

Använder man sin egna mejladress antar jag att det är för att man inte är rädd att bli avslöjad, men visst lär det avskräcka ett par personer.
Citera
2013-10-23, 12:23
Medlem
El Capitanos avatar
Åsiktsregistrering med efterföljande uthämgning av avvikare i rikspress, det känns trevligt i vad som ska vara ett civiliserat samhälle.

Vi kanske borde göra samma sak med Aftonbladets journalister? Upprätta listor på diverse syndare så tvivelaktiga element på forumet kan trakassera dem. Då får vi se hur roligt det känns att hängas ut helt godtyckligt.
Citera
2013-10-23, 12:26
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarkbait
"Man, 43, läkare, Västerås. 100 kronor i månaden.
Kvinna, 42, forskare, Stockholm. 150 kronor i månaden.
Man, 68, direktör på fastighetsbolag, Skåne. 50 kronor i månaden.
Man, 71 år, styrelseproffs, Stockholm. 300 kronor i månaden.
Man, 49 år, chef på Ericsson, Mellansverige. 100 kronor i månaden.
"
Är jag den enda som reagerar på att en direktör på ett fastighetsbolag endast ger 50 spänn i månaden? Troligen mer än andra men det känns lite snålt.

"Styrelseproffset" är intressant i det här fallet, vad är det för styrelseproffs det handlar om? Målvakt eller OMX30 listan?
Citera
2013-10-23, 12:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Ytterligare ett bevis för att PK-sidan har helt slut på argument. Det som gäller nu är att man via polisanmälningar & förbud försöker tysta allt motstånd. Att ge sig på privatpersoner som donerar pengar är bara nästa logiska steg. Medlemslistor i SD har man ju redan hängt ut.
Detta är den lägsta, mest äckliga, av alla tarvligheter hittills. Men det går säkert att sjunka lägre.
Valfusk känns inte längre avlägset.

Dock känns som om det är försent när SD redan är landets tredje största parti.
Som någon skrev innan så bevisar AB nu att även högutbildade stöder Avpixlat, inte bara dumma jävla inavlade bondläppar med käften full av snus, som man tidigare har försökt göra gällande.

Vi får väl se om även jag är med ifall listan nu läggs ut. Inget jag skulle skämmas över, men någon form av motreaktion borde väl ändå kännas rimlig. Om det sen rör sig om polisanmälan eller några Rumänska psykpatienter som gör hembesök får framtiden utvisa.

Nu skall jag genast donera ytterligare en tusenlapp.
Citera
2013-10-23, 12:27
Medlem
skeggmuffs avatar
Visst kommer det säkert avskräcka en del. Men jag tror att avpixlat kommer att få ännu mer donationer efter detta odemokratiska fulspel från aftonslasken.. särskilt bland folk med chefspositioner och liknande nu när dom ser att en hel del av deras "jämnlikar" också stöder AP.
Citera
2013-10-23, 12:32
Medlem
Smakkers avatar
Här är personerna som *finansierar Sveriges största främlingsfientliga sajt, Avpixlat.
De är styrelseproffs, läkare, psykologer, företagare, forskare – och många har betalat tusentals kronor var för att stödja näthatet.
Bland givarna finns en chef på telejätten Ericsson och en *ekonom på börsnoterade Sandvik-koncernen.

Man, 43, läkare, Västerås. 100 kronor i månaden.
Kvinna, 42, forskare, Stockholm. 150 kronor i månaden.
Man, 68, direktör på fastighetsbolag, Skåne. 50 kronor i månaden.
Man, 71 år, styrelseproffs, Stockholm. 300 kronor i månaden.
Man, 49 år, chef på Ericsson, Mellansverige. 100 kronor i månaden.
Man, 48 år, läkare, Skåne. 100 kronor i månaden.
Man, 43 år, vd, Skåne. 150 kronor i månaden.
Man, 41 år, företagare, Södermanland. 100 kronor i månaden.
Man, 38 år, vd, Hudiksvall. 50 kronor i månaden.
Kvinna, 40, kommunaltjänsteman, Uppland. 50 kronor i månaden.
Man, 77, musiker, Västkusten. 100 kronor i månaden.
Man, 70, legitimerad psykoterapeut, Stockholm. 100 kronor i månaden.
Man, 44, fondförsäkringsrådgivare, Stockholm. 50 kronor i månaden.
Man, 54, företagare, Värmdö. 100 kronor i månaden.
Man, 49, anställd på Sandvik, Gästrikland. 150 kronor i månaden.
Man 45, företagare inom it-branschen, Småland. 100 kronor i månaden.
Man, 38, fotograf, Västkusten. 100 kronor i månaden.
Man, 28, säkerhets- och larmföretag, Östergötland. 100 kronor i månaden.
Man, 52, it-chef, Östergötland. 50 kronor i månaden.
Kvinna, 62, docent, Stockholm. 300 kronor i månaden.

Citera
2013-10-23, 12:33
Medlem
Det börjar bli för mycket nu med familjen Aschberg. Dom är det största hotet mot det fria ordet och demokratin.
Citera
2013-10-23, 12:38
Medlem
Besvärjarens avatar
Det som är skrämmande är hur AB verkligen bedriver en riktig hets/häxjakt på människor, och vem som vill leva i en demokrati fortsätter läsa AB?

Jag har haft ett otroligt börsår, upp 174%, jag kommer som julklapp ge AP 5000kr, jag gillar personligen Friatider mer och jag läser inte ens någon av dem, men stödjer så klart deras sak.

Donera gott folk, vi slåss för fan för själva konceptet demokratin nu.
Citera
2013-10-23, 12:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Det är det som kallas meddelarfrihet och skyddade källor, det är endast diktaturer som vill förbjuda det.

Fina pengar rakt ner i fickan till Avpixlat killarna, plus deras riksdagsarvoden också, det verkar lönsamt för somliga med invandring. Varför avslöjar dom inte regeringens anonyma sponsorer oxå?
Så man får se sambandet mellan stora statliga privatiseringar och inbetalda mutbidrag.
Citera
2013-10-23, 12:42
Medlem
frdks avatar
Det var lite torftigt med unga arga män där.
ser bara erfarna intelligenta män i samhällets toppskikt. Rätt respektingivande lista faktiskt
Senast redigerad av frdk 2013-10-23 kl. 12:45.
Citera
2013-10-23, 12:43
Medlem
Draup.s avatar
Riktigt illa när något så äckligt som Aftonbladet publicerar skyddade register. Men jag tror inte det här kommer göra Avpixlat någon särskild skada.

Det borde väl snarare legitimera sidan när man ser att kvinnliga forskare i medelåldern stöder dem

Verkar också vara besöksrekord på AP, för att vara en Onsdag vid lunchtid.

Det som vore grädde på moset är ju om någon på Avpixlat (eller annan regimkritiker för den delen). Kunde spåra upp hur uppgifterna kommit till Aftonblöjan och gå till motoffensiv.
Citera
2013-10-23, 12:47
Medlem
Haajibs avatar
Har inte det ledande argumentet från rasistmedia som aftonhoran, och TV4 varit att alla som läser avpixlat är bönder, arbetslösa, homosexuella, lågutbildade sociala missfoster?

Mycket konstigt att majoriteten är högutbildade, och inte alls svaga individer som aftonhoran sagt gång på gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in